Renault investē 28 miljonus eiro elektromobīļu testu centrā

Foto: publicitātes foto
Renault | 22.11.2011

Renault turpina ieviest proaktīvo elektromobīļu stratēģiju, 14.novembrī atklājot jauno elektrisko testa centru Lardijā (Lardy), Francijā. Renault šobrīd piedāvā plašu elektromobīļu klāstu, kas nodrošina augstāko kvalitāti, drošību un izpildījumu, pateicoties Grupas investīcijām 28 miljonu eiro apmērā un trīs gadu attīstības darbam.

Šis centrs ir viens no stūrakmeņiem, runājot par zīmola elektrisko tehnoloģiju attīstību, un tajā atrodas lielākā daļa testa iespēju elektriskajiem motoriem un uzlādes baterijām. Centrs darbību uzsāka 2009.gadā, un kopš tā laika ta sir pakāpeniski palielināts līdz 3300 kvadrātmetru platībai, kas sevī ietver 100 testa iespējas.
Pēdējo trīs gadu laikā centrā īstenota visaptveroša testa programma ar mērķi attīstīt un validēt elektrisko dzinēju, ar ko tiks aprīkots Z.E.[1] klāsts, uzticamību un drošību. Lardijas tehniķi un inženieri ir ieguvuši lielu pieredzi elektrisko motoru un tehnoloģiju pārbaudēs.

Nodrošinātas testu iespējas, lai garantētu elektrisko dzinēju darbību un izturību

Pavisam nesen Renault ieviesa Kangoo Z.E. un Fluence Z.E. – pirmie divi no četriem plānotajiem jaunākās paaudzes elektromobīļiem, ko plānots ieviest nākamā gada laikā. Tomēr šo inovatīvo automašīnu ieviešana pieprasa veikt vikni dažādu testu, lai pārbaudītu izpildījumu, drošību un izturību vairākiem jaunajiem komponentiem: elektriskais motors, elektronika un uzlādes baterija.

Renault ir izveidojis īpašas testēšanas ierīces, kas atrdoas Lardijas (Lardy) elektriskās mobilitātes testa centrā, kas pakāpeniski palielināts kopš 2009.gada. Testa centrs sevī ietver divas ēkas un aptuveni 100 dažādas testa darba mašīnas, kuras atrodas 3300 kvadrātmetru lielā platībā.

   Astoņas elektrisko motoru testa draba mašīnas: pretēji testa darba mašīnām iekšdedzes dzinējiem, ko darbina degviela, elektrisko motoru testa draba mašīnas darbina elektrība – 400V uzlādes bateriju simulators. Šo testa darba mašīnu mērķis ir attīstīt motorus un elektroniskās vienības, pārbaudot to rādītājus (griezes moments, jauda, efektivitāte, izturība, drošība). Šīs testa darba mašīnas arī validē motora izturību pret pēkšņām temperatūras izmaiņām un vibrāciju. Šīs programmas veic pārbaudi, kas ir ekvivalente 20 gadu lietošanai un/vai veiktiem 300 000 kilometru.

       Sešas testa drab mašīnas elektroniskajām vienībām (lādētājs, kontrolieris, transformers): šīs testa ierīces ļauj Renault validēt vienību izturību pret pēkšņām temperatūras izmaiņām, ņemot vērā arī izmaiņas elektrības piegādē.

  41 testa ierīce, kas saistīta ar vides izmaiņām ar mērķi pārbaudīt litija-jona baterijas: šo testa ierīču mērķis ir pārbaudīt litija-jonu bateriju darbību pēc pilnas un daļējas uzlādes, kā arī dažādās temperatūrās.

Ikviens uzlādes baterijas komponents – šūnas, moduli, uzlādes baterijas pakete un elektronikas vienība – tiek testēts un validēts, sākot no pamata vienības līdz visai sistēmai. Jau šobrīd gada laikā Lardijas centrā veiktas aptuveni 170 000 testēšanas stundas, ko nodrošināja 30 specializēti inženieri un tehniķi.

    58 citas dažādas darba mašīnas, kuru mērķis ir uzlabot 12V uzlādes bateriju darbību un izpētīt potenciālos litija-jona bateriju otrreizējās dzīves aspektus.

Baterijas: ‘izmantošanas’ testi lielākai drošībai

Lardijas centrā tiek veikti vairāk kā 15 dažādi litija-jona uzlādes bateriju testi, simulējot visekstrēmākos apstākļus (‘izmantošanas’ testi). Īssavienojums, uguns, ūdens, pēkšņš bojājums…neviena no iepējām netiek izlaista. 2011.gada tiks veikti vairāk kā 100 šāda veida testi – gan centrā, gan partner rūpnīcās[2].

Renault inženieru personāls Lardijas centrāir saņēmis īpašu apmācību gan kā daļu no prasmju pilnveidošanas, gan mobilitātes programmas ietvaros. Ir attīstīta jau testēšanas pieredze, runājot par elektrisko motoru tehnoloģijām. Apmācības ar mērķi celt profesionalitāti organizētas dažādās jomās: dzinēju inženierija, elektriskā inženierija, ķīmija (gāzu analīze), elektroķīmija, termālā vadība, sadursmju radīto seku ietekmes vadība, drošība (potenciālo risku tests), ugunsdrošība u.c.



[1] Nulle emisijas uz ceļa

[2] Daži no partneriem ir  INERIS (Francijas Nacionālais industriālās vides un risku institūts), CNPP (Francijas Nacionālais Prevencijas un aizsardzības centrs) vai SNPE (Francijas Nacionālais sprāgstvielu centrs).