Mazda piesaka SKYACTIV-D dīzeļdzinēju 2013. gada 24 stundu sacīkstēm Lemānā

Foto:
G. | 19.06.2012
Mazda Motorsports nodaļa paziņojusi, ka pārdos jaunā SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dzinēja sacīkšu versijas privātām komandām, kas startē Prototype 2 jeb LMP2 klasē autosacīkšu pasaule grandiozākajās izturības sacensībās – 24 h Lemānā. Lemānas dzinēju programma startēs 2013. gadā. Mazda bija un līdz šim brīdim ir pirmais un vienīgais Āzijas autoražotājs, kam izdevies uzvarēt šajās sacīkstēs. Tas notika 1991. gadā.
"Tas atjaunos mūsu kaislību pret Lemānu," atzina Mazda Motorsports
viceprezidents Džejs Amestojs. "1991. gadā mēs iegājām vēsturē, uzvarot
ar rotordzinēju. Tagad vēlamies atgriezties uzvarētāju lokā ar dzinēju,
ko uzskatām par visprogresīvāko un vienlaikus tīrāko no sērijveida
agregātiem būvēto spēka iekārtu autosportā. Dzinēji būs pieejami Eiropas
un ASV klientiem, kas piedalās LMP2 kategorijā kā pasaules izturības
čempionātā WEC, tā arī Amerikas Le Mans seriālā ALMS."
Dzinēji tiks izstrādāti sadarbībā ar Mazda Motor
Corporation, Mazda Ziemeļamerikas nodaļu un SpeedSource Race
Engineering. Jau sākušies izmēģinājumi uz jaudas stenda, bet testi trasē
sāksies 2012. gada beigās.
Dzinējiem tiks izmantots sērijveida bloks no Mazda
SKYACTIV-D 2,2 litru četru cilindru dīzeļdzinēja ar divpakāpju
turbopūti. Saskaņā ar Mazda Motorsports Ziemeļamerikas nodaļas direktora
Džona Dūnana vārdiem, "dzinējs nodrošinās izcilu dinamiku un degvielas
ekonomiju apvienojumā ar kvalitāti, stiprību un izturību, kas
nepieciešama lielisku ielas auto ražošanai un dalībai izturības
sacīkstēs."
Savukārt, Mazda Motor Corporation globālās
pārdošanas un mārketinga izpilddirektors Masahiro Moro sniedza šādu
komentāru: "Mazda izkopusi "nekad nepārstāj izaicināt" kultūru. Tās gars
mūs izveda cauri 18 gadiem Lemānā, līdz mēs galu galā sasniedzām
triumfu 1991. gadā. Šis gars ir arī SKYACTIV tehnoloģiju pamatā. Tā tika
realizēta izmantojot daudzus tehnoloģiskus atklājumus. Man prieks, ka
spēsim atbalstīt privātos klientus, kas piedalās Lemānā, piegādājot
viņiem sacīkšu motorus, kas radīti uz mūsu SKYACTIV-D CLEAN DIESEL
bāzes."
Kinoaktieris Dempsijs kļūs par pirmā sacīkšu dīzeļa pircēju
Dempsey
Racing komandā notiek plānošana un sagatavošanas darbi, lai kļūtu par
pirmo Mazda SKYACTIV-D sacīkšu motora pircēju. Dempsey Racing
līdzīpašnieks ir sacīkšu braucējs un aktieris Patriks Dempsijs.
Dempsey Racing piedalās GRAND-AM GT sacīkstēs kopš
2007. gada ar Mazda RX-8, un pirmais finišs ar vietu uz pjedestāla tika
sasniegts 2011. gada Rolex 24 stundu sacīkstēs Deitonā. Komanda
pastāvīgi uzlabo sniegumu trasē kopš pieteikšanās sacīkstēm, un tai
pieder nozīmīgs ieguldījums Mazda uzvarai ražotāju ieskaitē 2010. gada
GRAND-AM GT. Ar vairāku partneru kā VISITFLORIDA.com atbalstu Dempsey
Racing paplašinājusi darbību līdz komandai Amerikas Le Mans seriālā, kur
piedalās Protoype Challenge un LMP2 klasē, tā gatavojoties startam
Lemānas 24 h. Komandas īpašnieks Dempsijs un līdzbraucējs Džo Fosters
patlaban testē savu LMP2 mašīnu Virdžīnijā, kamēr autosporta pasaule
pievērsās 80. Lemānas 24 h sacīkstēm, kas notika aizvadītajā nedēļas
nogalē. Dempsijs un Fosters piedalījušies Lemānas sacīkstēs GT
kategorijā, un nolēmuši atgriezties Francijā 2013. gadā ar LMP2 klases
prototipu, kam uzstādīts Mazda SKYACTIV-D dīzeļdzinējs.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)