Volkswagen melo par elektromobiļu sniedzamību? – tiesa liek atmaksāt naudu pircējam

Foto: Ilustratīvs attēls | Volkswagen
iAuto | 16.05.2022

Austrijā kāds pircējs iesūdzējis Volkswagen dīleri, apgalvojot, ka e-Golf sniedzamība neatbilst tam, ko solījis pārdevējs. Tiesa nostājusies pircēja pusē.

Austrijas Lincas Augstākā apgabaltiesa otrajā instancē sprieda par labu neapmierinātam Volkswagen e-Golf īpašniekam, kurš apgalvoja, ka dīlera solīto 230 kilometru vietā viņa automašīnas akumulators ir tukšs jau pēc 110 – 120 kilometriem.

Saskaņā ar spriedumu dīlerim ir jāpieņem atpakaļ klienta auto un jāizmaksā 32 100 eiro – par 1000 eiro vairāk nekā bija norādīts pirmās instances spriedumā, vēsta Austrijas Kronen Zeitung.

Lincas Augstākā apgabaltiesa konstatēja, ka fakts, ka ziemā Eco režīmā un dažreiz pat bez apsildes automašīna nobrauc mazāk nekā solīja pārdevējs, ir patērētāja tiesību pārkāpums – labticīgs pircējs ir tiesīgs domāt, ka tas ko pārdevējs stāsta par tehniskajiem datiem ir taisnība un viņam nav jāpārbauda brošūras un internets, lai redzētu, vai tā ir tiesa.

Kronen Zeitung apgalvo, ka šis ir pirmais tiesas process Austrijā, kur izskatīta prasība attiecībā uz elektroautomobiļu nobraukumu. „Austrijas tiesu sistēma ir pielikusi punktu elektromobiļu ražotāju meliem,” uzsvēris prasītāja advokāts.

Faktiski sprieduma sekas var būt vēl nozīmīgākas, jo elektroautomobiļu patiesā sniedzamība ir mazāka kā norādīts rūpnīcas datos ne tikai Volkswagen. Atkarībā no apstākļiem - piemēram, zemā temperatūrā - diapazons strauji sarūk, īpaši ietekmējot vecākus elektromobiļus bez sarežģītas akumulatora un temperatūras uzturēšanas sistēmas.

Tas sakrīt ar Lincas apgabaltiesas spriedumu,  kur atzīmēts, ka automašīnu tirgotājs nebija norādījis uz faktu, ka īpaši kalnainā rajonā, kurā dzīvo prasītājs, pie zemām temperatūrām sniedzamība būs mazāka.

Volkswagen ģenerālimportētājs Porsche Austria atsaucās uz faktu, ka nobraucamais attālums bija norādīts "līdz" norādītajam kilometru skaitam, akumulatora veiktspēju ietekmēja braukšanas maniere un ārējā temperatūra. Turklāt tas ir vecākās paaudzes auto, kam nav pieejamas Volkswagen MEB elektriskās platformas tehnoloģijas.

WLTP dati, ko uzrāda ražotājs, var būt visai precīzi, tomēr ikdienā ne visos scenārijos sasniedzami. Kā jau tika minēts, sniedzamību visai būtiski ietekmē tādi faktori, kā temperatūra un reljefs.

Ilustratīvs attēls Foto: Volkswagen