Jaunā Mazda3 vēl labāk aprīkota, vēl dinamiskāka

Oficiālais Mazda pārstāvis Latvijā uzsāk jaunās, populārās Mazda3 tirdzniecību. Sākotnēji, ienākot pasaules tirgū, Mazda3 ātrāk kā jebkurš cits Mazda modelis pirms tam sasniedza miljons saražoto automobiļu atzīmi. 2008. gadā sekoja 2. paaudzes modelis, kas gadā visā pasaulē tiek pārdots aptuveni 3 miljonu vienībās.
“Uzlabojot pieprasīto Mazda3, mēs lielu uzmanību veltījām komfortam un baudai vadīt auto, liekot braukšanas, griešanās un apstāšanās kustībām plūstoši darboties kopā jeb, kā mēs to saucam, par Toitsu-kan. Pateicoties plūstošākajai darbībai un iespaidīgajai stabilitātei lielā ātrumā, ar jauno Mazda3 tagad ir vēl patīkamāk braukt,” stāsta Keničiro Saruvatari (Kenichiro Saruwatari), Mazda3 programmas vadītājs
Modernās tehnoloģijas un īpaši garais aprīkojuma saraksts padara Mazda3 par lielisku automobili. Piemēram, premium kvalitātes BOSE® audiosistēma ar desmit skaļruņiem un Bluetooth® sistēma ar MP3 savietojamību nodrošina ļoti patīkamu braukšanu. Adaptīvie ksenona priekšējie lukturi, riepu spiediena uzraudzīšanas sistēma, aizmugurē braucošo automobiļu uzraudzīšanas sistēma un avārijas bremzēšanas signāllukturi sniedz visaptverošu drošību. Turklāt, tagad garajā aprīkojumu sarakstā ietilpst arī jauns pārnesumu indikators un navigācijas sistēma, kas darbojas uz TomTom® tehnoloģijas* bāzes, piedāvā 4 GB atmiņu un 18 valodas, lielu 5,8’ skārienjutīgu ekrānu.
Pārdomātāks dizains
Jaunajā – uzlabotajā Mazda3 automašīnā dizaineri pārveidoja priekšdaļu,
lai tā būtu izteiksmīgāka un aerodinamiskāka, kā arī samazināja
aizmugurējā bampera biezumu. Simpātiskā, sportiskā priekšējā daļa ar
lielu 5-punktu režģi ir pārveidota, lai radītu bagātīgāku un modernāku
iespaidu. Priekšējā bampera stūriem tagad ir lielāki paneļi ap gaisa
atverēm, zemākajā daļā novietoti jauni, apaļi miglas lukturi, bet
apakšējā priekšējā apmale izvirzās uz priekšu vēl tālāk. Turklāt,
saīsinātais aizmugurējais bamperis ļauj vieglāk ielikt uz izņemt bagāžu
no hečbeka bagāžas nodalījuma. Kopumā šīs izmaiņas piešķir virsbūvei
muskuļotu izskatu, kas izceļ automobiļa stabilo stāju.
Pārdomātā dizaina un funkcionalitātes kombinācija turpinās arī jaunās Mazda3 iekšpusē, padarot interjeru modernāku un komfortablāku. Piemēram, dizaineri vēlējās samazināt acu kustību daudzumu, kas nepieciešams, lai, sēžot pie stūres, lietotu dažādās info centra sistēmas. Lai to īstenotu, viņi padomāja pat pie tādām detaļām, kā vadības paneļa apakšējās daļas un biežāk izmantoto pogu krāsas maiņa. Jaunajā modelī tika optimizēti arī atdalītie mērinstrumentu ekrāni, lai rādījumus būtu vieglāk nolasīt, it īpaši dienas laikā.
Optimizēts braukšanas komforts un vadāmības stabilitāte
Lai panāktu augstākas kvalitātes braukšanas pieredzi, autovadītājam
braucot jājūt “plūstoša un līdzena sajūta”. Inženieri deva šai sajūtai
vārdu – Toitsu-kan – un izmantoja to stūres, piekares un virsbūves, kā
arī dzinēju un transmisiju veidošanā. Uzlabojumi braukšanas, griešanās
un apstāšanās laikā nodrošina vienmērīgu pāreju starp ātruma uzņemšanas,
sāniskajiem un ātruma samazināšanas gravitācijas spēkiem, sniedzot
plūstošāku un līdzenāku braukšanas sajūtu.
Lai uzlabotu braukšanas komfortu, tika veiktas izmaiņas Mazda3 priekšējā MacPherson balstā un aizmugurējā daudzposmu piekares sistēmā, kā arī elektrohidrauliskā stūres pastiprinātāja sistēmā, kas tika papildināta ar jauniem sūkņa padeves uzstādījumiem un tika izmantoti stingrāki riteņu diski. Apvienojumā ar stingrāko virsbūvi un optimizētiem amortizatoriem tie nodrošina labāku stūrēšanas reakciju un ceļa izjūtu, it īpaši braucot ar vidēju un lielu ātrumu.
Uzlabota degvielas efektivitāte un zemāks izmešu līmenis
Jaunajai Mazda3 pieejami pieci benzīna dzinēji, trīs common-rail
dīzeļdzinēji, kā arī piecpakāpju un sešpakāpju manuālās, un četrpakāpju
un piecpakāpju automātiskās transmisijas. Dzinēju klāstam ir pievienots
jaunais 1,6 litru benzīna dzinējs ar automātisku transmisiju, turklāt
gandrīz visiem dzinējiem ir uzlabota degvielas efektivitāte un
pazemināts izmešu daudzums.
Benzīna dzinēji
MZR 2,0 l DISI dzinējs ar i-stop sistēmu un sešpakāpju manuālo transmisiju tagad ir par 1 l ekonomiskāks – tikai 6,7 l/100 km.
Godalgotā Mazda3 i-stop sistēma
2009. gadā Mazda laida klajā pasaulē vienīgo start-stop sistēmu, kas
dzinēja atkārtotai iedarbināšanai izmanto iekšdedzes enerģiju. Šī
unikālā Mazda sistēma ir ieguvusi vairākus tehnoloģiju apbalvojumus. Tā
ir aprīkota ar modernu dzinēja kontroli, kas spēj novietot virzuļus,
kloķvārpstu un vārstu atvērumus tā, lai dzinēja iedarbināšanai būtu
nepieciešams vien nedaudz elektrības. Ar Mazda3 i-stop sistēmu dzinējs
tiek iedarbināts divreiz ātrāk un vienmērīgāk kā ar standarta sistēmām.
MZR 1,6 l benzīna dzinējs, ar piecpakāpju manuālo transmisiju rada 147
g/km CO2 izmešus iepriekšējo 149 g/km vietā un patērē tikai 6,4 l/100
km.
Jaunā četrpakāpju automātiskā transmisija Activematic ļauj braukt
pilnībā automātiskā režīmā ar slīpuma kontroli un optimizētu pārnesumu
pārslēgšanu no ceturtā uz otro pārnesumu vai secīgajā manuālajā režīmā.
Sedans ar šādu dzinēju patērē 7,4 l/100 km, bet tā CO2 izmešu daudzums
ir vien 171 g/km.
Dīzeļdzinēji
Abi 2.2 l jaunās Mazda3 turbo dīzeļdzinēji – gan 185, gan 150 ZS
versijas ietaupa gandrīz 4% degvielas, kā arī samazina CO2 izmešu
daudzumu izplūdes gāzēs.
MZ-CD 1,6 l turbo dīzeļdzinējam ar sešpakāpju manuālo transmisiju
nepieciešami vien 4,3 l/100 km, kas ir par 2,3% mazāk kā līdz šim, tā
CO2 izmešu daudzums ir vien 115 g/km, kas ir par 1,7% mazāk kā
pašreizējā dzinējā, pateicoties samazinātai eļļas sūkņa pretestībai.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)
- Auto un motorollera sadursme, kurš vainīgs? (+ VIDEO)