Karstums kaitē reakcijai

Pētījumi liecina, ka augstas gaisa temperatūras ietekmē, kas padara mūs vieglāk aizkaitināmus un nogurušākus, ievērojami samazinās koncentrēšanās spējas un palielinās reakcijas laiks*. Veikto testu rezultāti liecina, ka autovadītāja reakcijas laiks var palielināties pat par 22%, ja automašīnā temperatūra sasniedz 27°C, salīdzinot ar situāciju, ja automašīnā temperatūra ir 21°C**. Vērts atzīmēt, ka arī Latvijā īpaši karstās dienās gaisa temperatūra var pārsniegt 25°C pat septembrī.
„Mums jāatceras saglabāt braukšanai ērtus apstākļus, ieskaitot temperatūru. Ja automašīna ir aprīkota ar gaisa kondicionieri, to ieteicams lietot karstās dienās. Automašīnas bez gaisa kondicioniera vajadzētu vēdināt, izmantojot ventilāciju vai atverot logus,” iesaka Renault Braukšanas Skolas direktors.
Francijas pētnieki, kuri pamanīja satiksmes negadījumu skaita palielināšanos karstā laikā, skaidro, ka viens no šī fenomena iemesliem ir īsāks un trauslāks miegs naktī, ko izraisa augstā gaisa temperatūra*. „Autovadītājs, kuram ir miega trūkums, rada draudus satiksmes drošībai, jo nogurums negatīvi ietekmē koncentrācijas spējas un reakcijas laiku. Tas var veicināt arī to, ka autovadītājs pārprot signālus,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori. Statistikas dati liecina, ka aptuveni 10 – 15% nopietnu satiksmes negadījumu cēlonis ir tieši autovadītāja nogurums*.
Karstums ietekmē ne tikai autovadītāju, bet arī pasažierus. Atrašanās slēgtā stāvēšanai novietotā automašīnā pat tad, ja gaisa temperatūra ārā nav pārāk augsta, bet laiks ir vienkārši saulains, var būt bīstama veselībai un pat dzīvībai. Tikai 20 minūšu laikā temperatūra automašīnā var palielināties par 30 grādiem pēc Celsija. „Bērna vai dzīvnieka atstāšana automašīnā nav pieņemama. Ar loga atvēršanu vien nepietiek, jo tas nenodrošina pietiekamu gaisa cirkulāciju,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.
Saulainās un karstās dienās ieteicams veltīt īpašu uzmanību bērniem un dzīvniekiem, kas atstāti automašīnās. Ja jūs pamanāt tos ieslēgtus automašīnā, nekavējoties informējiet par to policiju un glābšanas dienestus.
* Avots: SVOW.
** Avots: Nacionālais Darba veselības institūts, Dānija.
LASI VĒL
- Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)