Autoceļu padome apstiprina valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģiju

Autoceļu padomē apstiprināta Satiksmes ministrijas sagatavotā valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija, kas paredz pilsētu un piepilsētu savstarpējo savienojamību, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.
Mikromobilitātes infrastruktūra ir gājējiem un velosipēdistiem paredzēta, no autotransporta nodalīta, infrastruktūra, gan kopīga gājējiem un velosipēdistiem, gan arī atdalīta.
Mikromobilitātes stratēģijā identificētas trīs galvenās mikromobilitātes infrastruktūras prioritātes. Pirmā prioritāte identificē 10 galvenos valsts mikromobilitātes infrastruktūras maršrutus. Tiem virzienos Rīga-Carnikava (10 km), Rīga-Saulkrasti (25 km) un Rīga-Valmiera (92 km) jau ir sākti izpētes darbi. Savukārt maršrutos Rīga-Ķegums (33 km), Rīga-Bauska (35 km), Rīga-Dobele (53 km), Rīga-Tukums (25 km), Jelgava-Iecava (26 km), Jēkabpils-Līvāni (22 km) un Rēzekne-Ludza (21 km) izpētes darbi sāksies nākamajos gados.
Otrā prioritāte ir apdzīvotu vietu un to sasniedzamības robežu savienojošie valsts infrastruktūras maršruti. Savukārt trešā prioritāte ir jau esošās valsts mikromobilitātes infrastruktūras savienošana un tās pilnveidošana.
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns (JKP) norāda, ka valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija kalpos kā vadlīnijas gan valstij, gan pašvaldībām par to, kur un kādai vajadzētu būt mikromobilitātes infrastruktūrai, lai mudinātu cilvēkus mazu attālumu pārvarēšanai doties ar kājām vai velosipēdu.
"Infrastruktūras izbūve gan ir tikai viens solis mūsdienīgas mobilitātes virzienā. Līdzi nāk pienākums to atbilstoši uzturēt gan vasarā, gan ziemā, ņemot vērā, ka mūsdienu sabiedrība šo infrastruktūru vēlas izmantot un izmantos visos gadalaikos," norāda Butāns.
Valsts mikromobilitātes infrastruktūras stratēģija ietverta Satiksmes ministrijas sagatavotajā informatīvajā ziņojumā "Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību", kurš izskatīts 8.decembra Autoceļu padomes sēdē. Informatīvais ziņojums vēl jāapstiprina Ministru kabinetā.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Kā gada laikā mainījusies ekosistēma un zivju populācija Alūksnes upē? (+ VIDEO)
- Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO)
- Volvo pazaudē riteni (+ VIDEO)
- Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Jauns auto par 17 tūkst. eiro! Kas ir MG3?(+ VIDEO)
- Viļņā aizdegušies vagoni ar sašķidrināto gāzi (+ VIDEO)
- Elektrības pārākums. Lādējamais hibrīds ar 200 km sniedzamību (+ VIDEO)
- Latvijas dzelzceļa atbilde par elektrolīniju stabu maiņu - 72 miljoni eiro (+ VIDEO)
- Veicot satiksmes uzraudzību ar dronu, konstatēti 18 pārkāpumi (+ VIDEO)
- Čehijā notverts “fantoms” ar F1 sacīkšu automašīnu (+ VIDEO)