Opel Meriva benzīna dzinēja versija tagad arī kombinācijā ar automātisko transmisiju

Opel tagad vēl vairāk uzlabojuši savu stilīgo, ērto un ergonomisko modeli Meriva, izmaiņas īpaši iepriecinās tos pircējus, kuriem vissvarīgākais šķiet tieši komforts. Eiropas līderis vienapjoma automašīnu apakšsegmentā (25 procenti tirgus daļas 2011. gadā) tagad ir pieejams arī kā 1,4 turbo (88 kW/120 ZS) benzīna variants ar automātisko transmisiju, kas pieejams papildus jau piedāvājumā esošajai 1,7 CDTI dīzeļdzinēja versijai ar automātisko pārnesumkārbu. Jaunā Meriva modeļa 1,4 litru automātiskajā versijā ietilpst jaunākās paaudzes sešpakāpju transmisija, kas nodrošina samazinātu berzi, vienmērīgāku ātruma maiņu un īsākus pārnesumus. Arī 1,7 CDTI Meriva automātiskā versija (81 kW/110 ZS) tagad ir papildināta ar dažādiem jauninājumiem.
Opel Meriva modeļa, kas standartaprīkojumā jau ir ar FlexDoors koncepciju un FlexSpace sēdvietu sistēmu, cenas ir sākot no 14,630 eiro. 1,4 litru turbo benzīna dzinēja versijas, kas aprīkota ar sešpakāpju automātisko transmisiju, cena ir sākot no 17,130 eiro, tikmēr Meriva variants ar 1,7 CDTI dzinēju un automātisko pārnesumkārbu maksā sākot no 19,440 eiro (Baltijas valstīs rekomendētās mazumtirdzniecības cenas bez PVN).
Jaunais Meriva variants ar 1,4 l turbodzinēju un sešpakāpju automātisko transmisiju nodrošina 88 kW/120 ZS jaudu un spēcīgu 200 Nm griezes momentu, kas tiek sasniegts jau no 1,750 apgr./min. Ātrumu 100 km/h automašīna var uzņemt 11,9 sekundēs, bet tās maksimālais ātrums ir 185 km/h. Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā sastāda 7,2 l/100 km (169 g/km CO2). Meriva ar tādu pašu dzinēju, taču ar manuālo transmisiju, patērē 6,4 litrus uz 100 km.
81 kW/110 ZS 1,7 l CDTI Meriva versija ar automātisko pārnesumkārbu, jau pie 2,300 apgr./min, spēj attīstīt iespaidīgu 280 Nm griezes momentu. Ātrumu 100 km/h tā ļauj sasniegt 12,9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 178 km/h. Šī versija kombinētajā ciklā patērē 6,1 l degvielas un izdala 160 g/km CO2.
Jaunākās paaudzes automātiskā transmisija: mazāk berzes, vairāk komforta, īsāki pārnesumi
Otrās paaudzes Opel sešpakāpju automātiskās transmisijas tiks prezentētas 2012. gada vasarā, esot gatavībā jaunajam modeļa gadam. Neskaitot paaugstināto efektivitāti, pie jauninājumiem ir minami arī saīsinātie pārnesumi un trokšņu un vibrāciju samazināšana. Griezes momenta pārveidotājs ir ticis padarīts mazāks, tādējādi samazinot inerci. Tāpat, optimizējot zobratu pārnesumu, tai skaitā arī frikcijas diskus, gultņus un blīvgredzenus, tikusi palielināta visas sistēmas efektivitāte. Amortizatoru atsperu stingrība ir tikusi samazināta gandrīz uz pusi, tādā veidā vibrācijas tiek slāpētas vēl labāk. Tagad tiek izmantoti arī jauni tiešās kontroles lineārie solenoīdi, tādējādi padarot pārnesumus precīzākus, turklāt jaunās detaļas ir vieglākas un ļauj tos pārslēgt ātrāk. Šo pasākumu rezultātā pārnesumu reakcijas laiks samazinājies par līdz pat 60 procentiem (100 milisekundēm), bet kopējais pārslēgšanās laiks ir samazinājies par līdz pat 40 procentiem.
Tāpat kā iepriekšējai transmisijai, arī jaunās paaudzes sešpakāpju automātiskajai kārbai pārnesumus var pārslēgt ar ActiveSelect funkcijas palīdzību, kas iedarbina manuālās pārslēgšanas iespēju. Ātrumpārslēga sviru iespējams nospiest uz priekšu vai atpakaļ. Adaptīvā elektroniskā transmisijas kontroles ierīce apvieno daudz pārdomātu funkciju, piemēram, automātiski aktivējamo tukšgaitu stāvēšanas laikā, tādā veidā ļaujot ietaupīt degvielu, kā arī kalnā uzbraukšanas programma, kas, atkarībā no kāpuma vai krituma leņķa, patstāvīgi pārslēdzas starp dažādajiem pārnesumu maiņas režīmiem. Vēl viena pozitīva iezīme attiecas uz transmisijas korpusu, kas ir samazināts par 30 mm, tādējādi ļaujot uzlabot drošību trieciena laikā.
Modernais daudzpusīguma un ergonomikas čempions saglabā pirmo vietu
Kopš tā debijas 2012. gadā, otrās paaudzes Opel Meriva modelis ir līderis Eiropas vienapjoma automašīnu apakšsegmentā. 2011. gadā daudzpusīguma un ergonomikas meistars sasniedza 25 % tirgus daļas, bet Vācijā – pat 43 %. Līdz šī gada aprīlim (ieskaitot) 218,000 pircēju visā Eiropā savu izvēli ir izdarījuši par labu pārdošanas līdera otrās paaudzes modelim. 2011. gada ADAC kvalitātes testā, kas tika publicēts maijā, Opel Meriva kārtējo reizi sasniedza labākā minivena statusu, tādējādi esot vienam no visuzticamākajiem transportlīdzekļiem Vācijā.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)