Suecas kanālā neizdodas no sēkļa nocelt milzīgo konteinerkuģi
Ēģiptē Suecas kanālā ceturtdien atsākti centieni, lai no sēkļa noceltu vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.
Operācijā iesaistīti pieci velkoņi.
Šobrīd ir grūti prognozēt, cik ilgi šī operācija būs jāturpina, sacīja kuģa pārvietošanas centienos iesaistītā Nīderlandes uzņēmuma "Boskalis" vadītājs Peters Berdovskis.
"Mēs nevaram izslēgt, ka tas atkarībā no apstākļiem varētu ilgt vairākas nedēļas," Nīderlandes televīzijas programmai "Nieuwsuur" sacīja Berdovskis.
Kuģa gali iestrēguši kanāla krastos, viņš sacīja.
"Tas līdzinās milzīgam krastā izmestam valim. Tas smiltīm ir milzīgs svars. Mums var nākties kombinēt svara samazināšanu, pārvietojot no kuģa konteinerus, naftu un ūdeni, velkoņu iesaisti un bagarēšanu," skaidroja Berdovskis.
Bagarētāji strādā pie tā, lai līdzās kuģim pārvietotu smiltis un dubļus, paralēli tam velkoņi cenšas kuģi izkustināt, sacīja "Ever Given" tehniskās vadības uzņēmums "Bernhard Schulte Shipmanagement".
Jūras transporta uzņēmums GAC informējis klientus, ka centieni izkustināt kuģi turpinās, tomēr vēja un kuģa milzīgo izmēru dēļ operācija ir apgrūtināta.
Ja situāciju neizdosies atrisināt tuvāko 24 līdz 48 stundu laikā, transporta uzņēmumiem var nākties pārplānot savu kuģu maršrutus un izvēlēties ceļu apkārta Āfrikai, kā rezultātā kuģi ceļā pavadīs aptuveni par nedēļu vairāk laika, norāda eksperti.
Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" sagriezies sāniski un iestrēdzis, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.
Kuģis bija ceļā uz Nīderlandes ostu Roterdamu.
Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.
Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.
LASI VĒL
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
- Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
