Mazda CX-5 Frankfurtes auto izstādē

Foto: Gints Gavers/Žanneta Kaminska
G. | 19.09.2011
Mazda kompaktais krosovers CX-5 kā vizuāli, tā tehniski atver jaunu lappusi Japānas autoražotāja vēsturē. Saskaņā ar Kodo dizaina valodu „Dvēsele kustībā” veidotais un ar pirmrindas Skyactiv tehnoloģiju apveltītais automobilis piesaistīja sen nepieredzētu žurnālistu un ekspertu pieplūdumu Mazda stendā. CX-5 tika aplūkots, aptaustīts un mērīts burtiski pa centimetram, nemaz nerunājot par dažādu televīzijas kanālu interesi. Mazda krosovers piesaistīja tik lielu uzmanību, ka vairāki TV kanāli tika pie CX-5 filmēšanas tikai vēlā pēcpusdienā.
Frankfurtes autošova viesi sevišķi atzīmēja oriģinālo formu un
līniju kombināciju, kas ļauj CX-5 atšķirties ne tikai no citiem Mazda
modeļiem, bet arī neskaitāmajiem konkurentiem šajā klasē. Garā riteņu
bāze, 2,7 metri pie kopējā garuma 4,54 metri, kā arī īsās virsbūves
pārkares un izceltās riteņu arkas piešķir automašīnai spēcīgu, muskuļotu
izskatu.
Vienlaikus Mazda CX-5 ir viens no vieglākajiem un aerodinamiskākajiem automobiļiem savā klasē.
Vienlaikus Mazda CX-5 ir viens no vieglākajiem un aerodinamiskākajiem automobiļiem savā klasē.
Fotoaparātu slēdži bez apstājas klikšķēja Mazda CX-5
interjerā, kas arīdzan ir kvalitatīvs lēciens tuvāk augstvērtīgiem
kompakto krosoveru saloniem. Smalki izstrādātā klimata sistēmas vadība,
jauni apdares materiāli, sporta stūre un īpaši šim modelim izveidotais
instrumentu panelis nepalika bez ievērības.
Mazda CX-5 interjers pilnībā atbilst dinamiskajai ārienei. Pirmo reizi Mazda automobilī izmantota integrēta Tom Tom navigācijas iekārta. Pievēršoties automašīnas funkcionalitātei, atklājas, ka CX-5 bagāžnieka tilpums no minimāliem 500 litriem (ietverot apakšējo sekciju) var tik palielināts līdz pat 1400 litriem.
Mazda CX-5 interjers pilnībā atbilst dinamiskajai ārienei. Pirmo reizi Mazda automobilī izmantota integrēta Tom Tom navigācijas iekārta. Pievēršoties automašīnas funkcionalitātei, atklājas, ka CX-5 bagāžnieka tilpums no minimāliem 500 litriem (ietverot apakšējo sekciju) var tik palielināts līdz pat 1400 litriem.
Skyactiv tehnoloģiju vērienīgais pieteikums autošovā kalpoja par teicamu fonu vizuālajam sniegumam. Izvēloties īpaši augstu kompresijas pakāpi benzīna motoram, un neierasti zemu dīzeļdzinējam (abiem 14:1), Mazda panākusi degvielas ekonomiju un atgāzu atbilstību Euro-6 normām.
Mazda CX-5 nonāks pārdošanā ar 2,0 litru 160/165 zirgspēku benzīna dzinēju vai 2,2 litru 150 ZS vai 175 ZS dīzeļa dzinēju, kā arī izvēli starp priekšējo un pilnu piedziņu, manuālo vai automātisko pārnesumkārbu. Pateicoties Skyactiv tehnoloģijai un standarta start – stop sistēmai, Mazda CX-5 ar dīzeļdzinēju priekšpiedziņas versijas degvielas patēriņš ir izcili zems – 4,5 litri uz 100 km, savukārt, CO2 izmeši – tikai 199 g/km.
LASI VĒL
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)
- Auto un motorollera sadursme, kurš vainīgs? (+ VIDEO)
- Kāpēc Suzuki Vitara “nelūst un netek”? (+ VIDEO)
- Degviela Spānijā vēl lētāka kā Latvijā? Dīzelis 1.289, bet 95 benzīns 1.359 eiro - 6.05.2025jā (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras salona filtri un cik bieži tie jāmaina? (+ VIDEO)
- Darbu sācis jaunais Honda dīleris Rīgā (+ VIDEO)
- Vai Latvijā varētu ražot elektrību no kodolenerģijas? (+ VIDEO)