Pasaulē ātrākais kravas hibrīdautomobilis

Foto: publicitātes foto
preses relīze | 28.03.2012

Pasaulē ātrākais kravas hibrīdautomobilis „Mean Green” Vendoveras (Wendover) lidlaukā Jūtā (Utah) ASV 27. aprīlī mēģinās sasniegt par 260 km/h (165 jūdzes stundā) lielāku ātrumu, lai uzlabotu savus jau sasniegtos ātruma rekordus pasaulē.

Volvo hibrīdautomobilis pašlaik ir sasniedzis ātruma rekordus 500 metru ātruma distancē, paātrinājumā no vietas un paātrinājumā kustībā (starptautiskie ātruma normatīvi).*
„Tehnoloģija un novatoriskums ir mūsu uzņēmuma darbības pamats,” saka Volvo Trucks tirdzniecības un tirgvedības prezidents Ziemeļamerikā Rons Huibers (Ron Huibers). „„Mean Green” ir izcils Volvo tehnisko iespēju paraugs, kas apliecina mūsu nemitīgos centienus apgūt jaunākās tehnoloģijas. Mūsu inženieri ir izstrādājuši pasaulē ātrāko kravas hibrīdautomobili, izmantojot tādu pašu Volvo hibrīdpiedziņas sistēmu, kas darbina simtiem Volvo autobusus visā pasaulē, tostarp divstāvu autobusus Londonā.”

Būvējot „Mean Green”, kuru Volvo Trucks vakar demonstrēja izstādē „Mid-America Trucking Show”, Volvo hibrīdtehnoloģiju speciālistu grupa pielāgoja Volvo hibrīdveida transmisiju atbilstoši prasībām, kas ir noteiktas pasaules klases ātrumsacīkšu kravas automobiļu šasijām. Pēc tam inženieri aprīkoja „Mean Green” ar ļoti precīzi noregulētu Volvo D16 dzinēju un modificētu Volvo automatizēto I-Shift pārnesumkārbu, kas savienota ar hibrīdautomobiļa elektromotoru.

„Rezultātā ir iegūts gaismas ātrumam līdzvērtīgs paātrinājums jau no kustības uzsākšanas brīža bez dīzeļmotoriem raksturīgās aiztures,” stāsta „Mean Green” īpašnieks un vadītājs Boje Ovebrinks (Boije Ovebrink). „To var salīdzināt ar šampanieša pudeles korķa izšaušanu, taču bez skaņas efektiem. Dažas pirmās sekundes kravas automobilis tikai izdod svelpjošu skaņu, līdz dīzeļmotors, kuru darbina ar šķidro no atjaunojamajām izejvielām iegūtu biodīzeli, sāk darboties ar milzīgu jaudu.”

„Mean Green” kopējā jauda ir ievērojama – 2100 zirgspēku un griezes moments ir gandrīz 5000 mārciņu uz pēdu, tostarp 200 zirgspēku un griezes momentu 885 mārciņas uz pēdu nodrošina elektromotors. Lielāka ātruma sasniegšanai liela nozīme ir arī aerodinamikai, tāpēc Volvo konstruktori izvēlējās Ziemeļamerikas tipa VN kabīni un izveidoja kravas automobilim efektīvu aerodinamisko formu.

„Mean Green” ir aprīkots ar šādu Volvo ražoto agregātu modifikācijām:

  • Volvo hibrīddzinējs;
  • Volvo hibrīdakumulators;
  • Volvo D16 dīzeļmotors;
  • Volvo I-Shift automatizētā manuālā pārnesumkārba;
  • Volvo VN kabīne un rāmis;
  • pakaļējā ass ar attiecību 1,85:1.

Ziemeļamerikā „Mean Green” varēs aplūkot arī tādu pasākumu kā „Truck World” 19.–21. aprīlī Toronto un „Volvo Ocean Race” 17.–20. maijā Maiami laikā.

*Paātrinājums no vietas – kravas automobilis sāk braukt no vietas, nobrauc 1000 metru ātruma distanci vienā virzienā un pēc tam – atpakaļ. Kā oficiālais rādītājs tiek izmantots abu noskrējienu vidējais ātrums. Paātrinājums kustībā – pirms noteiktās 1000 metru ātruma distances veikšanas abos virzienos kravas automobilis ir kustībā.