OPC - visjaudīgākā Astra versija

Opel Astra modeļu klāstam ir jauns augstas veiktspējas modelis – 206 kW/280 ZS jaudīgais Astra OPC modelis, kas, kopā ar mazo Corsa OPC un vidējā izmēra Insignia OPC, tagad noslēdz OPC automašīnu saimi. 2,0 litru turbo tiešās iesmidzināšanas dzinējs Astra OPC (Opel Performance Center) nodrošina 400 Nm griezes momentu un ātrumu 100 km/h ļauj sasniegt jau sešās sekundēs. Tā maksimālais ātrums ir 250 km/h – neviens Astra modelis līdz šim nav bijis tik ātrs.
Četrcilindru dzinējs piedāvā par 25 % lielāku maksimālo griezes momentu nekā tā priekšgājējam, turklāt nodrošina arī 40 ZS lielāku jaudu. Tas viss pārvēršas par 140 ZS uz litru, kas ir augstākā specifiskā jauda uz litru Opel ražoto benzīna dzinēju automašīnu vidū, iepriekšējai Astra OPC versijai tā bija 120 ZS. Jaunais turbodzinējs ir bāzēts uz jaunāko 2,0 litru Opel benzīna dzinēju ar 250 ZS, kam pievienota vēl papildus 30 ZS jauda. Neraugoties uz to, degvielas patēriņš ir ticis samazināts par 12 %, kamēr CO2 emisiju daudzums, salīdzinājumā ar priekšgājēja versiju, samazināts par 14 %. CO2 emisiju daudzums ticis samazināts līdz 189 g/km (iepriekš: 221 g/km) un degvielas patēriņš līdz 8,1 litram uz 100 kilometriem (iepriekš: 9,2 l/100 km).
Opel inženieri ir izstrādājuši pavisam jaunu, modernu motora gaisa ieplūdes sistēmu, lai turbokompresoram spētu piegādāt tik daudz gaisa, cik vien iespējams. Turklāt arī izpūtēja sistēma ir tikusi optimizēta, tādā veidā uzlabojot atgāžu plūsmu un paaugstinot dzinēja jaudu. Arī pats turbokompresors ir ticis uzlabots, lai tas spētu izturēt vēl lielāku uzlādes spiedienu. Šim mērķim, izmantojot jaunus komponentus, ir tikusi palielināta kompresora izturība.
Paaugstinātas izturības šasija ar FlexRide, HiPerStruts un bloķējošo diferenciāli
Opel ir izstrādājuši paaugstinātas izturības šasiju, kas īpaši veidota jaunā Astra OPC sānu dinamikai un lieliskas vadāmības nodrošināšanai, tādējādi papildinot tā jaudīgo 206 kW/280 ZS, 400 Nm dzinēju. Šasija ir nokomplektēta ar vairākiem būtiskiem elementiem, kas visi rūpējas par automašīnas braukšanas dinamikas uzlabošanu: priekšējā tilta paaugstinātas izturības atsperojums (HiPerStruts), mehatroniskā FlexRide šasijas sistēma, mehāniskais daudzplākšņu centrālais diferenciālis un Brembo bremzes.
FlexRide šasijas sistēma ļauj vadītājam padarīt amortizatoru raksturlielumus vēl precīzākus, bet stūri un akseleratora pedāli vēl jutīgākus. Vadītājs var izvēlēties vienu no trim dažādajiem braukšanas režīmiem – katrs no tiem sniedz unikālu un specifisku augstas veiktspējas vadīšanas pieredzi. ‘Standard’ režīms piedāvā harmonisku jaudu un komfortu ikdienas situācijām. Ar vienas pogas pieskārienu ‘Sport’ režīms šasijas piekari padara stingrāku, samazinās virsbūves zvārošanās, tādējādi paaugstinot vadāmību un padarot stūrēšanu vēl tiešāku. Savukārt ‘OPC’ režīmā iespējams izbaudīt maksimālu braukšanas pieredzi: stūre kļūst vēl tiešāka nekā ‘Sport’ režīmā, drosele vēl atsaucīgāka, un, lai tiktu sniegta maksimāla jauda, mainās arī šasijas konfigurācija.
Papildus tam, Astra OPC aizmugurējais tilts tagad ir aprīkots ar motosportā testēto Vata mehānismu, kas tiek kombinēts ar vērpstieņa piekari, tādējādi, īpaši pagriezienos, nodrošinot sānisko stabilitāti un stūres precizitāti. Savienojumā ietilpst īss, rotējošs centrālais stienis ar lodveida šarnīriem abos galos, kuriem ir pievienoti riteņu sānu stieņi. Šāda sistēma nodrošina to, ka aizmugurējie amortizatori uztver līdz pat 80 procentiem sānu slodzes.
Arī 19” vieglmetāla diski, kas pieejami standartaprīkojumā, piešķir automašīnai vēl sportiskāku raksturu. Turklāt, pārveidojot amortizatorus un padarot atsperes un ieliktņus stingrākus, automašīnas inženieri šasiju ir pielāgojuši OPC standartiem.
Astra OPC priekšējais tilts ir ticis aprīkots ar mehānisko daudzplākšņu centrālo diferenciāli, kas nodrošina maksimālu griezes momentu. Diferenciālis, kam ir vairāki sajūga diski, palīdz samazināt riteņu izslīdēšanu, kad, piemēram, paātrinājuma laikā darbojas ļoti liels sāniskais spēks vai mainās ceļa segums. Tāpat tas ir ideāli piemērots ekskursijām uz sacīkšu trasi. Diferenciāļa koordinēšana ar statisku pamata bloķējošo griezes momentu garantē harmonisku reakciju un pāreju no slodzes uz pārforsēšanas brīdi, tā laikā novērš ietekmi uz stūri un izslēdz pašstūrēšanas iespaidu, kā arī nodrošina saķeres rezerves ļoti mainīgu ceļa segumu laikā.
ESP stabilitātes kontroles ierīce piedāvā trīs dažādus režīmus – atkarībā no tā, cik sportiski vadītājs vēlas braukt. Standarta iestatījumi nodrošina maksimālu braukšanas drošību ikdienas situācijās. ‘Competitive’ režīms paaugstina slieksni, pēc kura šī automātiskā sistēma iesaistās situācijas regulācijā. Savukārt ‘ESP – izslēgts’ režīms vadītājam ESP sistēmu ļauj atslēgt pilnībā.
Astra OPC bremžu sistēma ir tikusi pielāgota šīs automašīnas lielās jaudas diktētajām prasībām – pat maksimālas slodzes brīdī. OPC inženieri izmantoja 18” Brembo bremžu pastiprinātāja risinājumu ar lielākiem, papildus ventilējamiem un krusteniski perforētiem 355 x 32 mm diskiem un 4 virzuļu suportiem priekšā. Tāpat Astra OPC izmanto īpašas paaugstinātas izturības bremžu uzlikas. Brembo bremžu galvenās priekšrocības ir uzlabotā temperatūras pretestība atkārtotas bremzēšanas momentā un reakcija īslaicīgas garākas bremzēšanas gadījumā.
Sekojot labākajām OPC tradīcijām, automašīna Vācijā tika pakļauta izturības pārbaudījumiem Nirburgringas trases ziemeļu cilpā, tā dēvētajā Nordšleifē (Nordschleife). Visas OPC automašīnas tiek testētas „Zaļajā ellē” (Green Hell), kas pazīstama kā smagākā un visprasīgākā sacīkšu trase visā pasaulē. Trasei šo iesauku piešķīra britu sacīkšu braucējs Džekijs Stjuarts (Jackie Stewart). Izstrādes laikā katram OPC modelim ir jāiztur 10,000 km izturības testi, kas norisinās lielā ātrumā pa 20,8 km garu trases segmentu – Nordšleifi. Paveiktā slodze tiek pielīdzināta 180,000 kilometru, kas veikti pa ikdienišķu ceļu. Ņemot vērā šos nosacījumus, tādejādi var tikt garantēta komponentu labāka izturība, lai maksimāli nodrošinātu klientu apmierinātību.
Izteiksmīgs dizains: augstas veiktspējas Astra modelis iesilda savus muskuļus
Spēcīgai automašīnai nepieciešams spēcīgs dizains: Astra OPC virsbūve ir izpausme tīrai kaislei uz jaudu un ātrumu. Šo iespaidu vēl vairāk pastiprina lejasdaļā saplacinātā stūre, kas īpaši patiks ātras braukšanas entuziastiem, kā arī vieglie paaugstinātas izturības kausa formas sēdekļi ar īpaši modernām tehnoloģijām un unikālā jaunā iPhone PowerApp aplikācija, kas, ar CAN kopnes starpniecību, vadītājam reālā laika režīmā ļauj piekļūt daudziem motora un automašīnas datiem. Salonā sportisku un premium līmeņa atmosfēru rada ļoti kvalitatīvie apdares materiāli un ekskluzīvās OPC iezīmes.
Pateicoties īpaši veidotam priekšējam un aizmugurējam bamperim, sānu lejas daļai, aerodinamiskajam jumta spoilerim un diviem pilnībā integrētiem trapeces formas izpūtēja uzgaļiem, Astra OPC tagad ir kļuvis vēl sportiskāks. Standartaprīkojumā ir pieejami 19” vieglmetāla diski, bet 20” kaltie diski, kas būs pieejami pēc izvēles, patiks tiem, kuri gribēs savu Astra OPC modeli padarīt vēl augstvērtīgāku. Savukārt tie, kas vēlēsies savu OPC padarīt vēl uzkrītošāku, varēs iegādāties OPC vizuālā izskata aprīkojuma paketi.
Jaunā OPC stūre ar plakano apakšpusi ir radīta iedvesmojoties no motosporta un ir par 10 mm mazāka diametrā nekā stūres, kas ir izmantotas pārējos Astra saimes modeļos, tādā veidā stūrēšanas sajūta padarīta vēl precīzāka, sportiskāka un tiešāka. Īkšķu zona uz stūresrata arīdzan tikusi pārveidota, lai uzlabotu satvērienu un instrumentu paneļa pārskatāmību. Ekskluzīvās OPC nošuves ‘Arden Blue’ vai ‘Cool Pearl’ krāsās salonam piešķir sportisku un premium līmeņa raksturu.
Papildus ir pieejami īpaši modernu tehnoloģiju augstas izturības kausa formas sēdekļi, kas ir ieguvuši Vācijas Muguras veselības neatkarīgo ekspertu asociācijas AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V”) sertifikātu par atbilstību īpaši augstiem ergonomikas standartiem. OPC inženieri augstas izturības sēdekļu korpusam izmantoja ļoti progresīvu svaru ietaupošu materiālu tehnoloģiju. Jaunie priekšējie sēdekļi paspilgtina dinamiskas braukšanas pieredzi, nodrošinot zemāku sēdpozīciju un pastiprinātu sānu atbalstu. Pēc izvēles pieejamie sēdekļi piedāvā 18 dažādus iestatījumus. Opel ir pirmais autoražotājs, kas jaudīgo kompakto automašīnu segmentā piedāvā pneimatiski pielāgojamus polsterus sēdekļa sānu daļā. Sēdpozīcijas augstuma samazināšana palielina automašīnas vadīšanas pieredzi un sniedz kontakta sajūtu starp vadītāju un ceļu.
Spēcīgais OPC zīmols
Jaunākās paaudzes sportiskais Astra OPC modelis turpina vēl vairāk izcelt automašīnas sportisko potenciālu un tehnisko pārākumu, kas tiek asociēts ar OPC zīmolu. Astra OPC modeļa cenas Baltijas valstīs ir sākot no 29,410 eiro (iekļaujot PVN), tādā veidā piedāvājot ļoti konkurētspējīgu produktu sporta automašīnu segmentā.
Pēdējo septiņu gadu laikā ir pārdots vairāk nekā 15,000 Astra OPC vienību. Atsevišķi no Corsa OPC modeļiem, Astra, pēc ikgadējiem pārdošanas datiem, atrodas starp vadošajiem Opel OPC modeļiem. Opel ir izrēķinājuši, ka turpmāko 12 mēnešu laikā tiks pārdoti vēl 10,000 OPC modeļu. No tiem gandrīz puse ir atvēlēta Astra OPC versijām, 3,000 – Corsa, bet atlikusī daļa – Insignia modeļiem. Eiropā ikgadējie pārdošanas apjomi augstas veiktspējas kompaktajām automašīnām, kuru jauda pārsniedz 271 ZS, ir aptuveni 14,000 vienību. Ņemot vērā šos datus, Opel ir iecerējuši iegūt aptuveni 30 % no Eiropā pārdoto jaudīgo kompakto automašīnu tirgus daļas.
Opel Performance Center, kas kopš 1999. gada ir atbildīgs par sportiskajiem akcentiem Opel automašīnās, ir nozīmīga vieta zīmola profilā. Tas iemieso augsta līmeņa emocionalitāti un kaislību pret izteiksmīgu dizainu, augstākās klases tehnoloģijām un neparastu braukšanas dinamiku. Automašīnas ar ‘OPC’ uzrakstu modeļa vārdā tiek pozicionētas kā attiecīgo līniju emocionālākie līderi. Pašreizējo OPC skaitā ir 141 kW/192 ZS (154 kW/210 ZS – Nürburgring-Edition) jaudīgais Corsa modelis, Insignia OPC (239 kW/325 ZS), kas pieejams kā četrdurvju vai piecdurvju sedans, un Sports Tourer.
Sportisks stils: „OPC Line” Opel modeļiem
Papildus OPC modeļu jaudas piekritējiem, tagad daudziem Opel automašīnu pircējiem būs iespēja individualizēt savus auto ar augstvērtīgajiem „OPC Line” piederumiem. Tos iespējams pasūtīt uzreiz no rūpnīcas jauniem automobiļiem. Jau esošie Opel īpašnieki savu automašīnu ar šiem piederumiem var uzlabot autorizētā Opel servisā. „OPC Line” piederumu klāstā ietilpst virsbūves komponenti, vieglmetāla diski un tādas interjera detaļas kā stūresrati un ātrumpārslēga kloķi. Tos visus veidojuši un attiecīgajiem modeļiem piemērojuši Opel dizaineri un inženieri.
Populārs un ekskluzīvs: OPC treniņš
Ekskluzīvās OPC Performance Training sesijas, kas tiek piedāvātas jau kopš 2006. gada, ir ārkārtīgi populāras un ar ambicioziem braucējiem pārpildītas, turklāt vietas tajās tiek rezervētas jau labu laiku uz priekšu. Treniņu sesijas nav atvērtas tikai Opel markas automašīnu vadītājiem un īpašniekiem, bet gan arī citu transportlīdzekļu vadītājiem. Ekskluzīvais vienas dienas pasākums sākas ar izvietošanos. Parasti sesija norisinās stingri norobežotajā Opel pārbaudījumu centrā Dudenhofenā (Dudenhofen), kur tiek izstrādāti Opel automašīnu prototipi un jaunākie modeļi. Dalībnieki iemācās, kā pārvaldīt OPC modeļu dinamiku kontrolētā un drošā veidā. Padomus sniedz profesionāla un vērīga instruktoru komanda, kuras sastāvā ir arī Opel bijušais testpilots, Lemānas (Le Mans) čempions un zīmola sūtnis Joahims Vinkelhoks (Joachim Winkelhock). Šo treniņu galvenais mērķis ir ar maksimālu automašīnas kontroli sniegt maksimālu braukšanas baudījumu.LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)