Ford atgriež motora rūkoņu izsmalcinātā Focus ST salonā

Ford autovadītājiem ātra braukšana nu ir kļuvusi arī par klusu braukšanu, par cik inženieri paaugstina standartus, arvien samazinot troksni un uzlabojot skaņas izolāciju. Taču sportiskā hečbeka vadītājiem motora rūkoņa ir braukšanas baudas neatņemama sastāvdaļa, tādēļ Ford inženieri ir nākuši klajā ar unikālu elektroniskās vadības risinājumu, kas atkarībā no vadītāja izvēlētā paātrinājuma ļauj gūt sportiskākas vai mierīgākas izjūtas.
“Spiežot gāzes pedāli, Focus ST vadītāji vēlas dzirdēt motora dūkoņu,” sacīja Ford of Europe automobiļu skaņas kvalitātes eksperts Bjorns Botčers (Bjoern Boettcher). “Mūsu automašīnas ir konstruētas tā, lai salonā būtu kluss, līdz ar to mums ir jāizmanto daži triki, lai dotu aizrautīgiem braucējiem viņu kāroto skaņu – un te talkā nāk mūsu Sound Symposer sistēma.”
Sound Symposer pastiprina motora radīto skaņu un izplata to pa caurulīti uz vadības paneli, kur tā ir viegli sadzirdama vadītājam.
“Pat autosportisti atzinīgi novērtē skaņas izolācijas uzlabojumus braukšanas laikā, taču pēc finiša taisnes sulīgā motora rūkoņa, kāda ir arī Focus ST, ir viena no patīkamākajām skaņām,” sacīja profesionālais autosacīkšu braucējs Toms Čiltons (Tom Chilton), kurš Pasaules autosacīkšu čempionātā brauc ar Ford Focus EcoBoost. “Dūcošais motors ir ne tikai tīkams ikviena sporta auto cienītāja ausij, bet tas sniedz arī vērtīgu informāciju par to, kas notiek zem motora pārsega, un ziņo par būtiskiem aspektiem tiem vadītājiem, kuriem sēžot pie stūres jāsajūt auto ar visiem maņu orgāniem.”
Speciāli jaunajam 250 ZS 2.0 litru EcoBoost Focus ST izstrādātā sistēma pie liela paātrinājuma liek atvērties elektroniskās vadības vārstam, kas palielina trokšņa līmeni salonā līdz pat divām reizēm. Brīžos, kad vadītājs vēlas baudīt mierīgāku atmosfēru ar mazāku paātrinājumu, vārsts paliek aizvērts.
“Ja izņemsiet skaņas rezonatoru, motora trokšņa līmenis salonā pie paātrinājuma būs tuvu nullei – tas ir tieši tik efektīvs,” sacīja Botčers. “Patiesībā tā ir diezgan pārsteidzoša sajūta, braucot ar tik jaudīgu automašīnu kā Focus ST.”
“Pareizās skaņas iegūšana pareizajai automašīnai ir zināmā mērā nepārtraukts izmēģinājumu un detalizētas izpētes process. Kad skaņas laboratorijā tika atrasta pareizā Symposer pozīcija, mēs to izmēģinājām uz ceļa un turpinājām pilnveidot tik ilgi, kamēr atradām ideālo kombināciju,” sacīja Botčers. “Gala variants perfekti atbilst ST būtībai – pietiekami kluss ikdienas braukšanai, taču gana skaļš asāku izjūtu cienītājiem.”
Jaunais Focus ST tagad ir pieejams pārdošanā Eiropā gan kā 5 durvju hečbeks, gan arī universālā automašīna.
LASI VĒL
- Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)