Atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos vasaras sezonā ieviesīs lielāku atļauto braukšanas ātrumu
Foto: Ekrānbilde no Youtube.com
LVC | 12.05.2022
No 20. maija atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos tiks ieviests palielināts atļautais braukšanas ātrums.
Braukšanas ātrums līdz 110 km/h būs atļauts divos posmos:
uz valsts galvenā autoceļa A2 Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) posmā no autoceļa A1 līdz Sēnītei (14,30.–38,80. km); uz valsts galvenā autoceļa A10 Rīga–Ventspils posmā no Rīgas līdz Jūrmalai (13,45.– 18,78. km).
Izvēloties autoceļu posmus, kur palielināt maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 110 km/h, vadās pēc sekojošiem kritērijiem:
valsts galvenais autoceļš ārpus apdzīvotām vietām; katram kustības virzienam atdalīta brauktuve; ceļa elementu parametri atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 110 km/h; ceļa aprīkojums atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 110 km/h; galvenokārt vairāklīmeņu ceļu mezgli bez krustošanās konfliktpunktiem; labās nobrauktuves vai uzbrauktuves ar ātruma maiņas joslām; kreisās nobrauktuves (tikai apgriešanās vietās uz ceļiem ar sadalošo joslu starp pretēja virziena plūsmām) ar ātruma maiņas joslām; autobusu pieturas ar paplašinājumu un ātruma maiņas joslām; uz brauktuvēm nav atļauta apstāšanās un stāvēšana; sakopta, no apauguma un šķēršļiem atbrīvota ceļa nodalījuma josla; seguma stāvoklis novērtēts kā ļoti labs vai labs; nav posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi (melnie punkti).
Savukārt ātrums līdz 100 km/h tiks atļauts trijos posmos:
uz valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) Saulkrastu apvedceļā no 21,40. km līdz 26,00. km un no 27,20. km līdz 44,40. km; uz valsts galvenā autoceļa A6 Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Pāternieki) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei (20,86.– 28,20. km); uz valsts reģionālā autoceļa P80 Tīnūži–Koknese posmā no 5,20. km līdz 60,35. km.
Izvēloties autoceļu posmus, kur palielināt maksimālo atļauto braukšanas ātrumu vasaras sezonā līdz 100 km/h, vadās pēc sekojošiem kritērijiem:
valsts galvenais autoceļš vai valsts galveno autoceļu dublējošais reģionālais autoceļš ārpus apdzīvotām vietām; ceļa elementu parametri atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 100 km/h; ceļa aprīkojums atbilst atļautā braukšanas ātruma palielināšanai līdz 100 km/h; galvenokārt vairāklīmeņu ceļu mezgli bez krustošanās konfliktpunktiem; tikai labās nobrauktuves vai uzbrauktuves galvenokārt ar ātruma maiņas joslām; autobusu pieturas ar paplašinājumu un ātruma maiņas joslām; uz brauktuvēm nav atļauta apstāšanās un stāvēšana; sakopta, no apauguma un šķēršļiem atbrīvota ceļa nodalījuma josla; seguma stāvoklis novērtēts kā ļoti labs vai labs; nav posmu, kuros bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi (melnie punkti).
Diskusija par šo tēmu zemāk:
Kas ir bīstamāk - uz Rīgas Jūrmalas šosejas zīme 90 km/h vai braukt pa to ar 110 km/h; pagriezt fotoradarus var! (+ VIDEO)
iAuto konstatē, ka maijā uz Jūrmalas šosejas ātrums joprojām 90 km/h, kaut gan ziemas periods jau beidzies un nekas netraucētu braukt lielākā ātrumā.
iAuto turpina sarunas par ātrumu un šeit tas piemērs, kad satiksmes drošību apdraud nepamatoti ātruma ierobežojumi.
Kāpēc? Tāpēc, ka provocē masveida pārkāpšanu un citā reizē var tikt samaksāta pārāk dārga cena, kad tiešām jāievēro zīmes. Šāda situācija mazina uzticēšanos ceļa zīmēm.
Zemāk pievievienots video no 2021.gada vasaras, kad cilvēki daudz vairāk brauca atļautā ātruma robežās līdz 110 km/h:
Un tad pēkšni oktobra beigās (2021) tika samazināts ātrums un zīmes uz 90 km/h:
2021.gada rudenī saņēmām sekojošu Latvijas Valsts ceļu Annas Kononovas atbildi iAuto:
"Visi argumenti par ātruma samazināšanu Jūrmalas šosejas posmā ziemas periodā jau ir izskanējuši atsūtītajā videomateriālā - apledojums, sniegs, nokrišņi - visi šīe klimatiskie faktori liecina par to, ka ziemas periodā redzamība pasliktinās, ceļa seguma stāvoklis var bieži mainīties, un braukšanas ātrums 110 km/h palielina ceļu satiksme negadījumu iespēju šādos apstākļos. Tāpat rudens un ziemas periodā lielāko diennakts laiku ir tumsa, kas būtiski iespaido redzamību un braukšanas apstākļus, apgaismojuums, kas ir Jūrmalas posmā, nevar pilnvērtīgi aizstāt dienas gaismu.
VSIA Latvijas Valsts ceļi uzdevums ir rūpēties par satiksmes drošību valsts ceļu tīklā, tai skaitā, nosakot laika apstākļiem un ceļa seguma stāvoklim piemērotu braukšanas ātrumu."
Ziemā zīme ļauj braukt līdz 90 km/h, tik nevar saprast kāpēc autovadītāji brauc uz 70 km/h:
Varbūt tomēr autovadītāji māk izvēlēties ceļu apstākļiem atbilstošu ātrumu?