Opel Mokka SUV: kompakts izmērs, lieli plāni

Foto: Opel Mokka 2012 | Publicitātes foto
garaza.lv | 26.10.2012

Pavisam jaunais Opel Mokka modelis ir aizkustinājis potenciālo pircēju sirdis. Vēl pirms tā pārdošanas uzsākšanas, Eiropā jau ir saņemti vairāk nekā 40,000 (pašreizējie dati 2012. gada oktobrī) SUV modeļa pasūtījumu. Īpaši liels pieprasījums ir bijis Vācijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Itālijā un Krievijā. Ar Mokka modeli, kuru ir iespējams pasūtīt jau kopš jūnija, Opel ir pirmais vācu autoražotājs, kas dodas strauji augošajā subkompakto SUV segmentā (B segments). Ir iespējams pasūtīt 1,6 litru ecoFLEX bāzes Mokka variantu ar 85 kW/115 ZS jaudu. Papildus tam, Mokka modeļa motoru līnijā ir pieejami benzīna turbodzinēja ar 103 kW/140 ZS jaudu un 96 kW/130 ZS 1,7 litru dīzeļdzinēja varianti.

„Tagad, kad mums ir Mokka, ir sākusies jauna nodaļa mūsu produktu ofensīvā. Veiksmīgā pasūtījumu pieņemšana norāda uz to, ka Mokka modelis ir uz pareizā ceļa. Tā tehnoloģijas, dinamiskums un izteiksmīgais dizains atbilst mūsu klientu gaumei. Mokka modelis nosaka jaunus standartus savā segmentā,” norāda Opel Pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas daļas viceprezidents Alfrēds E. Rīks (Alfred E. Rieck).

  • Pirmais vācu autoražotāja automobilis subkompakto SUV tirgū
  • Opel segmentā ienes adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēmas un priekšējās videokameras tehnoloģijas
  • Efektīva un pārdomāta pilnpiedziņas sistēma, kas automātiski pielāgojas ceļa apstākļiem
  • Izteiksmīgs dizains, daudzpusīgums un veiklība apvienojumā ar zemu degvielas patēriņu
  • Vācijā izstrādātas šasijas priekš Eiropas vajadzībām
  • Jau vairāk nekā 40,000 saņemto pasūtījumu

Par spīti tikai 4,28 metru garumam, Mokka modelī pavisam brīvi var justies pieci cilvēki. Modelis tur Opel doto solījumu apvienot pievilcīgu dizainu, inovatīvas tehnoloģijas un augstvērtīgas funkcijas par plašam pircēju lokam pieejamu cenu. Turklāt Opel Mokka pirmoreiz subkompakto SUV segmentā ienes ergonomiskos sēdekļus, adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu (AFL+) un FlexFix velosipēdu pārvadāšanas sistēmu. Braukšanas īpašības un komfortu uzlabo elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma (ESC), bet visās Mokka versijās par to rūpējas saķeres kontroles sistēma (TC), kalnā uzbraukšanas palīgsistēma (HSA) un no kalna nobraukšanas kontroles sistēma (HDC). Neatkarīgi no priekšējo riteņu piedziņas (FWD), Mokka modelim var tikt pielāgota inteliģentā pilnpiedziņa (AWD). Pēc izvēles pieejamā AWD tehnoloģija automātiski atpazīst, kad vilkme ir nepieciešama visiem četriem riteņiem, un rūpējas par to, lai vajadzības gadījumā tā tiktu nodrošināta augstākajā līmenī.

Priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa: dinamiska braukšana aktīvam dzīvesveidam

Opel Mokka modelī funkcionalitāte un ērta, augsta sēdpozīcija apvienota ar piedzīvojumu garu. Viens no fokusa punktiem Mokka modeļa attīstībā bija šasija, kas tika izstrādāta un pielāgota Vācijā. Mokka šasija ir piemērota Eiropas pircēju ikdienas vajadzībām un ir ļoti atbilstoša bezceļu apstākļiem.

Neatkarīgi no priekšējo riteņu piedziņas (FWD), Mokka modelim var tikt pielāgota pilnpiedziņa (AWD), kas nodrošina vēl labāku vilkmi un vadāmību. AWD tehnoloģija ir efektīva, pārdomāta un pieejama. Galvenie AWD sistēmas komponenti ir priekšējās ass diferenciālis, kardānvārpsta, 4x4 aizmugurējās ass piedziņa, vadības modulis un elektromagnētiskais daudzplākšņu sajūgs. Papildus tam, sensori pastāvīgi apgādā kontroles moduļus ar datiem. Laikā, kad ceļa virsma ir sausa, transportlīdzekli uz priekšu velk priekšējie riteņi, tādā veidā degvielas patēriņš ir zems. Atkarībā no ceļa apstākļiem, jaudas sadales diapazons svārstās no 100 procentu priekšpiedziņas līdz maksimālā griezes momenta nodrošināšanai 50 procentiem priekšējai un 50 procentiem aizmugurējai asij - izplatīti, piemēram, kad ceļi ir pārklāti ar biezu kārtu ūdens. Nepieciešamības gadījumā elektroniskā griezes momenta sadales ierīce (TTD) automātiski un nemanāmi pārvada griezes momentu uz aizmugurējiem riteņiem. AWD sistēma nostiprina vēl vairāk Mokka modeļa jau tā veiklās vadāmības īpašības. Tas ir īpaši novērojams, kad automašīnai ir ātri jāuzsāk braukšana vai jāveic pagriezieni lielā ātrumā. Sistēma tiek aktivizēta automātiski sekundes robežās no brīža, kad ritenis izslīd vilkmes trūkuma dēļ. Šī pati sistēma arī diagnosticē, kad AWD režīms nav nepieciešams. Tā rūpējas par vēl labāku vadāmību līkumos un nodrošina maksimālu saķeri iepriekš minētajās situācijās. AWD sistēma ar visām tās sastāvdaļām sver tikai 65 kilogramus, tādējādi automobilis saglabājas efektīvs un videi draudzīgs.

Mokka modeļa šasija pat uz slikta ceļa nodrošina lieliskas braukšanas īpašības un maksimāli labu vadāmību. Lai to panāktu, Opel inženieri vēl vairāk ir uzlabojuši priekšējā tilta Makfersona piekari. Tika pievienotas sānu slodzi kompensējošās atsperes, lai izlīdzinātu spēku sadali uz sāniem. Duālās trajektorijas balsta stiprinājumi, spēcīgi stabilizatori un divkāršo saišu vadības bukses tika piemērotas, lai uzlabotu vadāmību un veiktspēju uz ceļa, kā arī samazinātu troksni un vibrācijas līmeni. Savukārt aizmugurējam tiltam Opel inženieri pievienojuši U veida caurules formas vērpstieni, kas novietots priekšā aizmugurējiem riteņiem.

Turklāt, lai automašīnas šasija spētu demonstrēt maksimālu sniegumu, Opel inženieri ir radījuši modernu elektrisko stūres pastiprinātāju (EPS), kas nodrošina vēl atsaucīgāku stūres vadību un Eiropā visos Mokka SUV būs pieejams standartaprīkojumā.

Veikls un efektīvs – divi benzīna un viens dīzeļdzinējs

Jaudu nodrošina trīs efektīvi dzinēji. Visi manuālās transmisijas dzinēji aprīkoti ar degvielu ekonomējošo Opel Start/Stop sistēmu. Benzīna agregāti ir pieejami 1,6 litru dabīgi aspirēta dzinēja (6,5 l/100 km, 153 g/km CO2) ar 85 kW/115 ZS lielu jaudu, 155 Nm griezes momentu un 103 kW/140 ZS jaudīga 1,4 l Turbo ar 200 Nm griezes momentu versijās. 1,4 Turbo sākotnēji būs pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu, bet vēlāk arī ar automātisko transmisiju. Ar sešpakāpju manuālo transmisiju aprīkotais Mokka modelis spēj sasniegt 190 km/h maksimālo ātrumu. Ātrumu no nulles līdz 100 tas attīsta 9,9 sekundēs. Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 6,4 l/100 km, bet emisiju daudzums – 149 g/km CO2.

Pircēji, kuri priekšroku dod dīzeļdzinējiem, Mokka modeli var pasūtīt ar 1,7 litru CDTI turbodzinēju ar 96 kW/130 ZS jaudu un 300 Nm griezes momentu. Šis dzinējs ir pieejams ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu vai ar sešpakāpju automātisko transmisiju un priekšpiedziņu. FWD variants ar manuālo pārnesumkārbu kombinētajā ciklā patērē vien 4,5 litrus degvielas uz 100 kilometriem un izdala 120 g/km CO2. Tādējādi 1,7 CDTI variants ir viens no degvielu visefektīvāk izmantojošajiem automobiļiem savā segmentā. Veiktspējas rādītāji runā paši par sevi – Mokka ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un priekšpiedziņu var attīstīt 187 km/h maksimālo ātrumu un 100 km/h sasniegt nieka 10,5 sekundēs. 

Galvenās vadītāja palīgsistēmas – drošībai un komfortam

Pateicoties pilnīgi jaunajam Mokka SUV, Opel pirmo reizi savas unikālās, vācu izstrādātās vadītāja palīgsistēmas ienes subkompaktajā SUV segmentā. Tehnoloģijas, kas uzlabo drošības un komforta līmeni, turklāt ir ekskluzīvas Opel, tagad ir pieejamas arī plašākam pircēju segmentam. Tās ietver izsmalcināto elektronisko stabilitātes kontroles sistēmu (ESC®Plus) ar kalnā uzbraukšanas palīgsistēmu (HSA) un no kalna nobraukšanas kontroles sistēmu (HDC), kuras uzlabo braukšanas komfortu kalnainā apvidū. Visās Mokka versijās standartaprīkojumā ietvertā saķeres kontroles sistēma darbojas līdzīgi bloķējošajam diferenciālim. Tā novērš riteņu izslīdēšanu un ar specifiskiem algoritmiem atbalsta Mokka modeļa pilnpiedziņas sistēmu, kas uzlabo automašīnas vadāmību.

Vēl viena īpaši svarīga palīgsistēma, kas ir pieejama Mokka modelī, ir Opel adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma (AFL+), kas balstīta uz trešās paaudzes biksenona gaismām. Tā pielāgo lukturu intensitāti un darbības diapazonu, lai nodrošināto iespējami labāko apgaismojumu pilsētā, uz lauku ceļiem vai uz lielceļa. AFL+ galvenās funkcijas ir apgaismojums nelabvēlīgiem laika apstākļiem, palielinātas tālās gaismas, statiskā straujo pagriezienu gaisma, dinamiskais līkuma apgaismojums, LED dienas gaitas apgaismojums un High Beam Assist, kas automātiski pielāgo tālās gaismas tā, lai tās neapžilbinātu aizmugurē vai pretim braucošo automašīnu vadītājus.

Otrās paaudzes Opel Eye priekšējā videokamera ir pamatā priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcijai (FCA), ceļazīmju atpazīšanas sistēmai un joslas pamešanas brīdinājuma funkcijai (LDW). Ja automašīna nonāk kritiskā situācijā, kad sadursme ar priekšā braucošo automašīnu ir neizbēgama, priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcija (FCA) ar skaļu signālu un vizuālu brīdinājumu autovadītājam dod ziņu par iespējamo sadursmi. Papildus joslas pamešanas brīdinājuma funkcijai, kas vadītāju brīdina par neapzinātu noklīšanu no savas joslas, Opel inženieri vēl vairāk attīstījuši ceļazīmju atpazīšanas sistēmu. Papildus apaļajām zīmēm, jaunā priekšējā videokamera atpazīst arī četrstūra formas norādes, kas raksturīgas autobāņiem, un uz ielas esošo spēļvietu zīmes, kā arī citas ar ātrumu ierobežojumiem saistītās norādes. Kamera atpazīst arī dinamiskos LED displejus. Tādā veidā sistēma palīdz izvairīties no pārkāpumiem, ceļu satiksmes ierobežojumiem un nelaimes gadījumiem, ko izraisījis nogurums. Pateicoties automašīnas novietošanas sensoriem, kas atrodas pārvietošanās līdzekļa priekšā un aizmugurē, automobiļa novietošana ir atvieglota.

Veselībai draudzīgs un komfortabls: ergonomiskie AGR sēdekļi un FlexFix velosipēdu pārvadāšanas sistēma

Opel Mokka var tikt ekipēts ar Vācijas Muguras veselības asociācijas AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.”) neatkarīgo ekspertu sertificētajiem ergonomiskajiem sēdekļiem. Astoņās pozīcijās pielāgojamais vadītāja sēdeklis ir pirmais AGR apstiprinātais sēdeklis SUV apakšsegmentā. Ergonomiskajām sēdvietām bija jāatbilst desmit kritērijiem, tai skaitā – jānodrošina četru pozīciju jostasvietas balstu un sēdekļa atzveltnes kontūru precīzu atbilstību mugurkaula dabiskajam izliekumam. Papildus tam, ergonomiskais sēdeklis piedāvā papildus pielāgošanas iespējas kā, piemēram, regulēšana, jostasvietas atbalsts un paplašinājums augšstilbiem, turklāt arī galvas balstiem ir pieejamas četras pozīcijas.

Otrās paaudzes FlexFix velosipēdu pārvadāšanas sistēma ļauj palielināt Mokka modeļa kravas kapacitāti. Pēc izvēles pieejamā uzlabotā pārvadāšanas sistēma, kas ir ekskluzīva Opel, ir integrēta automašīnas aizmugurējā bamperī un vienmēr ir līdzi. Standarta FlexFix sistēmas versija, kuru var uzstādīt Mokka modelim, ļauj pārvadāt vienu līdz 30 kg smagu velosipēdu. Pateicoties pievienojamajam adapterim, tiek nodrošināta iespēju pārvadāt divus papildus velosipēdus. Kopējā svara kapacitāte velosipēdu pārvadāšanai ir 60 kilogrami. Pat tad, kad velosipēdu turētājs ir pilnībā piekrauts, FlexFix otrās paaudzes sistēmu ir iespējams novietot tādā leņķī, lai varētu attaisīt bagāžnieka vāku, tādējādi nodrošinot ātru piekļuvi Mokka bagāžas nodalījumam.Papildus tam, Mokka automašīnas aizmugurējais sols var tikt sadalīts attiecībā 60 pret 40, tādējādi, nepieciešamības gadījumā, nodrošinot līdzenu virsmu. Mokka ar visām augstākminētajām iezīmēm ir kā radīts cilvēkiem ar aktīvu un izsmalcinātu dzīvesveidu.

Izteiksmīgs SUV dizains apvienots ar izsmalcinātu funkcionalitāti

Opel jaunais SUV iemieso zīmola tradicionālās vērtības – braukšanas dinamiku, daudzpusīgumu ikdienas dzīvei un emocionālo spēku. Ar Mokka modeli Opel dizaineru filozofijas sajaukums „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti” tagad rod jaunu izpausmi kompaktajā SUV. Opel Mokka demonstrē drosmīgu raksturu ar skulpturāliem un elegantiem vaibstiem, vienlaicīgi saglabājot arī sportiskas iezīmes ar muskuļotām un atlētiskām virsbūves līnijām. Izteikto priekšējo režģi, bamperu aizsarguzlikas un riteņu arkas vēl vairāk izceļ Opel tipiskais “zibens” virsbūves sānos, kas virzienā uz aizmuguri tiecas uz augšu. Tāpat Mokka sportisko raksturu vēl vairāk uzsver tā paaugstinātais klīrenss, kas īpaši piemērots grants ceļiem, un modeļa 1,540 mm platā riteņu šķērsbāze.

Arī Mokka modeļa interjers ir raksturīgs Opel. Skulpturālo raksturu iemieso spārna formas instrumentu panelis un mākslinieciski veidotās durvju virsmas. Salonā redzamas arī Opel tipiskās vērtības, piemēram, tādas kā daudzpusīga pielietojuma iespējas un lietotājam draudzīga funkcionalitāte – sākot no instrumentu paneļa dubultā cimdu nodalījuma konfigurācijas, slēgtas mantu uzglabāšanas vietas konsoles tunelī līdz pat ietilpīgiem sānu nodalījumiem priekšējās un aizmugurējās durvīs. Pateicoties līdz pat 1,372 litru ietilpīgajam bagāžniekam un līdz 19 dažādām sīklietu novietnēm salonā, ir redzams, ka īpaši ir padomāts tieši par ģimenēm nepieciešamo funkcionalitāti.

Ar šīm īpašībām Mokka modelis piepilda visas vajadzības, kas nepieciešamas ikdienas dzīvei, un ir piemērots arī brīvdienu nodarbēm. Subkompaktais SUV jūtas kā mājās gan pilsētā, gan laukos. Pētījums parāda, ka tipiskais Mokka pircējs ir pusmūža vecuma un ir aktīva dzīvesveida piekritējs, kur brīvā laika aktivitātēm ir nozīmīga loma. Tieši tādēļ Mokka modelis ar tā daudzajiem pēc izvēles pieejamajiem papildinājumiem un Opel ekskluzīvajām tehnoloģijām kā, piemēram, Opel Eye priekšējā videokamera vai FlexFix velosipēdu pārvadāšanas sistēma, ir kā perfekti radīts cilvēkiem, kuri vēlas līdzsvarot savu aizņemto ikdienas dzīvi ar brīvā laika aktivitātēm. Ar savu revolucionāro SUV izskatu, Opel Mokka ir ļoti pievilcīgs jauniem klientiem.