Precizēta Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība
Lai veicinātu lauksaimniecības kooperatīvo sabiedrību konkurētspēju, otrdien, 9. jūlijā, valdība apstiprināja precizēto kārtību, kādā nosaka atbrīvojumus autoceļu lietošanas nodevai lauksaimniecības nozarē, kā arī definēts nodevas maksātāju loks.
Tāpat izmaiņas Autoceļu lietošanas nodevas likumā paredz, ka kooperatīvā sabiedrība lauksaimniecības nozarē, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem atbilstības kritērijiem, nemaksā autoceļu lietošanas nodevu no kārtējā gada 10. jūlija līdz 30. septembrim.
Ja kooperatīvās sabiedrības īpašumā, turējumā vai valdījumā ir viens transportlīdzeklis, atbrīvojumu no nodevas piemēro neatkarīgi no lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības neto apgrozījuma pēdējā iesniegtajā sabiedrības gada pārskatā. Savukārt, ja kooperatīvās sabiedrības īpašumā, turējumā vai valdījumā ir vairāki transportlīdzekļi, atbrīvojumu no nodevas maksāšanas piemēro par vienu transportlīdzekli uz katriem 99 600 eiro no lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības neto apgrozījuma pēdējā iesniegtajā sabiedrības gada pārskatā.
Lai VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) varētu piemērot noteiktos atbrīvojumus, Valsts ieņēmumu dienests līdz katra gada 1. janvārim CSDD iesniedz kooperatīvo sabiedrību, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem atbilstības kritērijiem lauksaimniecības nozarē, sarakstu, norādot kooperatīvās sabiedrības neto apgrozījumu pēdējā iesniegtajā gada pārskatā. Šis datums ir izvēlēts tādēļ, lai nodevas maksātājs (nodevas atbrīvojuma saņēmējs) varētu savlaicīgi plānot nodevas iegādi tiem transportlīdzekļiem, kas nekvalificējas nodevas atbrīvojuma saņemšanai.
Jau šobrīd ir iespējama Autoceļu lietošanas nodevas samaksa portālā https://www.lvvignette.eu/ vai https://e.csdd.lv, šis pakalpojums nodrošina iespējas uzņēmumiem ērtāk veikt autoceļu lietošanas nodevas (vinješu) samaksu un pārraudzīt savam uzņēmumam piesaistītās vinjetes (piemēram, pirms vinjetes stāšanās spēkā mainīt derīguma laiku, sekot līdzi sava uzņēmuma vinješu kopumam). Autoceļu lietošanas nodevas samaksa notiek ar pārskaitījumu.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Igaunija lēmusi pastiprināt kontroles uz robežas ar Latviju (+ VIDEO)
- Cīņa par litriem un kilovatiem. Reportāža no transporta izstādes Hanoverē (+ VIDEO)
- 6. oktobris: Avārijas un sastrēgumi Rīgā; kas notiks, ja slēgs Vanšu tiltu? (+ VIDEO)
- Ar hibrīdu vai bez? Sākusies Audi Q5 izpārdošana (+ VIDEO)
- G7 no rezervēm laidīs tirgū 100 miljonus barelu dīzeļdegvielas un jēlnaftas (+ VIDEO)
- Kāpēc Volkswagen pirms 15 gadiem mācēja uzbūvēt auto salonu, bet tagad "japu napu" paaudze sačakarē (+ VIDEO)
- Latvijas lielākajās DUS sarukušas degvielas cenas; iAuto.lv atgādina, kādas tās bija vakar (+ VIDEO)
- Kā pareizi izmantot automātisko automazgātuvi? (+ VIDEO)
- No 1. oktobra degvielai samazina akcīzi – vai autovadītāji sajutīs cenu kritumu? (+ VIDEO)
- "Zaļais kurss" Latvijai samazina IKP par 1,5%, stāsta Andris Kulbergs, atsaucoties uz LB pētījumu (+ VIDEO)
