Igaunijas valdība pāriet uz elektromobiļiem

Igaunijas valdība ceturtdien piešķīrusi valsts iestādēm 507 elektriskos automobiļus, no tiem visvairāk - 438 videi draudzīgas automašīnas - saņems valsts Sociālo lietu ministrija, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR.
Igaunijas Iekšlietu ministrija saņems 31 elektrisko automobili, Ekonomikas un komunikāciju ministrija - septiņus, Aizsardzības ministrija - septiņus, Tieslietu ministrija - sešus, Vides ministrija - sešus, Finanšu ministrija - piecus, Izglītības ministrija - četrus un Lauksaimniecības ministrija - trīs. Visi transportlīdzekļi tiks izmantoti pakalpojumu sniegšanai sabiedriskajā sektorā, norādīja Igaunijas Vides ministrijas preses pārstāvji.
Igaunijas valsts institūcijas paplašinās videi draudzīga autotransporta parku pēc ogļskābās gāzes (CO2) emisiju kvotu nodošanas Japānas rūpniecības gigantam "Mitsubishi Corporation" apmaiņā pret elektriskajiem automobiļiem un šādu automašīnu uzlādēšanas tehnoloģijām. Saskaņā ar saprašanās memorandu starp Igaunijas valdību un "Mitsubishi" Igaunijas valsts piedalīsies projekta finansēšanā.
Igaunijas Vides ministrija nolēma piešķirt četrus no sešiem automobiļiem Vides departamentam, vienu - Zemes departamentam, kā arī vēl vienu atstāt pašas ministrijas vajadzībām dienesta braucieniem pilsētas teritorijā.
Policijas un robežsardzes dienests saņems 19 elektriskos automobiļus, kurus pārsvarā izmantos kriminālistikas un citi eksperti, kuri ikdienā nedodas operatīvajos izbraukumos.
Igaunijas Izglītības un zinātnes ministrijas rīcībā nonākušie auto tiks galvenokārt nodoti speciālo bērnu iestāžu profesionāļiem, kuri apmeklē medicīniskās iestādes un pārbauda mājas apmācībā esošo bērnu zināšanu līmeni.
Tieslietu ministrija piešķirs videi draudzīgu autotransportu cietumu ierēdņiem, kuri uzrauga ieslodzītos.
Elektrisko automobiļu galvenā priekšrocība ir tas, ka tie nepiesārņo vidi, kā arī vienkārša tehniskā apkope un zemas ekspluatācijas izmaksas, salīdzinot ar automašīnām, kas patērē degvielu. Tajā pašā laikā elektromobiļu izmantošanai ir nepieciešama attiecīga infrastruktūra, kas izmaksā visai dārgi, turklāt akumulatora uzlādēšana prasa salīdzinoši daudz laika. Turklāt šāds automobilis spēj paveikt salīdzinoši nelielu attālumu starp uzlādēšanas stacijām, tādējādi šādā ziņā parastais automobilis ir ērtāks lietošanā. Līdz ar to vairākums valsts iestāžu Igaunijā tomēr dod priekšroku jaudīgākiem auto.
Kā ziņots, Igaunijas iekšlietu ministrs Kens Marti Vahers šā gada aprīlī intervijā raidsabiedrībai ERR pavēstīja, ka līdz ar degvielas sadārdzināšanos visās policijas prefektūrās tika ieviesti degvielas patēriņa ierobežojumi. Tādējādi degvielas ekonomija pašlaik ir viens no aktuālākajiem jautājumiem.
Policijas vadība, plānojot savu budžetu, šogad prognozējusi potenciālo degvielas cenas kāpumu par 13%.
Pēdējo divu gadu laikā, tirgojoties ar piesārņojuma kvotām, Igaunija ir tikusi pie 360 miljoniem eiro, un tas Igauniju ir padarījis par veiksmīgāko kvotu tirdzniecības valsti.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)