Rindā uz „Volkswagen” elektromobili jāgaida divi mēneši

Kopš novembra sākuma pircēji Latvijā var rezervēt vācu autobūves koncerna „Volkswagen” radīto elektromobili „e-up!”, taču patlaban rindā jāgaida aptuveni divi mēneši.
Kopš novembra sākuma pircēji Latvijā var rezervēt vācu autobūves koncerna „Volkswagen” radīto elektromobili „e-up!”, taču patlaban rindā jāgaida aptuveni divi mēneši, portālu „iAuto” informēja ražotāja pārstāvji.
„Ražošanas un piegādes termiņš ir līdz diviem mēnešiem. Ja strauji palielināsies pieprasījums, pagarināsies ražošanas laiks,” skaidroja „Volkswagen” importētāja „Moller” pārstāve Anda Budļevska.

Foto: volkswagen.com
Jaunais „e-up!” tiek pilnībā darbināts ar elektrisko enerģiju, līdz ar to tas nerada videi kaitīgas izplūdes gāzes, un elektromobiļa nobrauktais attālums var sasniegt 160 kilometrus ar vienu uzlādi. Tā ir pietiekama distance ikdienas lietojumam, ja ņem vērā, ka aptuveni 80% no visiem motorizēto transportlīdzekļu lietotājiem vidēji nobrauc līdz 50 kilometriem dienā, norāda „Volkswagen” pārstāve.
„e-up!” maksimālā jauda ir 82 ZS, un tā tūlītējais griezes moments ir 210 Nm. Tas ļauj mazajam elektromobilim sasniegt 130km/h maksimālo ātrumu, bet no 0 līdz 100 km/h paātrināties 12,4 sekundēs.
Automobilis patērē 11,7 kWh elektroenerģijas uz 100 kilometriem, kas, pēc „Latvenergo” pamata tarifa 10,65 santīmi par vienu kilovatstundu, izmaksā 1,24 latus jeb aptuveni 1,4 litrus benzīna.
Ātrākās kombinēto uzlādes sistēmu lādēšanas stacijas (līdzstrāvas) līdz aptuveni pusstundai saīsina laiku, kas nepieciešams, lai „e-up!” akumulatoru uzlādētu par 80%.
Kā norāda „Volkswagen”, inovatīvas piedziņas tehnoloģijas ir galvenais autoražotāja darbības virziens, tādēļ „e-up!” elektriskais dzinējs, transmisija un litija jonu akumulators tiek izstrādāts un ražots Vācijā.
LASI VĒL
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)
- Auto un motorollera sadursme, kurš vainīgs? (+ VIDEO)
- Kāpēc Suzuki Vitara “nelūst un netek”? (+ VIDEO)