Rosina paaugstināt obligāto piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai jau no 2014.gada
Ekonomikas ministrija rosina no 2014.gada 1.aprīļa noteikt obligāto 6,5% līdz 7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai.

Foto: shell.com
Ekonomikas ministrija (EM) rosina ar 2014.gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5-7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai, teikts EM sagatavotajos grozījumos noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu, ko plānots skatīt nākamnedēļ valdības komitejas sēdē.
Noteikumu projekts paredz, ka, sākot ar 2014.gada 1.aprīli, Latvijā būs atļauts realizēt fosilo dīzeļdegvielu tikai ar biodīzeļdegvielas piejaukumu 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.
EM skaidro, ka, lai veicinātu biodegvielu patēriņu Latvijā, 2009.gada 1.oktobrī tika ieviests obligātais 5% biodegvielas piejaukums fosilajai degvielai.
Patlaban saskaņā ar Ministru kabineta "Noteikumi par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību" Latvijā atļauts realizēt dīzeļdegvielu (tai skaitā mērenā klimata apstākļos izmantojamu A, B, C, D, E, F kategorijas dīzeļdegvielu), kura satur biodīzeļdegvielu, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas, 6,5-7 tilpumprocentu apjomā no kopējā galaprodukta daudzuma. Taču patlaban nenotiek šādas degvielas tirdzniecība.
EM secinājusi, ka biodegvielas patēriņa pieaugumu vislabāk stimulē tieši ar patēriņu saistīti politikas instrumenti, tādēļ, lai veicinātu biodegvielas patēriņu transportā, Ministru kabinets ir atbalstījis normatīvo aktu izstrādi, lai noteiktu obligāto biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai 6,5-7 tilpumprocentu apmērā.
Kā 2012.gadā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja Auto asociācijas (bijušās Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas) pārstāvji, runāt par biodegvielas piejaukuma kopapjomu Latvijā vairāk nekā 7% no fosilās degvielas patēriņa nav lietderīgi, jo, ņemot vērā Latvijas autoparka vidējo vecumu, kas ir 12,5 gadi vieglajām automašīnām, būs salīdzinoši maz modeļu - aptuveni trešdaļa -, kuros drīkst izmantot E10 degvielu jeb fosilo degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu.
Asociācijā atzina, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transportlīdzekļu dzinējos.
LASI VĒL
- Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia
- Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO)
- Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO)
- Autoceļu lietošanas nodevas kravas transportam no janvāra vēl nepaaugstinās (+ VIDEO)
- Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)
- Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
- Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO)
- Notverts Krievijas kara noziegumu slavinātājs, kurš uz auto uzlīmēja simbolu “Z” burta formā (+ VIDEO)
- Dzērājšoferim konfiscētu "Ferrari" izsolē pārdod par 176 tūkstošiem eiro (+ VIDEO)
- Šoreiz par degvielas uzpildes ātrumu - 800 kilometriem pietiek ar 1,5 minūti (+ VIDEO)
