Jaunais Opel Mokka SUV aprīkots ar unikālām vadītāja palīgsistēmām

Foto: Publicitātes foto
garaza.lv | 17.09.2012

Pateicoties pilnīgi jaunajam Mokka SUV, Opel pirmo reizi savas unikālās, vācu izstrādātās vadītāja palīgsistēmas ienes subkompaktajā SUV segmentā. Tehnoloģijas, kas uzlabo drošības un komforta līmeni, turklāt ir ekskluzīvas Opel, tagad ir pieejamas arī plašākam pircēju segmentam.

Tās ietver dažādas balvas ieguvušo Opel Eye priekšējo videokameru un Mokka modeļa izsmalcināto elektronisko stabilitātes kontroles sistēmu (ESC) ar kalnā uzbraukšanas palīgsistēmu un no kalna nobraukšanas kontroles sistēmu.

„Kārtējo reizi Opel pierāda savu vadošo lomu industrijas nodrošināšanā ar tehnoloģijām, kas palielina drošības un komforta līmeni. Tas panākts pateicoties ne tikai meistarīgajai vācu mašīnbūvei, bet gan arī šo tehnoloģiju sasniedzamajai cenai, un tagad tas viss ir pieejams arī SUV īpašniekiem,” norāda Opel Mašīnbūves daļas viceprezidents Mihaels F. Ablesons (Michael F. Ableson). „Mēs esam lepni, ka Mokka modelis daudzas no Opel ekskluzīvajām vadītāja palīgsistēmām kā, piemēram, Opel Eye, ienes šajā strauji augošajā automašīnu segmentā.”

Opel Eye priekšējā videokamera, kas novietota starp vējstiklu un atpakaļskata spoguli, Mokka vadītājiem palīdz divējādi – tā kā kamera spēj atpazīt ceļazīmes un joslu apzīmējumus, tā ir pamatā ceļazīmju atpazīšanas sistēmai (TSR), joslas pamešanas brīdinājuma (LDW) un priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcijām (FCA). Ceļazīmju atpazīšanas sistēma nolasa ātrumu ierobežojošās un apdzīšanas aizlieguma zīmes, kā arī daudzas citas, turklāt tās tiek attēlotas arī instrumentu panelī. Atkarībā no gaismas daudzuma, pašreizējā sistēma (TSR II) zīmju atpazīšanu sāk un atkārtoti nolasa 60 metru attālumā.

Joslas pamešanas brīdinājuma funkcija brīdina vadītājus, kad tie neapzināti noklīst no savas joslas. Tas palīdz novērst bīstamas situācijas kā, piemēram, vadītāja aizmigšanu pie stūres. Joslas pamešanas brīdinājuma funkcija var tikt ieslēgta un izslēgta ar vienas pogas nospiešanu. Brīdī, kad funkcija ir aktīva, tā brīdina vadītāju ar skaņas signāla un instrumentu panelī mirgojošas ikonas palīdzību. Ja automašīna nonāk kritiskā situācijā, kad sadursme ar priekšā braucošo automašīnu ir neizbēgama, priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcija (FCA) ar skaļu signālu un vizuālu brīdinājumu instrumentu panelī autovadītājam dod ziņu par iespējamo sadursmi. FCA brīdina gan par kustīgiem, gan nekustīgiem objektiem. Vadītājam ir iespēja regulēt sistēmas jutīgumu izmantojot kontroles slēdzi, kas atrodas uz stūres.

Papildus tam, Opel Mokka ir viens no retajiem automobiļiem savā segmentā, kas gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas variantu standartaprīkojumā, kā daļu no ESC, piedāvā kalnā uzbraukšanas palīgsistēmu (HSA) un no kalna nobraukšanas kontroles sistēmu (HDC). HSA palielina braukšanas komfortu un, atrodoties uz kalna, palīdz vadītājam uzsākt braukšanu. Sistēma attur automašīnu no ripošanas atpakaļ pat tad, kad darba bremzes ir atlaistas. Savukārt HDC ir ļoti noderīga apgrieztā scenārijā, kad automobilis atrodas lejupvērstā pozīcijā. Sistēma var tikt aktivizēta ar vienas pogas nospiešanu. Vadītājs var noteikt un ierobežot ātrumu, kādā automašīnai vajadzētu pārvarēt nogāzi. Automātiskā ātruma kontrole nozīmē to, ka autovadītājam nav nepieciešams izmantot bremzes, lai nobrauktu pa kalnu. Tas ir īpaši noderīgi zemas ceļa saķeres apstākļos kā, piemēram, uz apledojušām virsmām vai grants ceļiem, kur ir īpaši svarīgi saglabāt vienmērīgu ātrumu. Izvēlēto ātrumu var pielāgot pats vadītājs – vai nu palielinot ātrumu attiecīgi vajadzībām, vai bremzējot – palīgsistēma saglabās izmainīto ātrumu.

Vēl viena īpaši svarīga palīgsistēma, kas ir pieejama Mokka modelī, ir Opel godalgotā biksenona adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma (AFL+), kas, izmantojot 11 dažādas apgaismojuma funkcijas, piemēro lukturu intensitāti un darbības diapazonu, lai pielāgotos braukšanas un ceļa apstākļiem. AFL+ galvenās funkcijas ir lauku ceļu, lielceļa, pilsētas, gājēju zonas apgaismojumi, apgaismojums nelabvēlīgiem laika apstākļiem, palielinātas tālās gaismas, statiskā straujo pagriezienu gaisma, dinamiskais līkuma apgaismojums, LED dienas gaitas apgaismojums un High Beam Assist, kas automātiski pielāgo tālās gaismas tā, lai tās neapžilbinātu aizmugurē vai pretim braucošo automašīnu vadītājus. Salīdzinājumā ar tuvo gaismu lukturiem, LED dienas gaitas gaismas samazina degvielas patēriņu, jo tās ievērojami mazāk patērē elektroenerģiju. LED gaismas nodrošina neierasti ilgu darbības mūžu, kas ir par līdz pat 30 reizēm garāks nekā H7 halogēna spuldzēm.

Mokka ir pirmais no trim modeļiem, kas Opel zīmolam ļauj doties jaunos automašīnu segmentos. 2013. gada pirmajā pusē savas debijas piedzīvos modernais pilsētas mazauto ADAM un jaunais kabriolets Cascada.