Latvijā būvēs ātrāko Mikro Proto divīzijas jahtu
		Šī gada oktobrī jahtklubā "Auda" tika prezentēta jaunā Micro klases "Proto" divīzijas jahta, ko SIA "OM Composites" sadarbībā ar RTU Maģistru grupu Rihardu Priedīti, Armandu Šmauksteli un Renāru Vītolu, kā arī Latvijas Universitātes Polimēru mehānisko institūtu, gatavojas palaist nākošajā sezonā.
Micro klase tika izveidota 1977. gadā Francijā pēc žurnāla "Bateaux" iniciatīvas, kas nodrošināja mērījumu platformu mazai, viegli pārvietojamai jahtai bez IOR/CHS (tagad IMS/IRC) mērījumiem. Sākotnēji šo konceptu starptautiski pavirzīja Britu Salās, Itālijā un Šveicē, vēlāk Spānijā un Polijā un tagad jau 5 gadus aktīvi piedalās Austrumeiropas valstis un Krievija. Kopš 1999. gada "Micro Pasaules kausa" Polijas pilsētā Gdiņā, "Micro" klase tika atzīta ISAF, kur tai tika piešķirts Pasaules čempionātu statuss. Šodien klase attīstās arī aiz Atlantijas okeāna, kur Brazīliešu un Kanādiešu komandas šķērso okeānu, lai piedalītos gadskārtējās Pasaules čempionātu sacensībās. "Micro" klases koncepts aizsākās ar vēlmi radīt visiem pieejamu 3 vietīgu "One Design" jahtu, kas piemērota sacensībām un aktīviem dienas izbraucieniem ar ģimeni vai draugiem.
Uz tā pamata tika apvienotas 3 jahtu divīzijas - "Proto", "Racer" un "Cruiser", kas galvenokārt atšķiras ar to kubatūru un svaru.
"OM Composites" pamata mērķis ir uztaisīt ātrāko "Proto" jahtu kāda līdz šim ir uztaisīta. Un, lai to sasniegtu, mēs izvirzījām 5 galvenos nosacījumus, ko arī izpildījām.
- Hidrodinamikas tests pie jahtas 0-15 grādu sasvēruma;
 - Jāizveido ergonomiska un ērta fizelāža;
 - Jāaprēķina lamināta kritiskās slodzes;
 - Jāizmanto labākie materiāli jahtu industrijā no GURIT;
 - Speciāla dizaina buras karbona mastiem no WB-Sails Finland.
 
Micro klase ir lieliska laiva, lai jebkurš pieaugušais, kurš vēlas iemācīties burāt varētu apgūt pamatus burāšanā kopā ar ģimeni vai draugiem. Turklāt šai klasei ir vērojama izaugsme un starptautiskās sacensības notiek arī tepat Latvijā.
Info:sailinglatvia.lv
LASI VĒL
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
 - Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
 - BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
 - Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
 - Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
 - Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
 - Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
 - Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
 - Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
 - Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
 
