Tikko uzklātajam asfaltam pie Gulbenes jālabo defekti

Reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes Litenes virzienā notiek remontdarbi. Pagājušajā nedēļā remontdarbu posmā autoceļa 11.kilometrā ieklātajā asfalta apakškārtā tika konstatēti defekti un deformācijas
Pirms nedēļas tur puskilometra garā posmā tika ieklāta asfalta apakškārta vienā joslā. Nākamajā rītā pēc asfalta ieklāšanas šis posms tika atvērts autosatiksmei un dienas beigās lokālās vietās šī posma brauktuvē sāka parādīties defekti asfaltbetona kārtā (plaisu tīkls), kas nākamajās dienās progresēja.
VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti apsekoja būvdarbu vietu un konstatēja, ka deformācijas, visticamāk radušās dēļ tā, ka asfalts tika ieklāts uz pārmitrinātajām šķembām. Paaugstināta mitruma apstākļos pamatu materiālu nestspēja samazinās, tāpēc dažās vietās tā nav pietiekama. Ņemot vērā to, ka ir rudens, un laika apstākļu uzlabošanās netiek prognozēta, ir pieņemts lēmums, ka bojājumu vietās tiks veikts remonts: defektu posmos tiks veikta asfaltbetona demontāža un ieklāts asfalts.
Patreiz tiek veikta asfaltbetona apakškārtas ieklāšana, lai uz ziemas sezonu nodrošinātu asfaltbetona segumu visā remontposmā. Asfaltbetona virskārta tiks ieklāta nākamgad, jo patreiz klimatiskie apstākļi tam nav piemēroti. Nākamajā sezonā, pirms ieklāt asfalta virskārtu, esošā apakškārta tiks rūpīgi apsekota, un ja tiks konstatēti defekti, būvniekam tie būs jālabo.
Kopumā remontdarbu ietvaros posmā no Gulbenes Litenes virzienā atsevišķās vietās tiek veikta pilna ceļa konstruktīvo kārtu pārbūve, ir arī posmi, kuros tiek saglabātas esošās ceļa konstruktīvās kārtas un ieklātas 2 asfaltbetona kārtas, pirms tam sagatavojot šķembu virskārtu. Tieši nepilnās segas konstrukcijas posmi ir lielākais izaicinājums gan būvdarbu veicējiem, gan VAS Latvijas Valsts ceļi kā pasūtītājam, jo esošā ceļa klātne ir ļoti neviendabīga. Ņemot vērā ierobežotā finansējuma apstākļus valsts ceļu remontdarbiem, lai nodrošinātu ceļa seguma uzlabojumus, nepilna segas rekonstrukcija kā metode tiek izvēlēta tur, kur to ļauj esošā ceļa tehniskais stāvoklis.
Kopējās būvdarbu izmaksas ir 6 280 992 eiro (bez PVN), projektu līdzfinansē ERAF. Būvdarbus veic SIA 8CBR.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- BYD Atto 2 pavelk uz leju elektrisko krosoveru cenas latiņu (+ VIDEO)
- Kāpēc autovadītāji notic paziņojumiem no CSDD par it kā neapmaksātu sodu? (+ VIDEO)
- Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO)
- Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO)
- Jēkabpilietis iekaro Baltijas auto izstādi ar “Karību jūras pirātu” auto (+ VIDEO)
- Policija soda: gājējs pārejas malā - apstāties un palaist? (+ VIDEO)
- Kā darbojas Neste jaunā Easy Wash koncepta automazgātava Rīgā? (+ VIDEO)
- Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO)
- Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)
- Gada pārsteigums 2025 – jaunais Toyota Camry. Ko saka “Latvijas Gada auto 2025” žūrija? (+ VIDEO)