Volkswagen melo par elektromobiļu sniedzamību? – tiesa liek atmaksāt naudu pircējam
Austrijā kāds pircējs iesūdzējis Volkswagen dīleri, apgalvojot, ka e-Golf sniedzamība neatbilst tam, ko solījis pārdevējs. Tiesa nostājusies pircēja pusē.
Austrijas Lincas Augstākā apgabaltiesa otrajā instancē sprieda par labu neapmierinātam Volkswagen e-Golf īpašniekam, kurš apgalvoja, ka dīlera solīto 230 kilometru vietā viņa automašīnas akumulators ir tukšs jau pēc 110 – 120 kilometriem.
Saskaņā ar spriedumu dīlerim ir jāpieņem atpakaļ klienta auto un jāizmaksā 32 100 eiro – par 1000 eiro vairāk nekā bija norādīts pirmās instances spriedumā, vēsta Austrijas Kronen Zeitung.
Lincas Augstākā apgabaltiesa konstatēja, ka fakts, ka ziemā Eco režīmā un dažreiz pat bez apsildes automašīna nobrauc mazāk nekā solīja pārdevējs, ir patērētāja tiesību pārkāpums – labticīgs pircējs ir tiesīgs domāt, ka tas ko pārdevējs stāsta par tehniskajiem datiem ir taisnība un viņam nav jāpārbauda brošūras un internets, lai redzētu, vai tā ir tiesa.
Kronen Zeitung apgalvo, ka šis ir pirmais tiesas process Austrijā, kur izskatīta prasība attiecībā uz elektroautomobiļu nobraukumu. „Austrijas tiesu sistēma ir pielikusi punktu elektromobiļu ražotāju meliem,” uzsvēris prasītāja advokāts.
Faktiski sprieduma sekas var būt vēl nozīmīgākas, jo elektroautomobiļu patiesā sniedzamība ir mazāka kā norādīts rūpnīcas datos ne tikai Volkswagen. Atkarībā no apstākļiem - piemēram, zemā temperatūrā - diapazons strauji sarūk, īpaši ietekmējot vecākus elektromobiļus bez sarežģītas akumulatora un temperatūras uzturēšanas sistēmas.
Tas sakrīt ar Lincas apgabaltiesas spriedumu, kur atzīmēts, ka automašīnu tirgotājs nebija norādījis uz faktu, ka īpaši kalnainā rajonā, kurā dzīvo prasītājs, pie zemām temperatūrām sniedzamība būs mazāka.
Volkswagen ģenerālimportētājs Porsche Austria atsaucās uz faktu, ka nobraucamais attālums bija norādīts "līdz" norādītajam kilometru skaitam, akumulatora veiktspēju ietekmēja braukšanas maniere un ārējā temperatūra. Turklāt tas ir vecākās paaudzes auto, kam nav pieejamas Volkswagen MEB elektriskās platformas tehnoloģijas.
WLTP dati, ko uzrāda ražotājs, var būt visai precīzi, tomēr ikdienā ne visos scenārijos sasniedzami. Kā jau tika minēts, sniedzamību visai būtiski ietekmē tādi faktori, kā temperatūra un reljefs.
Ilustratīvs attēls Foto: Volkswagen
LASI VĒL
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO)
- Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO)
- Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO)
- Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO)
- Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO)
- ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 10:45 VIDEO)
- Masveida avārijas Vācijā: iesaistīti 40 transportlīdzekļi, divi bojāgājušie (+ VIDEO)
- “Rail Baltica” cauri visai Rīgai neies; trūkst ap 3 miljardiem eiro (+ VIDEO)
- No 1. aprīļa Latvijā atgriezīsies biopiedeva degvielai (+VIDEO)