Opel motoru atjaunošanu uzsāk ar jaunas paaudzes 1,6 litru turbodzinēju
Opel fundamentāli atjauno motoru klāstu. Tagadējā dzinēju pamata piedāvājuma spektrs tiks aizstāts ar pilnībā jaunām benzīna un dīzeļdzinēju saimēm. Šo pārmaiņu mērķis ir kļūt par industrijā vadošajiem ne tikai degvielas patēriņa un emisiju daudzuma ziņā, bet arī nodrošinot specifisku griezes momentu un samazinātu motora trokšņu līmeni.
Pirmais jaunais motors, ar kuru tiks iepazīstināta plašāka sabiedrības daļa, būs 1598 kubikcentimetru četrcilindru benzīna turbodzinējs ar tiešo iesmidzināšanu un Start/Stop tehnoloģiju. Jaunais SIDI (spark ignition direct injection jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) ECOTEC dzinējs būs pieejams ar dažādiem jaudas parametriem un vairākos automašīnu modeļos. Ražošana Szentgotthardt rūpnīcā Ungārijā tiks uzsākta 2012. gada beigās.
Līgans paātrinājums, spēcīga vilkme, zems trokšņu līmenis un degvielas patēriņš – šiem raksturlielumiem tika pievērsta lielākā uzmanība. Uzsvars tika likts uz griezes momentu, kas jaunajos dzinējos ir līdz pat 187,5 Nm uz darba tilpuma litru – izcils rādītājs sērijveidā ražotam benzīna dzinējam. Maksimālais griezes moments ir līdz pat 300 Nm, un tas ir pieejams jau pie 1,700 apgriezieniem minūtē. Maksimālā jauda līdz pat 200 ZS tiek sasniegta pie 4,700 apgr. min. Salīdzinājumā ar iepriekšējo 1,6 litru turbo benzīna dzinēju, degvielas patēriņš un CO2 emisiju daudzums ir ticis samazināts par 13 procentiem.
“Jau pēc divpadsmit mēnešiem mēs prezentēsim trīs pavisam jaunas dzinēju paaudzes. Tas demonstrē to, cik ātri mēs ieviešam jaunus ražojumus,” norāda Opel izpilddirektors Karls-Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). “Mūsu jaunais 1,6 litru tiešās iesmidzināšanas dzinējs griezes momenta ziņā ir īsts milzis. Jauda pieaug ļoti līgani un klusi,” skaidro benzīna dzinēju nodaļas vadītājs Tomass Jonens (Thomas Johnen).
Pirmais Opel dzinējs ar tiešās dzirksteļaizdedzes tehnoloģiju bija 114kW/155 ZS jaudīgais “2,2 ECOTEC direct”, kas savu debiju 2003. gadā piedzīvoja Opel Signum un Vectra modeļos, bet vēlāk ar to tika aprīkots arī Zafira. 2007. gadā GT piedāvāja pirmo benzīna turbodzinēju no Opel ar tiešo iesmidzināšanu – 2,0 litru agregātu ar 194 kW/264 ZS jaudu. Gadu vēlāk šis motors tika prezentēts Insignia modelī, un Opel flagmanī tas bija pieejams divos variantos: 162 kW/220 ZS un 184kW/250 ZS. Jaunais Astra OPC tiks aprīkots ar šī dzinēja jaunāko 206 kW/280 ZS jaudas versiju.
LASI VĒL
- Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO)
- Ministrija pēc Limbažu sūdzības: Regulējums vēja parku uzraudzībā ir nepilnīgs (+ VIDEO)
- Turpmāk ātruma pārkāpumus uz ceļa izvērtēs tehnoloģijas, nevis cilvēks (+ VIDEO)
- Piekabe sāk dancot (+ VIDEO)
- Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO)
- No spuldzītēm līdz videoreģistratoriem. Kas atrodams Osram autolietu plauktā? (+ VIDEO)
- Policija aiztur kravas auto šoferi, kurš pa Liepājas šoseju brauca vairāk nekā 3 promiļu reibumā (+ VIDEO)
- Nosaukti "Latvijas Gada auto 2026" septiņi finālisti (+ VIDEO)
- Kāpēc pilna servisa noma patīk arī privātpersonām? (+ VIDEO)
- Pie valdības protestē pret ceļu nodevu komercauto līdz 3,5 tonnām (+ VIDEO)
