Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, piedāvā izveidot rotācijas apļus Kalna ielā

Foto: iAuto.lv
Nozare.lv | 13.04.2022

Lai mazinātu kravas automašīnu plūsmu cauri Bauskai, tiek piedāvāts izveidot rotācijas apļus Kalna ielā.

Konferencē "Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?" šodien telpiskais plānotājs un arhitekts Marks Geldofs skaidroja, ka Kalna iela Bauskā, kas ir maģistrāles A7 posms, faktiski ir izmirusi komersantiem un iedzīvotājiem. "Šajā ielā kvalitatīvi nav iespējams dzīvot," teica Geldofs.

Viņš skaidroja, ka gājējiem ir nepieciešams ilgs laiks, lai šķērsotu ielu, jo rotācijas aplī, kas savieno Kalna, Uzvaras un Zaļo ielu Geldofs minēja, ir tikai divas gājēju pārejas.

Geldofs minēja, ka, lai mazinātu ātrumu, ar kādu automašīnas šķērso Bausku, attīstītu drošību pilsētā, ir iespējams izbūvēt vairākus rotācijas apļus - Draudzības ielas, Mežotnes un Kalna ielas krustojumā, Mēmeles un Kalna ielas krustojumā un citur. 

Jāattīsta arī gājēju pāreja, jo pēc gājēju pārejas Bauskas vēsturiskajā centrā Plūdoņa, Kalna ielas krustojumā, nākamā gājēju pāreja ir tikai Iecavā.

Konferencē tika nosaukti arī vairāki iespējamie pārbūves scenāriji, kas iekļauj divu esošo braukšanas joslu samazināšanu uz vienu.

Arī pilsētplānotājs un sociālantropologs Viesturs Celmiņš piebilda, ka pilsētā galveno ielu pārbūve norit salīdzinoši lēni. "Ceļi un ielas nav viens un tas pats. Ielas rada pilsētvides ekonomiku. Arī Bauskai ir jāļauj augt ekonomikai, jo pagaidām Kalna un Zaļā iela ir kā ceļš. Ceļi ar ielām reti sadzīvo, jo ceļu infrastruktūra apkalpo 20. gadsimta ekonomiku - tranzītekonomiku," skaidroja Celmiņš.

Ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis piebilda, ka pilsētvides pārplānošanu iespējams īstenot jau šovasar. Pirmais solis esot izpētes projekts, tad paskaidrojuma raksts Satiksmes ministrijai. "Dokumentācija varētu būt četru mēnešu ilga. Ja jau šajā konferencē šo ideju visi atbalsta, tad pēc tam dokumentus saskaņot problēmu nebūtu," teica Daniševskis.

Ceļu projektētājs skaidroja, ka arī atļautā ātruma pilsētas centrā samazināšana uz 30 km/h palīdzētu. "Ar šādu ātrumu un vienu braukšanas joslu 800 automašīnas stundā apkalpot nav problēma," teica Daniševskis.

Jau ziņots, ka šodien Bauskas novada pašvaldība organizē konferenci "Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?", lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību, kā arī diskutētu par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.

Valsts galvenā autoceļa A7 satiksmes intensitāte ir trīs reizes lielāka par projektēto transporta vienību optimālo skaitu, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju.

Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, ka pētījumos ir pierādīta maģistrāles pārlieku negatīvā ietekme uz tās iedzīvotāju dzīves kvalitāti, īpaši veselību, un pilsētvidi kopumā. Gaisa piesārņojums un trokšņu līmenis pilsētā pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus.
 

Foto: iAuto.lv