Opel Ampera jau desmit mēnešus ir pasažieru elektriskais automobilis numur viens

Opel revolucionārais un daudzas balvas ieguvušais elektriskais automobilis Ampera joprojām atrodas pasažieru elektrisko automašīnu Eiropas pārdošanas apjomu topa galvgalī (2012. gada janvāris–oktobris). Šīs ziņas ir pienākušas, neraugoties uz ļoti izaicinošajiem tirgus apstākļiem, kur autoražotāji ziņo par elektrisko automobiļu pārdošanas apjomu samazināšanos salīdzinājumā ar iepriekš prognozētajiem lielumiem. Opel Ampera („Gada auto 2012”) pieder 21% elektrisko automobiļu Eiropas tirgus daļas. Visticamākais, ka segmenta līdera pozīcijas tiks noturētas visa 2012. gada garumā.
„Ampera joprojām ir vadošais modelis pasažieru elektrisko automobiļu Eiropas tirgū,” norāda Opel Pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas daļas viceprezidents Alfrēds E. Rīks (Alfred E. Rieck). „Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc elektriskajiem automobiļiem ir mazāks kā iepriekš tika prognozēts, mēs esam ārkārtīgi apmierināti ar tirgū nostiprināto līdera lomu.”
· Lielākā tirgus daļa Eiropā starp elektriskajiem automobiļiem – 21% (2012. gada jan.-okt.)
· Ampera ir segmenta līderis Vācijā, Nīderlandē un Šveicē
· Visam elektrisko automobiļu tirgum samazinās prognozētie pārdošanas apjomi
Ampera ir vadošais modelis dažādos galvenajos Eiropas tirgos
Ampera modeļa kopējās stingrās līderpozīcijas nostiprina dažādi galvenie Eiropas tirgi. Nīderlandē automobiļa tirgus daļa ir pieaugusi līdz 66%, Vācijā Ampera ir līderis ar plašām rezervēm (28%), tāpat tas ir Beļģijā (22%) un Šveicē (31%).
Neraugoties uz to, ka visa elektrisko automobiļu Eiropas tirgus pārdošanas apjoms ir pieaudzis par aptuveni 130% (2011. gada jan.-okt. salīdzinājumā ar 2012. gada jan.-okt.), tas izrādījies zemāks par industrijas speciālistu prognozēto. Elektrisko pārvietošanās līdzekļu pārdošanas apjomi plaši atšķiras starp tirgiem. Piemēram, kamēr Vācijā no katriem 1,000 pārdotajiem automobiļiem tikai viens ir elektriskais, tikmēr kaimiņzemē Austrijā tādi ir veseli trīs, Francijā – pieci, bet Nīderlandē – astoņi. Līdere Eiropā ir Norvēģija, kur 30 no 1,000 pārdotajiem pārvietošanās līdzekļiem ir elektriskie automobiļi. Neraugoties uz neviendabīgo vidi, Opel ir pamanījies savus Ampera pārdošanas apjomus dubultot salīdzinājumā ar kopējo elektrisko automobiļu Eiropas tirgus pieaugumu.
Novembrī Opel paziņoja, ka visā Eiropā sešu mēnešu laikā dubultojies arī klientu-autoparku pieprasījums pēc Ampera automobiļiem – no martā esošajiem aptuveni 700 tas līdz oktobrim pieaudzis līdz gandrīz 2,000. Tas ir vairāk nekā 180 procentu pieaugums.
Opel Ampera ar revolucionāro elektrisko dzinējspēku
16 kWh litija jonu baterija darbina Ampera 111kW/150 ZS elektromotoru. Atkarībā no ceļa seguma un braukšanas tehnikas, 40 līdz 80 km var veikt izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Veicamās distances palielinājuma režīmā, kas aktivizējas ikreiz, kad baterija sasniegusi minimālo uzlādes līmeni, nemanāmi sāk strādāt 1,4 litru 63 kW/86 ZS benzīna motors un darbina elektrisko ģeneratoru, nodrošinot iespēju veikt vairāk nekā 500 km lielu distanci bez vajadzības uzpildīties.
LASI VĒL
- Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)