Šķīdoņa dēļ vairāk nekā 170 grants autoceļu posmos ieviesti transporta masas ierobežojumi
Šķīdoņa dēļ vairāk nekā 170 grants autoceļu posmos visā valstī ieviesti transporta masas ierobežojumi, visvairāk - Kurzemē, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Atkušņa un intensīvo nokrišņu ietekmē arvien lielākā skaitā grants ceļu posmu iestājas šķīdonis. Karte ar posmiem, kur noteikti transporta masas ierobežojumi, pieejama LVC mājaslapā.
Autovadītājiem esot jārēķinās, ka tuvākajā laikā palielinās posmu skaits, kuros šķīdoņa dēļ jāievieš masas ierobežojumi.
Šķīdoņa laikā grants segums pārmitrinās un zaudē nestspēju. Lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti, uz tiem tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Transporta masas ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas. Pēdējo gadu iezīme ir, ka arvien biežāk šķīdonis uz grants ceļiem iestājas jau pirmajos gada mēnešos - februārī un pat janvārī.
Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.
LVC skaidro, ka šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu. Pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Šo ceļu kopgarums ir 10 680 kilometri, un līdzšinējā pieredze liecina, ka šķīdoņa laikā masas ierobežojumi tiek noteikti uz 90% valsts autoceļu ar grants segumu. Liela daļa grants ceļu ir sliktā un ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī.
Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt - uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju, norāda LVC.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO)
- Ministrija pēc Limbažu sūdzības: Regulējums vēja parku uzraudzībā ir nepilnīgs (+ VIDEO)
- Turpmāk ātruma pārkāpumus uz ceļa izvērtēs tehnoloģijas, nevis cilvēks (+ VIDEO)
- Piekabe sāk dancot (+ VIDEO)
- Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO)
- No spuldzītēm līdz videoreģistratoriem. Kas atrodams Osram autolietu plauktā? (+ VIDEO)
- Policija aiztur kravas auto šoferi, kurš pa Liepājas šoseju brauca vairāk nekā 3 promiļu reibumā (+ VIDEO)
- Nosaukti "Latvijas Gada auto 2026" septiņi finālisti (+ VIDEO)
- Kāpēc pilna servisa noma patīk arī privātpersonām? (+ VIDEO)
- Pie valdības protestē pret ceļu nodevu komercauto līdz 3,5 tonnām (+ VIDEO)
