Opel Ampera uzvar Montekarlo rallijā

Foto: publicitātes foto
G. | 29.03.2012

He he! Nosaukums škiet tāds ambiciozs! Opel! Un vēl Ampera! Un uzvara Montekarlo rallijā! Patiesībā jau viss ir daudz piezemētāk un ar visiem labi pazīstamo Montekarlo rallija posmu tam visam nav nekādas sakara. Tomēr palūkosimies, ko par to visu stāsta paši Opel cilvēki...

Riselsheima/Montekarlo. Pēc uzvaras nominācijā „Gada Auto 2012”, Opel Ampera modelis tagad ir izcīnījis uzvaru arī 13. starptautiskajā Montekarlo elektrisko automašīnu un alternatīvo dzinējspēku rallijā, kurā tas piedalījās pirmo reizi. Četras Ampera automašīnas ierindojās labāko desmitniekā. Franču pāris Bernard Darniche un Joseph Lambert pamanījās pārspēt visus pārējos. Svētdien, sacensību pēdējā dienā, revolucionārais elektriskais pārvietošanās līdzeklis sasniedza finiša līniju Côte d’Azur grāfistē. Sacensībās piedalījās aptuveni 30 dažādi autoražotāji un kopumā ap 130 dalībnieku, starp tiem arī septiņas Ampera automašīnas, tai skaitā viena privātā Ampera komanda. Sāncenšu starpā bija Renault Fluence Z.E., Tesla Roadster sporta automašīna, Mitsubishi I-MiEV un Peugeot Ion. Vēl bez izcīnītās uzvaras, Ampera komandu braucēji Charlotte Berton un Olivier Sussot ierindojās trešajā vietā, Jean-Claude Andruet un Patrick Lienne bija septītie, bet Hanns Werner Wirth un Daniel Riesen finišēja astotajā vietā, kopā sasniedzot fantastisku rezultātu.

„Ampera panākumi šajās daudzpusīguma sacensībās, kas norisinājās īpašos spriedzes apstākļos, apliecina modeļa iespaidīgo balansu starp izturību un degvielas efektivitāti. Tas viss izceļ mūsu līdera lomu alternatīvo dzinējspēku jomā,” norāda Opel e-mobilitātes vadītājs Enno Fukss (Enno Fuchs). “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” norisinājās jau 13. reizi un ir nostiprinājies kā vecākais autosporta pasākums alternatīvo dzinējspēku pārvietošanās līdzekļiem. Montekarlo Autoklubs to organizē kopš 1995. gada.

Izturības tests alternatīvajiem dzinējspēkiem

Rallijs vienlaicīgi startēja trīs pilsētās – Annecy le Vieux, Clermont-Ferrand un Lugano. 550 kilometru distance veda caur Digne-les-Bains, kas ir Francijas Alpes-de-Haute-Provence apgabala galvaspilsēta, līdz Monako. Otrajā dienā komandām nācās veikt 272 kilometru distanci, kas vijās cauri Monako un ietvēra arī oriģinālo Montekarlo rallija maršrutu pa Francijas Maritime Alpiem. Šajās divās dienās komandas bija pakļautas vienmērības testiem, un, nodrošinot maksimālu noslodzi saviem pārvietošanās līdzekļiem, tām bija jāpierāda savas braukšanas iemaņas.

Bez jau minētajiem vienmērības testiem, uzmanība tika vērsta uz degvielas patēriņu. Pateicoties koeficientam, kas tika iegūts no aprēķiniem izmantojot spēkrata svara, CO2 emisiju daudzuma, enerģijas blīvuma no degvielas un tās patēriņa lielumus, organizatori bija spējīgi iegūt salīdzinājuma vērtību un izveidot kopējo rangu. „Ampera modeļa izsmalcinātā tehnoloģija vienmēr bija uzticama un veicināja mūsu milzīgos panākumus,” stāsta franču rallija stūrmanis Joseph Lambert, kurš kopā ar pilotu Bernard Darniche svinēja uzvaru. Darniche 1979. gadā jau reiz uzvarēja leģendārajā Montekarlo rallijā un ir vairāk nekā desmit reizes svinējis panākumus slavenajā Col de Turini posmā.

Opel Ampera ir pirmais elektriskais transporta līdzeklis, kas paver iespēju ‘doties jebkur jebkurā laikā’. 16 kWh litija jonu baterija nodrošina 111 kW/150 ZS lielu jaudu. Atkarībā no ceļa seguma un braukšanas tehnikas, 40 līdz 80 km distanci var veikt izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Elektriskā vilkmes sistēma nodrošina 370 Nm griezes momentu un ļauj paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h sasniegt aptuveni 9 sekundēs, turklāt automašīnas maksimālais ātrums ir 161 km/h.