Kabriolets no Opel ar Cascada

Atgriežoties pie visspilgtākajām autobraukšanas atmiņām: kā saule silda tavu ādu, kamēr tu sēdi pie stūres; savā atvērtajā plaukstā tu jūti, kā, ātrumam pieaugot, sabiezē gaiss; atgāžot galvu atpakaļ, tu saproti, ka tavam skatienam nav robežu, un iegrimsti debesu zilajos plašumos. Šādi izskatās tipiski brīži ar Cascada. Opel jaunais vissezonu kabriolets Cascada tiks prezentēts 2013. gada sākumā. Tam ir klasiska četrvietīga automobiļa forma ar pagarinātu siluetu un ārkārtīgi kvalitatīvu mīksto jumtu. Tiecoties ieņemt vietu Opel modeļu klāsta galvgalī, Cascada tiek prezentēts kā vidējā izmēra kabriolets ne tikai pateicoties tā gabarītiem (garums: 4,697 mm; platums 1,840 mm bez spoguļiem), bet arī tā elegancei un premium līmeņa tehnoloģijām un aprīkojumam.
Pēc vairākām kompakto kabrioletu Kadett un Astra paaudzēm, Opel atgriežas pie vēsturiskām tradīcijām un piedāvā prestižāku nu jau vidējās klases modeli ar četrām sēdvietām un mīksto jumtu, kas atgādina 50. un 60. gadu kabrioletus kā Kapitän un Rekord, bet jaunā, mūsdienīgā veidā un ar vismodernākajām tehnoloģijām. Cascada, pateicoties savai īpaši stingrajai virsbūvei, HiPerStruts priekšējai piekarei un FlexRide adaptīvajiem amortizatoriem, nodrošina ārkārtīgi precīzu braukšanu. Premium līmeņa mīkstais jumts, ko ar tālvadību vai nospiežot pogu iespējams atvērt 17 sekunžu laikā, pat braucot ar ātrumu līdz pat 50 km/h, vadītājam un pasažieriem ļauj izbaudīt brīvdabas sajūtu. Tāds aprīkojums kā elektriskie drošības jostu padevēji, ekskluzīvā Nappa ādas apdare, ventilējamie ergonomiskie sēdekļi un neredzamās, taču mūžam modrās drošības sistēmas, padarīs dzīvi mierīgu un drošu.
Tomass Sedrans (Thomas Sedran), Adam Opel valdes priekšsēdētāja vietnieks: “Vidējās klases kabrioletu segments pēdējo gadu laikā ir bijis ļoti konstants, taču tajā pārsvarā ir bijuši tikai ļoti dārgi premium līmeņa ražotāju automobiļi. Ar Cascada Opel piedāvās visas vidējās klases kabrioletam tipiskās īpašības, bet par pieņemamu cenu. Cascada noslēdz jaunāko Opel ražojumu rindas: 2012. un 2013. gadā mēs papildinām savu produkcijas klāstu un apgūstam pavisam jaunus segmentus, piemēram, ar elektrisko automobili Ampera, mazo SUV Mokka, moderno, pilsētniecisko ADAM un tagad ar šo vidējās klases kabrioletu.”
Raksturs: mīkstā jumta elegance nodrošina brīvdabas baudījumu
Ar savu plašo stāju un skulpturālo formu plūstošo veidolu, kas ir tik tipisks Opel, Cascada dizains atspoguļo “Grandes Routières” automobiļu – 30. gadu franču autobūves lepnuma – klasisko un nemirstīgo eleganci, kas nākusi kā no sen pagājušiem greznuma pilniem laikiem. Ar nolaistu jumtu Cascada profils iegūst apbrīnojamu skaidrību: aiz slīpā un glezni izliektā priekšējā statņa silueta kopiespaidu netraucē vairs nekāds jumta pārsegs vai pretapgāšanās stienis. Papildinot šo skaidrību un ieviešot tajā dažus dramatiskus akcentus, Opel zibens siluets no apakšējās virsbūves daļas gluži vai spoguļojas augšējā – tur manāms ass šķēlums, kas tiecoties augšup, virzās uz mugurpusi un ietiecas aizmugures lukturos. Viegli piepacelto vidukļa līniju vēl vairāk izceļ horizontāla hromēta līnija, kas eleganti apliecas apkārt priekšējam panelim, tādējādi eleganti iezīmējot robežu starp jumtu un virsbūvi.
“Lielākā daļa kabrioletu izskatās labi ar nolaistu jumtu, bet nedaudz neveikli, kad tas ir pacelts. Opel Cascada izskats nepieviļ arī ar paceltu jumtu – pateicoties tā augstajai kvalitātei, aerodinamiski tīrajām jumta līnijām ar nevainojamo un gandrīz nemanāmo profilu,” norāda Malkolms Vards (Malcolm Ward), Virsbūves dizaina nodaļas vadītājs.
Motora pārsegs ir apzināti veidots ar izteiktu izliekumu, tas gaumīgi izceļ zem tā novietoto un padziļinājumā iegremdēto radiatora resti, kuru rotā uzkrītošas hromētas uzlikas. Miglas lukturi ir izvietoti divos elementos, kas atgādina apvērstas haizivs spuras, kuras savukārt vizuāli izceļ un sabalansē hromētās detaļas. Dienas gaitas lukturi ar LED tehnoloģijām gan priekšpusē, gan aizmugurē veidoti Opel tipiskajā spārnu formā. Aizmugurē LED gaismas moduļi ir izkliedēti, lai staru padarītu vēl precīzāku un skaidrāku – tipiska premium klases automobiļu iezīme. Priekšpuses hromēto detaļu harmonijai pievienojas vēl viena līnija, kas savieno abus lukturus.
Opel Cascada mīkstā jumta izgatavošanai izmantoti visaugstākās kvalitātes materiāli, kurus piegādā visprestižāko premium līmeņa kabrioletu detaļu ražotāji. Pateicoties īpašai poliestera flīsa kārtai starp ārējo slāni un iekšpuses izolējošo pārklājumu, šajā mašīnā būs iespējams baudīt lielisku akustiku un siltumizolāciju. Elektrohidrauliska mehānisma slēdzis, kas novietots starp priekšējiem sēdekļiem, pat braucot ar ātrumu līdz 50 km/h, jumtu atver 17 sekundēs, līdz ar to Cascada ierindojas starp labākajiem kabrioletiem jumta darbības ziņā. Turklāt visiem Cascada modeļiem standartaprīkojumā būs arī ar atslēgu regulējama jumta pacelšanas un nolaišanas tālvadība. Prezentācijas brīdī būs jau pieejama trīs dažādu jumta toņu izvēle, ko savukārt būs iespējams kombinēt ar desmit dažādām virsbūves krāsām.
Luksuss: ar roku darinātas salona apdares detaļas izcilam komfortam un funkcionalitātei
Cascada salona dizains ir efektīgs, skulpturāls un sportisks, šo iespaidu vēl vairāk paspilgtina precīzas, ar rokām darinātas detaļas. Spārna formas instrumentu paneļa līnijas, kuras akcentē īsti izšuvumi uz mīkstās virsmas atlokiem, saplūst ar durvīm, dinamiski ieskaujot priekšējo sēdekļu pasažierus. Jaunie sēdekļi pieejami ar dažādām eleganti nošūta auduma vai ādas apdares versijām. Visaugstākā līmeņa ergonomiskajiem sēdekļiem ar AGR sertifikātu ir mīkstās Nappa ādas apdare, papildus tam, ir iespējams izbaudīt arī apsildes un ventilācijas sistēmu priekšrocības: karstās, saulainās dienās caur perforētās ādas caurumiņiem pieplūst auksts gaiss, tādējādi vairojot sēdošo komfortu. Ir kļuvis vēl vienkāršāk un ērtāk nodrošināt priekšējo pasažieru drošību: elektriskais drošības jostu padevējs ar teleskopiska kāta palīdzību vienmēr padarīs jostas maksimāli ērti aizsniedzamas. Elektroniskā Easy Entry vieglās iekāpšanas sistēma ļauj ātri un ērti piekļūt aizmugurējam sēdeklim.
Opel Cascada ir kabrioletam ļoti plašas bagāžas novietošanas iespējas, tādējādi šis automobilis ir ikdienu ērti izmantojams visa gada garumā. Visapkārt vadītājam ir izvietotas vairākas lielas un noderīgas sīklietu novietnes: durvīs, instrumentu panelī un zem tā, turklāt, pateicoties standartaprīkojumā iekļautajai elektroniskajai stāvbremzei, arī centrālajā konsolē – tieši tur, kur novietnes ir nepieciešamas visvairāk. Ar atvērtu jumtu minimālais bagāžnieka tilpums ir 280 litri, bet ar aizvērtu jumtu ir pieejami līdz pat 350 litriem. Ja ir nepieciešams palielināt bagāžnieka tilpumu vai arī transportēt ārkārtīgi garus priekšmetus, tad Opel Cascada nodemonstrēs, ko spēj FlexFold sistēma: tā elektroniski atbloķē un noloka attiecībā 50:50 sadalāmo aizmugurējā sēdekļa atzveltni – šādu aprīkojumu nav iespējams iegādāties kabrioletiem ar cieto jumtu.
Izcilība: lieliska virsbūves stingrība kombinācijā ar neatkārtojamām šasijas tehnoloģijām
Virsbūves stingrība ir viens no noteicošajiem faktoriem automobiļu ar atvērto jumtu būvē – tai ir liela nozīme braukšanas īpašību, stūres precizitātes, akustikas, drošības un komforta ziņā, turklāt tā ļauj arī sajust, cik kvalitatīvs automobilis ir patiesībā. Opel Cascada, pateicoties dažādiem pasākumiem, kuru skaitā ietilpst iespaidīgi grīdas tērauda krusteniskie stieņi un pastiprināti balansieru profili, nodrošina pirmšķirīgu automašīnas balansējumu. Salīdzinājumā ar Opel iepriekšējās paaudzes kabrioletu Astra Twin Top, Cascada virsbūve ir par 43% noturīgāka pret vērpi un par 10% pret saliekšanos. Šāda virsbūve kalpo par labu bāzi piekarei un ievērojami uzlabo trokšņu, vibrāciju un gaitas vienmērīguma līmeni.
Vidējās klases Opel Cascada atstātās pēdas ir iespaidīgākas nekā 2006. gada kompaktajam Astra Twin Top modelim. Riteņu bāze ir par 71 mm garāka, bet priekšējā un aizmugurējā šķērsbāze par attiecīgi 56 mm un 70 mm platākas. Tas nodrošina labāku vadāmību un stabilitāti. Cascada priekšējais tilts veidots ar labāko Opel šasijas tehnoloģiju HiPerStruts izkārtojumu, kas savulaik tika veidots speciāli Insignia OPC modelim. HiPerStruts (High Performance Struts – augstas izturības atsperojums) nodala amortizatoru un stūres funkcijas un nodrošina vislabāko saķeri ar ceļu un precizitāti pagriezienos, kā arī samazinātu piedziņas vilkmi un uzlabotu noturību uz ceļa jebkuros laika apstākļos. Opel Cascada ir elektroniska zobstieņa stūre ar no ātruma atkarīgu pastiprinātāju. Lai nodrošinātu vēl tiešāku stūres izjūtu un precizitāti, elektromotors ir piestiprināts pie stieņa, kas atrodas pretējā pusē stūres statņa balstam. FlexRide, Opel integrētā, pilnībā adaptīvā šasijas kontroles sistēma, protams, arī ir pieejama Cascada modelī. Tā uzlabo braukšanas īpašības, vadāmību un drošību, jo adaptējas braukšanas situācijai, kā arī vadītāja vēlmēm. Opel Cascada iespējams aprīkot ar 17” līdz 20” riteņiem. Bremžu disku lielums ir līdz pat 326 mm priekšpusē un 325 mm aizmugurē.
Jauda: jaunākās paaudzes tiešās iesmidzināšanas 1,6 Turbo benzīna dzinējs
Opel Cascada kabrioletiem būs pieejams plašs motoru spektrs. Piedāvājumā vismazākais ir 1,4 litru benzīna turbo agregāts, kas tiek kombinēts ar manuālo sešpakāpju transmisiju un ir pieejams divās jaudas versijās – 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS. Abu, pateicoties overboost funkcijai, maksimālais griezes moments ir līdz 220 Nm. Dīzeļdzinējs 2,0 CDTI ar 121 kW/165 ZS jaudu ir pieejams gan ar manuālo, gan automātisko sešpakāpju pārnesumkārbu. Šis dzinējs ar aktīvu overboost funkciju attīsta līdz pat 380 Nm griezes momentu.
Cascada motoru klāsta izcilākais eksemplārs būs 1,6 SIDI Turbo ECOTEC benzīna dzinējs. Šis vidējā izmēra tiešās iesmidzināšanas agregāts ir pilnībā jaunas motoru paaudzes pārstāvis, kas savu debiju piedzīvos 2013. gada sākumā. Tas ir veidots īpaši vienmērīgai gaitai, griezes momenta attīstībai un lieliskai degvielas ekonomijai. Tā jauda ir 125 kW/170 ZS, un starp 1,650 un 3,200 apgriezieniem minūtē, pateicoties overboost funkcijai, griezes moments spēj sasniegt 280 Nm. Šis dzinējs būs pieejams gan ar manuālo, gan automātisko sešpakāpju transmisiju. Cascada jaunajai sešpakāpju pārnesumkārbai ar zemu berzes līmeni ir arī Active Select funkcija, kas ļauj pārslēgt ātrumus arī manuāli, tādējādi braukšanu padarot sportiskāku.
Papildus tam, Cascada modelim tiks prezentēti arī vēl jaudīgāki benzīna un dīzeļdzinēji.
Miers: izsmalcinātas tehnoloģijas un drošības aprīkojums
Cascada apvieno brīvdabas baudījuma braukšanas pieredzi ar vislabākajām Opel tehnoloģijām. To skaitā ir AFL+ adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar līdz pat 11 automātiskām funkcijām, otrās paaudzes Opel Eye priekšējā videokamera ar jaunām, paplašinātām funkcijām (uzlabotu ceļazīmju atpazīšanas sistēmu un joslas pamešanas brīdinājuma funkciju, jaunu sekojošā automobiļa distances indikatoru un priekšējās sadursmes brīdinājuma funkciju), atpakaļskata kamera, uzlabota automašīnas stāvvietā novietošanas palīgsistēma, kas atvieglo manevrēšanu stāvlaukumā, uz ultraskaņu balstīta aklās zonas brīdinājuma sistēma, ergonomiski priekšējie sēdekļi, apsildāma stūre un kalnā uzbraukšanas palīgsistēma.
Cascada ārkārtīgi stingrais pasažieru nodalījums galvenokārt ir veidots no augstas izturības tērauda, lai sadursmes gadījumā samazinātu deformācijas risku un maksimāli palielinātu izdzīvošanas iespējas. Durvīs ir diagonāli iebūvēti ārkārtīgi izturīgi tērauda stieņi, un pastiprināta ir arī vidukļa līnijas zona. Vējstiklu turošie priekšēji balsti ir izgatavoti no īpaši cieta tērauda. Apgāšanās gadījumā aiz aizmugurējiem sēdekļiem automātiski izsprāgst īpaši ar atsperi darbināti stieņi. Tāpat šo stieņu parādīšanos izraisa arī citi smagi triecieni, piemēram, kad izsprāgst drošības gaisa spilveni, lai tādējādi sagatavotu automašīnu iespējamiem sekundāriem triecieniem un apgāšanās brīdim. Abiem priekšējiem sēdekļiem ir divvirzienu aktīvie galvas balsti, bet dubultie drošības jostu spriegotāji ir pieejami gan priekšējiem, gan aizmugurējiem sēdekļiem.
LASI VĒL
- Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)