Jānis Feldmanis rallijā Latvija 2012 riskējām vairāk, nekā visā sezonā kopā
		Finišējis rallijs „Latvija 2012”, Latvijas rallija čempionāta 55.sezonas noslēdzošā sacensība. Šogad tas bija pārsteigumu un negaidītu pavērsienu pilns. Sarežģītie ātrumposmi un rudenīgi mainīgie laika apstākļi rallija rezultātos ieviesa savas, brīžam negaidītas, korekcijas
Rallijs „Latvija” sākās ar saulainu sestdienas pēcpusdienas ātrum posmiem Ķemeros un Tukuma pusē. Dienas izskaņā lielo skatītāju pulku Jūrmalas pilsētas nakts ātrum posmā priecēja līdz šim neredzēts šovs, sirreālā sajūtā saplūstot gaismas spēlēm izgaismotajā trasē un jaudīgo auto motoru rēkoņai.
Rallija otrā diena Kuldīgas apkārtnē sagaidīja sportistus ar spējām lietusgāzēm, slapju un vietām ļoti slidenu trasi, kuras pievarēšana prasīja patiešām lielu meistarību un iespējams, arī mazliet veiksmi.
Rallijā „Latvija 2012” absolūti ātrākā izrādījās Jāņa Feldmaņa un Anrija Jesses (Mitsubishi Evolution X) ekipāža. Šī ir pirmā Jāņa Feldmaņa uzvara kādā no Latvijas rallija čempionāta posmiem. Prieks par uzvaru ir jo īpašs tāpēc, ka izcīnīta vieta uz pjedestāla augstākā pakāpienā rallijā ar visskanīgāko un nopietnāko nosaukumu!
Jānis Feldmanis ir tukumnieks, un rallija pirmās dienas ātrumposmi bija izvietoti Tukuma pusē. Vai pazīstamos ceļos braukt ir vienkāršāk?
„Nepavisam ne, jo ikdienā pa šiem ceļiem ar sporta auto nepārvietojos. Un izrādās, ka tie paši zināmie ceļi, braucot citā ātrumā ir pilnīgi savādāki”, saka Feldmanis.
Feldmanis atzīst, ka rallijs „Latvija 2012” ir bijis viens no grūtākajiem rallijiem, kas ir braukts.  „ Vietām tiešām riskējām, vairāk, nekā visā iepriekšējā sezonā kopā. Īpaši sarežģīta bija rallija otrā diena, kad visu iepriekšējo nakti lijušais lietus, kas turpinājās arī nākamajā dienā, labos Kuldīgas puses ceļus bija pārvērtis līdz nepazīšanai.  Vārdu sakot, īsts Kuldīgas rudens”.
Ātrum posmos, kas bija izveidoti šaurajos meža ceļos, māla un melnzemes segums, kā arī  sakritušās lapas vietām pārvērtās īstā slidotavā. „Dažos līkumos auto slīdēja tā, ka kājām ejot, droši vien tur pat nostāvēt nevarētu”, piebilst Feldmanis.
Feldmaņa ekipāža ir ieguvusi ne tikai rallija kopvērtējuma uzvarētāja godu , bet arī ceļojošo Latvijas autorallija leģendas Aleksandra Karamiševa kausu. To pasniedz kopš 2008.gada un tā galvenais uzdevums ir nodrošināt intrigu līdz pat sacensību pēdējiem metriem, jo balva tiek pasniegta visātrākajam rallija pēdējā ātrum posma veicējam.
„Bijām piemirsuši par šo balvu un tieši otrādi – pirms pēdējā ātrum posma sapratām, ka nav kur skriet, jo no tuvākā sekotāja esam atrāvušies gana tālu. Tāpēc nolēmām braukt mierīgāk. Tomēr ātri vien bijām spiesti atgriezties savā  iepriekšējā tempā, jo braucot nedaudz lēnāk, sāka parādīties kļūdas un neprecizitātes”, atzīst Jānis Feldmanis.
 „Viss bija perfekti – gan pilota un stūrmaņa sadarbība, gan riepu izvēle, gan mehāniķu darbs, sagatavojot automašīnu  sacensībām, ”   Feldmanis ir gandarīts par izcīnīto uzvaru un veiksmīgo rallija sezonas noslēgumu.
LASI VĒL
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
 - Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
 - BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
 - Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
 - Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
 - Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
 - Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
 - Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
 - Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
 - Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
 
