Lada Ņiva varēja būt arī Geizer, Rosa vai Tuman

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/lada_russia
iAuto | 03.07.2022

Kad 1974. gadā AvtoVAZ jaunumam vajadzēja izvēlēties nosaukumu, Ņiva nebūt nebija vienīgais variants.

Lada Ņiva (tagad Ņiva Legend) piedzima pirms 45 gadiem. VAZ-2121 ilgu laiku bija teju vienīgais Krievijas lielākā autoražotāja modelis, kas līdztekus skaitļu indeksam ieguva īsu un viegli iegaumējamu nosaukumu – Ņiva.

Tā gan varēja nebūt, jo iesniegto priekšlikumu skaitā bija arī Гейзер (tulkojumā no krievu val. geizers), Роса (Rasa), Гамма (Gamma), Вираж (virāža) un pat Туман (Migla). Nosaukumu Нива (Druva) ieteica dizaineris Valērijs Semuškins, taču tūdaļ uzradās kritiķi, atgādinot, ka ar tādu nosaukumu tiek ražots labības kombains, uz ko speciālists norādīja, ka “par kombainu visi aizmirsīs, bet mašīna paliks”.

Zināma arī cita leģenda, proti – nosaukums Ņiva radies saliekot kopā galvenā konstruktora bērnu vārdu – Natālija, Irina, Vadims un Andrejs pirmos burtus.

Lai nu kā, bet dizainerim izrādījās taisnība – Ņiva bez lielām tehniskām un vizuālām izmaiņām tiek ražota vēl tagad. Tiesa, sakarā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā un tam sekojošām sankcijām modeļa ražošana uz laiku pārtraukta.

Jaunākā informācija liecina, ka AvtoVAZ izgatavojis pirmos “”vienkāršotās” Ņiva eksemplārus. Šādai Ņiva versijai nav ABS un drošības spilvenu. Tiek ziņots, ka sērijveida ražošana startēs jūlijā.

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/lada_russia