Vējstiklu šķidrumi kļūst mazāk krāsaini

Foto: publicitātes foto
preses relīze | 28.05.2012
Vasarā rozā, ziemā – zils, - tāds vēl pavisam nesen bija plaši pieņemtais un autobraucēju iecienītais vējstiklu "krāsu dalījums". Taču autoķīmijas ražotāji un izplatītāji pamazām atsakās no košu krāsvielu pievienošanas. "Vējstiklu šķidruma krāsai nav ne mazākās ietekmes uz tā mazgājošajām, pretsasalšanas vai smaržas īpašībām. Tā ir gluži parasta sintētiskas izcelsmes krāsviela, kas parasti tiek pievienota mārketinga apsvērumu dēļ," norāda Turtle Wax pārstāvja SIA Getz Bros. Latvia valdes loceklis Simons Kozlinskis.
Krāsvielas satura samazināšana patlaban ir tāda pati modes lieta kā
bioloģiskā pārtika un produkti bez konservantiem. "Kā ikviens ķīmisks
komponents, arī krāsviela nonāk apkārtējā vidē un ieelpoto tvaiku veidā
arī cilvēka organismā. Lai gan vējstiklu šķidrumu sastāvdaļas ir
pārbaudītas un sertificētas, labāk iztikt bez krāsvielas vai ar minimālu
tās piedevu," tā S. Kozlinskis. Latvijas tirgū patlaban pieejami
vairāki vējstikla šķidrumi ar samazinātu krāsvielas piedevu , piemēram,
Pitstop Premium (gaiši oranžs), Narvesen vējstiklu šķidrums, kā arī
Turtle Wax augstākās kvalitātes vējstiklu škidrums, kuri atpazīstami pēc
gandrīz nemanāmas zilzaļas nokrāsas. Ar sevišķu gandarījumu S.
Kozlinskis atzīmē Turtle Wax stiklu šķidrumu: "Turtle Wax ir visā
pasaulē pazīstams autoķīmijas zīmols, kurš nelaiž ražošanā un pārdošanā
nepietiekami pārbaudītus produktus. Tas, ka Turtle Wax tehnologi
novērtējuši mūsu ideju par krāsvielas samazināšanu logu šķidrumā, un pat
akceptējuši tā ražošanu ar savu vārdu, ir augsta atzinība un
apliecinājums, ka esam uz pareizā ceļa."
Viens no pirmajiem mazumtirdzniecības tīkliem, kas
jau 2009.gadā novērtēja jaunā parauga vējstikla šķidrumus, ir SIA
Narvesen Baltija. Degvielas uzpildes stacijās izvietotajos veikalos
iegādājams šāds vasaras vējstiklu šķidrums ar Narvesen zīmolu. "Viena no
galvenajām prasībām izvēloties piegādātāju šķidrumam, kas nes mūsu
zīmolu, bija prasība, lai tas būtu maksimāli draudzīgs videi. Tas
iederas mūsu kopējā koncepcijā, jo, kā zināms, stacijās, kur atrodas
Narvesen, pieejami arī īpaši kanniņu savākšanas konteineri, lai tās
varētu pārstrādāt vai pildīt atkārtoti," skaidro SIA Narvesen Baltija
iepirkumu daļas vadītājs Jānis Peičs.
Patlaban Getz Bros. & Co (Latvia) apsver iespēju
ražot Pitstop ziemas vējstikla šķidrumu bez ierastās smaržvielas
pievienošanas. "Tā visbiežāk tiek izmantota tāpēc, lai nomāktu
nepatīkamo nekvalitatīva spirta smaku. Ja šķidruma ražošanai izmantotas
augstvērtīgas izejvielas spirts, smaržviela nav nepieciešama," apgalvo
S. Kozlinskis.
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)
- Cik droša ir mūsu energoapgāde, un ko Latvija var mācīties no Ukrainas? (+ VIDEO)