Jaunais Renault Clio - mīlestība no pirmā acu skatiena

Kopš oriģinālā modeļa ieviešanas 1990.gadā 115 pasaules valstīs pārdoti vairāk kā 11,5 miljoni Clio eksemplāru. Tagad tiek atvērta jauna nodaļa Clio vēsturē, ieviešot šī modeļa ceturtās paaudzes versiju.
Jaunais Renault Clio, zīmola jaunā stila iemiesojums
Jaunais Renault Clio ir pirmais sērijveida modelis, kas pilnībā atspoguļo Renault dizaina renesansi, ko iedvesmoja Laurens van den Akers (Laurens van den Acker), Korporatīva dizains vecākais viceprezidents. Mērķis bija pārnest zīmola pēdējo konceptmodeļu stilu un emocijas un sērijveida modeļiem. Renault jaunā, mazā ģimenes automašīna šo apņemšanos īsteno.
“Jaunais Renault Clio tika uztverts kā skulptūra, kas veicina iekāri. Līdzīgi kā muskuļi, tā līnijas pauž dinamiskumu, ko sevī ietvēra DeZir koncepta modelis. Nav lielu un agresīvu stūru, to vietā – jutekliskas līnijas,” norāda Laurens van den Akers (Korporatīvā dizaina vecākais viceprezidents).
Balansētas, dinamiskas proporcijas
Jauno Renault Clio raksturo tā priekšpuses dizains, uz kura atrodas Renault logo, turklāt spīdīgi melnais fons atgādina DeZir koncepta modeli. Priekšpuses dizainu vēl vairāk pastiprina priekšējie lukturi, kuru apakšējā apdare ir hromēta, kā arī LED dienasgaismas. Clio pieejams tikai piecu durvju versijā, un to raksturo sportisks siluets, kuru akcentē integrēti aizmugurējo durvju rokturi, kas atrodas netālu no aizmugurējām gaismām. Šis modelis, salīdzinot ar savu priekšgājēju, ir dinamiskāks un ar lielāku personību, pateicoties samazinātajam augstumam, platākajām riepām un samazinātajai atstarpei starp riteņiem un riteņu arkām. Jaunais Clio tiks piedāvāts astoņās virsbūves krāsās, ieskaitot ieviešanas krāsu (uguns sarkana), kas ir atvasināta no DeZir koncepta.
Svaigs, uzrunājošs un lietotājiem draudzīgs salons
Drošs, aizsargājošs un atsvaidzinošs – jaunā Renault Clio dizains ir saskaņā ar automašīnas ārējo dizainu, iedvesmojot pārliecību un enerģiju. Komforts iet roku rokā ar modernumu un draudzīgumu lietotājam, pateicoties mērinstrumentu panelim, kas veidots lidmašīnas spārna formā, optimāli spidometram, komfortablajām sēdvietām, kā arī hromētajiem un melnajiem dekorējumiem.
Līdz šim plašākā personalizācijas programma ar plašu ikvienam pieejamu aprīkojuma klāstu
Ārējā dizaina un salona personalizācijas iespēja tika iekļauta jaunā Renault Clio dizaina procesā jau pašā sākumā. Jaunajiem īpašniekiem būs iespēja personalizēt savu auto, izvēloties durvju spoguļu apdari, priekšējās restes, aizmugurējo paneļu apdari, zemākos durvju aizsargus un riteņu apdari, kā arī jumta grafiku. Savukārt salonā būs iespēja izvēlēties mērinstrumentu paneļa apdari, durvju paneļus, stūri, rokturus, ātrumpārslēga apdari, gaisa ventilācijas lūku apdari, apdares materiālus un pēc izvēles arī grīdas paklājiņus. Pateicoties izvēles paketes pievilcīgajām cenām, pircējiem būs iespēja izvēlēties tieši sev vēlamāko modeļa izskatu.
Jaunais Renault Clio: inovāciju piedāvājums
Runājot par inovācijām, jaunais Renault Clio saglabā Clio tradīciju piedāvājot plašāko aprīkojuma klāstu savā segmentā un paaugstinot mazo automašīnu klases standartus.
Renault R-Link – integrēta sistēma, kas savienota ar automašīnu un internetu
Pēc kļūšanas par pirmajiem tādu inovāciju ieviesējiem kā stūres mehānismā iebūvēta radio kontroles sistēma (1982.g., R11 Electronic), automašīnā ierīkota navigācijas sistēma (1994.g., Safrane), bezatslēgu piekļuves sistēma (2001.g.), GPS navigācijas sistēma ar augstas izšķirtspējas ekrānu (Carminat TomTom®, kura cena bija 490 eiro Clio modelim 2009.gadā), Carminat TomTom® LIVE navigācijas sistēma Clio, Renault turpina piedāvāt inovācijas, šoreiz – Renault R-Link.
Pieejama kā izvēles aprīkojums jaunajam Clio, Renault R-Link nodrošina tiltu starp automašīnu un pārējo pasauli, pateicoties:
- Plašs septiņu collu (18cm) skārienekrāns, intuitīvas piekļuvei svarīgākajām funkcijām, lai autovadītājam nebūtu jānovērš skatiens no ceļa virsmas;
- TomTom® navigācijas sistēma, kas sevī ietver Live pakalpojumus un nodrošina tirgū labāko reālā satiksmes laika informāciju, tādējādi palīdzot minimizēt ceļojuma laiku un degvielas patēriņu;
- Papildus citiem ieguvumiem savienojamība ar automašīnas elektronisko sistēmu nodrošina piekļuvi advancētai eko braukšanas funkcijai (Driving eco²), kura analizē autovadītāja uzvedību un izstrādā ieteikumus degvielas patēriņa samazināšanai;
- Pateicoties Renault R-Link veikalam, kas ir pirmais automobiļu pasaulē pieejamais aplikāciju veikals, lietotāji var ātri un ērti aplūkot un lejupielādēt plašu aplikāciju klāstu no savas automašīnas vai kompjūtera (caur ‘My Renault’).
Renault R-Link piedāvāto funkciju klāsts tiks paplašināts, pateicoties „Parīzes inkubatoram” (Parīzē esoša organizācija jaunajiem talantiem). Papildus pakalpojumiem, ko piedāvā TomTom® LIVE un COYOTE aplikācijas, kas brīdina autovadītāju par bīstamām situācijām (valstīs, kur šī funkcija ir pieejama), R-Link lietotājiem ir iespēja pārbaudīt arī savus ziņojumus, piemēram, ievadīt dienasgrāmatu, noskaidrot, kur ir tuvākais serviss vai parks, sūtīt ziņojumus, tvītot…
Viena no Renault R-Link aplikācijām – Renault R-Sound Effect – ļauj pielāgot jaunā Clio audio sistēmu savām vēlmēm, radot personalizētu skaņas vidi.. Renault R-Sound Effect var simulēt sešas dažādas dzinēja skaņas, sinhronizējot tās ar braukšanas parametriem, piemēram, ātrumu un paātrinājumu.
Jaunais Renault Clio būs pieejams ar MEDIA NAV sistēmu, kas ir standarta aprīkojums diviem no trīs aprīkojuma līmeņiem.
Intuitīvā, centrālajā konsolē iebūvētā MEDIA NAV sistēma aprīkota ar septiņu collu (18cm) skārienjūtīgu ekrānu, radio un Bluetooth® funkciju audio pārraidei un mobilā telefona brīvroku sistēmas izmantošanai. Pārnēsājamie mūzikas atskaņotāji var tikt pievienoti, izmantojot USB pieslēguma vietu. MEDIA NAV ir pieejama ar ‘Nav N Go’ navigāciju ar 2D un 3D displejiem.
‘NAVTEQ’ kartes var tikt atjauninātas, izmantojot USB ligzdu.
Pirmoreiz pasaulē: Bluetooth® radio ar Renault Bass Reflex sistēmu
Visas jaunā Renault Clio versijas ir pieejamas ar gudro skaņas sistēmu, kas integrētā priekšējo durvju skaļruņos. Zināma kā Renault Bass Reflex, šī sistēma nodrošina skaņas baudījumu, kas atbilst 30-litru mājas skaņas sistēmai. Basu frekvences ir daudz spēcīgākas, tāpēc skaņa ir daudz piesātinātāka.
Viss jaunā Renault Clio modeļu klāsts aprīkots ar Bluetooth® radio sistēmām, kas piemērotas brīvroku telefonu darbībai un audio pārraidei no pārnēsājamajiem mūzikas atskaņotājiem, kas nodrošina izcilu skaņas kvalitāti. Visām radio sistēmām iespējams pieslēgt USB.
Jaunais Renault Clio: braukšanas bauda, kā arī izteikta degvielas ekonomija un zemas CO2 emisijas
Jaunais Renault Clio apvieno zemu degvielas patēriņu ar braukšanas baudu, pateicoties uzlabotajiem benzīna un dīzeļa dzinēju klāstam. Divi benzīna dzinēji (Energy TCe 90 un TCe 120) apvieno zemu degvielas patēriņu un CO2 emisijas ar lielisku izpildījumu un uzrāvienu. Ievērojami uzlabotie jaunākās paaudzes Energy dCi dzinēji ļauj jaunajam Clio sasniegt rekord-bremzēšanas degvielas ekonomiju tai pašai braukšanas baudai.
Divi jauni Energy dzinēji: advancētas tehnoloģijas ikdienas braukšanai
Jaunais Energy TCe 90 benzīna dzinējs
Jaunais Clio ir pirmais Renault modelis, kas aprīkots ar jauno trīs cilindru benzīna turbo dzinēju Energy TCe 90. Šis ir pirmais trīs cilindru dzinējs, ko jebkad ražojis Renault, un tā mērķis ir radīt līdzsvaru starp braukšanas baudu un degvielas ekonomiju:
- Šis trīs cilindru turbo 899 cm3 dzinējs aprīkots ar Stop&Start sistēmu, un nodrošina izpildījumu, kas atbilst 1,4 litru dzinējam;
- Ultrazems inerces turbo, lai nodrošinātu atbildi pie zema dzinēja ātruma: 90zs un 135Nm pie 2000 apgr./min (90 procenti no maksimālās jaudas pieejami no 1650apgr./min līdz 5000 apgr./min);
- Ekonomiski optimizēta versija ar lielākiem ātrumpārslēgšanas rādītājiem un degvielas ietaupījumu 4,3 litri/100km, kas ir ekvivalents CO2 emisijām 99g/km;
- 21 procentu liela degvielas ekonomija un CO2 emisiju ietaupījums, salīdzinot ar TCe 100 dzinēju, ko tas aizvieto.
Jaunais dīzeļdzinējs Energy dCi 90
Jaunākais Energy dzinēju papildinājums ir 90zs 1.5 dCi dzinēja versija, kas aprīkota ar Stop&Start sistēmu:
- Četru cilindru 1,5-litru dzinējs ar griezes momentu 220Nm, sākot no 1750 apgr./min, kas ir par 20Nm vairāk kā šī brīža dCi 85 dzinējam;
- Ekonomiski optimizēta versija ar lielākiem ātrumpārslēgšanas rādītājiem, kas kvalificējas arī Renault eco2 parakstam, ar degvielas patēriņu tikai 3,2 litri/100km, kas ir ekvivalents CO2 emisijām 83g/kmc.
Jaunais TCe 120 dzinējs ar sešu ātrumu EDC automātisko transmisiju
Jaunais Clio būs pieejams ar jauno, dinamisko TCe 120 dzinēju, kas pielāgots sešu pārnesumu EDC transmisijai, kas ir pirmais šāds dzinējs Renault B segmentā:
- Četru cilindru 1,2-litru dzinējs, kura darbība atbilst 1,6 litru dzinējam;
- Maksimālā jauda ir 120zs un griezes moments 190Nm pie 1750 apgr./min.
Šobrīd šis dzinējs vēl ir pēdējā izstrādes stadijā, un tas būs pieejams 2013.gada pirmajā pusē. Tas būs viens no jaudīgākajiem un vienlaikus ekonomiskākajiem dzinējiem savā klasē.
Pateicoties EDC duālā sajūga transmisijas pieejamībai dCi 90 dzinējam jau 2013.gada pirmajā pusē, jaunais Clio iezīmēs jaunas ēras sākumu.
Sistēmas, kas radītas, lai veicinātu ekonomisku braukšanu
Papildus visām iepriekšminētajām funkcijām jaunais Clio piedāvā autovadītājiem arī efektīvu risinājumu paketi, kas ļauj samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas:
- ECO režīmsļauj vadītājiem samazināt degvielas patēriņu pat par 10 procentiem, pielāgojot automašīnas izpildījuma parametrus ar vienu pogas spiedienu;
- Braukšanas stila monitors (zaļš, dzeltens vai oranžs) un Pārnesumu maiņas indikators uz mērinstrumentu paneļa ļauj vadītājiem uzlabot savu braukšanas stilu un samazināt degvielas patēriņu;
- Driving eco²aplikācija, ko nodrošina Renault R-Link, ļauj vadītājiem saņemt pilnu informācijas klāstu, paverot plašas braukšanas stila analizēšanas iespējas, lai izdarītu pareizos secinājumus par degvielas patēriņa un CO2 emisiju samazināšanas iespējām.
Jaunais Renault Clio: kvalitātes un drošības apliecinājums
Jaunais Renault Clio tiek ražots Flins (Francija) un Bursa (Turcija) rūpnīcās, un tas atbilst augstākajiem Renault standartiem. Tas ir ikvienam pieejams modelis, kas uzstādījis augstus kvalitātes standartus, kas neatšķiras no lielākiem un dārgākiem modeļiem. Jaunais Clio ir būvēts uz jaunās Alianses B platformas, kas veidota ar mērķi optimizēt maksimālu komforta līmeni, manevrēšanas spējas un zemu trokšņu līmeni.
Drošība ir ģimenē: 2005.gadā Clio III kļuva par pirmo B segmenta modeli, kas EuroNCAP sadursmes testos ieguvis piecas zvaigznes. Pateicoties plašajam drošības aprīkojumam, arī jaunā Clio mērķis ir panākt maksimālu drošību.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)