"Kapu tramvajs": sāka, nepabeidza, notērēja miljonu
		Pirms vairākiem gadiem izstrādātais, bet neīstenotais Skanstes līnijas jeb par "kapu tramvaju" nodēvētais projekts uzņēmumam "Rīgas satiksme" izmaksājis aptuveni miljonu eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Gints Zeltiņš.
Viņš skaidroja, ka projekta apturēšanas dēļ ar tā izstrādi saistītie izdevumi bija jānoraksta. Tas atstājis ietekmi uz uzņēmuma pagājušā gada peļņu.
Zeltiņš norādīja, ka šis projekts bijis pilnībā izstrādāts un gatavs īstenošanai. Zaudējot Eiropas fondu līdzekļus, pašvaldība vai uzņēmums nebūtu atraduši tik lielu summu, lai projektu īstenotu.
Arī aizdevumu šādam projektam saņemt būtu sarežģīti, jo tramvaja līnijas izbūve esot dārga, bet atmaksāšanās laiks - aptuveni 30 gadi.
Kā ziņots, Centrālās finanšu un līgumu aģentūra nolēma izbeigt līgumu ar "Rīgas satiksmi" par Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.
Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums bija plānots 65,66 miljonu apmērā, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro, bet citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.
Jaunā tramvaja līnija bija plānota Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracināja daļu rīdzinieku, kuri pārmeta pašvaldībai mirušo piemiņas zaimošanu un nodēvēja jauno tramvaja līniju par "kapu tramvaju".
Kā ziņots, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apgrozījums 2022.gadā bija 168,7 miljoni eiro, savukārt peļņa - 1,25 miljoni eiro.
LASI VĒL
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
 - Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
 - BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
 - Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
 - Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
 - Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
 - Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
 - Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
 - Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
 - Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
 
