Pasaulē ātrākais kravas hibrīdautomobilis

Pasaulē ātrākais kravas hibrīdautomobilis „Mean Green” Vendoveras (Wendover) lidlaukā Jūtā (Utah) ASV 27. aprīlī mēģinās sasniegt par 260 km/h (165 jūdzes stundā) lielāku ātrumu, lai uzlabotu savus jau sasniegtos ātruma rekordus pasaulē.
Volvo hibrīdautomobilis
pašlaik ir sasniedzis ātruma rekordus 500 metru ātruma distancē,
paātrinājumā no vietas un paātrinājumā kustībā (starptautiskie ātruma
normatīvi).*
„Tehnoloģija un novatoriskums ir
mūsu uzņēmuma darbības pamats,” saka Volvo Trucks tirdzniecības un
tirgvedības prezidents Ziemeļamerikā Rons Huibers (Ron Huibers). „„Mean Green”
ir izcils Volvo tehnisko iespēju paraugs, kas apliecina mūsu nemitīgos
centienus apgūt jaunākās tehnoloģijas. Mūsu inženieri ir izstrādājuši pasaulē
ātrāko kravas hibrīdautomobili, izmantojot tādu pašu Volvo hibrīdpiedziņas
sistēmu, kas darbina simtiem Volvo autobusus visā pasaulē, tostarp divstāvu autobusus
Londonā.”
Būvējot „Mean Green”, kuru Volvo Trucks vakar demonstrēja izstādē „Mid-America
Trucking Show”, Volvo hibrīdtehnoloģiju speciālistu grupa pielāgoja Volvo
hibrīdveida transmisiju atbilstoši prasībām, kas ir noteiktas pasaules klases
ātrumsacīkšu kravas automobiļu šasijām. Pēc tam inženieri aprīkoja „Mean Green” ar
ļoti precīzi noregulētu Volvo D16 dzinēju un modificētu Volvo automatizēto
I-Shift pārnesumkārbu, kas savienota ar hibrīdautomobiļa elektromotoru.
„Rezultātā ir iegūts gaismas ātrumam līdzvērtīgs
paātrinājums jau no kustības uzsākšanas brīža bez dīzeļmotoriem raksturīgās
aiztures,” stāsta „Mean Green” īpašnieks un vadītājs Boje Ovebrinks (Boije
Ovebrink). „To var salīdzināt ar šampanieša pudeles korķa izšaušanu, taču bez
skaņas efektiem. Dažas pirmās sekundes kravas automobilis tikai izdod svelpjošu
skaņu, līdz dīzeļmotors, kuru darbina ar šķidro no atjaunojamajām izejvielām
iegūtu biodīzeli, sāk darboties ar milzīgu jaudu.”
„Mean Green” kopējā jauda ir ievērojama – 2100 zirgspēku un griezes
moments ir gandrīz 5000 mārciņu uz pēdu, tostarp 200 zirgspēku un
griezes momentu 885 mārciņas uz pēdu nodrošina elektromotors. Lielāka
ātruma sasniegšanai liela nozīme ir arī aerodinamikai, tāpēc Volvo konstruktori
izvēlējās Ziemeļamerikas tipa VN kabīni un izveidoja kravas automobilim
efektīvu aerodinamisko formu.
„Mean Green” ir aprīkots ar šādu Volvo ražoto agregātu modifikācijām:
- Volvo hibrīddzinējs;
- Volvo hibrīdakumulators;
- Volvo D16 dīzeļmotors;
- Volvo I-Shift automatizētā manuālā pārnesumkārba;
- Volvo VN kabīne un rāmis;
- pakaļējā ass ar attiecību 1,85:1.
Ziemeļamerikā „Mean
Green” varēs aplūkot arī tādu pasākumu kā „Truck World” 19.–21. aprīlī
Toronto un „Volvo Ocean Race” 17.–20. maijā Maiami laikā.
*Paātrinājums no vietas – kravas automobilis sāk braukt no vietas, nobrauc
1000 metru ātruma distanci vienā virzienā un pēc tam – atpakaļ. Kā
oficiālais rādītājs tiek izmantots abu noskrējienu vidējais ātrums.
Paātrinājums kustībā – pirms noteiktās 1000 metru ātruma distances
veikšanas abos virzienos kravas automobilis ir kustībā.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)