Sarkandaugavas pārvada būvniecība norit pēc plāna (+ FOTO)
Sarkandaugavas pārvada būvniecība oficiāli tika uzsākta tieši pirms gada – 2020. gada 30. martā, bet pilnībā to plānots pabeigt 2022. gada vasarā.
Neraugoties uz Covid-19 apstākļiem, pārvada būvniecība norit atbilstoši darbu un laika grafikam, un tā izbūve būtiski samazinās sastrēgumu veidošanos maģistrālajās Sarkandaugavas ielās un pie dzelzceļu pārbrauktuves, kā arī veicinās tranzīta kravas transporta novirzīšanu no Centra un Sarkandaugavas. Pirmajā būvniecības gadā tika veikta inženierkomunikāciju pārbūve, iedzīti 11 872 metri pāļu un izbūvēti 33 no 42 balstiem.
Tāpat pirmajā būvniecības gadā tika pārbūvēts arī tramvaja kontakttīkls Sliežu ielā, pārbūvēti siltumapgādes tīkli Viestura prospektā, pārbūvēts vidēja spiediena gāzes vads D426 Tvaika ielā, kā arī pārbūvēta110kV elektropārvades divķēžu līnija Nr.215/218 posmā no balsta Nr. 26 līdz apakšstacijai “Mīlgrāvis” kabeļu izpildījumā.
Šajā objektā neparasts un arhitektoniski pievilcīgs risinājums tika pielietots satiksmes pārvada daļai pāri Viestura prospektam, kur pārvada konstrukcijas veidotas no ekstradozētas laiduma konstrukcijas, kuras papildus noturēs vantis no pilona. Satiksmes pārvada laiduma konstrukcijas virs sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” paredzētas no saliekamām 22 metru iepriekš spriegtām dubult-T dzelzsbetona sijām, kas tiks apvienotas ar monolīto betonu un papildus saspriegtas pēc nepieciešamās betona stiprības sasniegšanas. Projekta gaitā paredzēts realizēt Latvijā vienīgā dzelzceļa sliežu ceļa ar diviem tramvaja sliežu ceļiem krustojuma pārbūvi, nomainot vecās konstrukcijas pret jaunām.
Pašlaik pārvadā turpinās pāļu, balstu, kā arī laiduma konstrukciju izbūve 7 no 9 zonām. Tāpat tiek veikta gājēju un velosipēdistu tuneļa izbūve zem sliežu ceļiem “Rīga-Skulte.” Turpinās arī dzelzceļa pārbrauktuves un inženierkomunikāciju izbūves darbi (elektroapgāde, apgaismojums, lietus kanalizācija, ūdensvads, elektroniskie sakaru tīkli, dzelzceļa kontakttīkls), kā arī ielu izbūves darbi Viestura prospektā, Tvaika un Sliežu ielās.
Sarkandaugavas satiksmes pārvada izbūve ir viens no nozīmīgākajiem pēdējo gadu galvaspilsētas infrastruktūras attīstīšanas objektiem. Pārvada izbūve ievērojami atvieglos transporta plūsmu uz Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvēm, uzlabos tuvāko apkaimju iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un satiksmes drošību, kā arī veicinās tranzīta kravu transporta plūsmas novirzīšanu no pilsētas centra un Sarkandaugavas.
Pārvada Rīga-Skulte izbūvi Sarkandaugavā veiks piegādātāju apvienību “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki – SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.
Plānotās pārvada izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija – 1 miljonu eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums.
Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Kāpēc brauciens ar jauno elektrovilcienu daudziem izrādījies sāpīgs vai pat neiespējams? (+ VIDEO)
- Gandrīz 200 km/h: Gulbenes novadā autovadītājs 1.27 promiļu reibumā ar VW Golf bēg no policijas (+ VIDEO)
- Izstāde Auto 2024 pārspējusi iepriekšējo gadu rekordus (+VIDEO)
- Motocikla vadītājs brauc pa velo ceļu Vienības gatvē, Rīgā 16.05.2024 (+ VIDEO)
- Busiņa vadītājs zaudē dzīvību ietriecoties kraviniekā (+ VIDEO)
- Arī elektrību. Rīgā atklāta pirmā Neste elektroauto uzlādes stacija (+VIDEO)
- Kad domas citur - neliela gājējas un automašīnas sadursme (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām košo Peugeot 208 Hybrid (+VIDEO)
- Gaidot uzlādi, tas svarīgi - Jēkabpilī uzbūvē mazmājiņu par 70 000 eiro (+ VIDEO)
- Ko dara poļi, kad uz automaģistrāles sastrēgums? (+ VIDEO)