Jānis Vinters: ar savu naudu vien ir par maz
Neatrodot ģenerālsponsoru un gandrīz visas izmaksas sedzot pašiem, motobraucējiem Vinteriem nav iespējams aizbraukt uz slaveno "Dakaras" rallijreidu, izteicās Jānis Vinters.
Kā ziņots, Jānis Vinters ar brāli Eināru nākamajā gadā pēc divu gadu pārtraukuma bija cerējuši atgriezties Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā, tomēr finansiālu iemeslu dēļ viņiem no šiem plāniem nācies atteikties.
"Tomēr neizdevās piesaistīt ģenerālsponsoru, tāpēc pazuda aptuveni 50% no potenciālā finansējuma," Vinters izteicās, ka bijušas iestrādnes ģenerālsponsora iegūšanai, tomēr sarunas līdz labvēlīgam iznākumam neizdevās novest. "Līdz ar to mums gandrīz viss būtu jāsedz no saviem līdzekļiem, bet tas ir nereāli."
Slikts gads lauksaimniecībā
Tāpat Vinters atzina, ka šis gads nav bijis no veiksmīgākajiem lauksaimniecības biznesam, ar ko viņš nodarbojas. "Tāpēc mūsu līdzekļi motosportam ir ierobežoti."
Kā ziņots, Jāņa Vintera veidotā komanda "Jāņa Vintera motokomanda" (JVM) šogad uz trijiem gadiem noslēdza līgumu ar Itālijas uzņēmumu "Aprilia Racing".
JVM šīs sadarbības ietvaros iegūtu rūpnīcas komandas statusu, kā arī uz "Dakaras" rallijreidu saņemtu "Aprilia Racing" komandas tieši uz šīm sacensībām ražotus motociklus un labāko iespējamo tehnisko nodrošinājumu rallijreida laikā.
Tāpat pastāvēja iespēja, ka kopā ar brāļiem Vinteriem "Dakaras" rallijreidā piedalītos arī Latvijas Motosporta federācijas Enduro komisijas vadītājs Lauris Ermanis, kas sportistiem ļautu cīnīties arī komandu vērtējumā.
Gribēja braukt trijatā
"Bijām gatavi startēt arī trijatā, tomēr reālākais variants bija, ka to darītu divatā. Iepriekšējā krīze tomēr atstājusi tik lielu iespaidu, ka trijiem dabūt finansējumu ir praktiski nereāli," atzina Jānis Vinters. "Mums bija arī minimālā programma, kurā aizbrauktu viens sportists, tomēr jau no paša sākuma uzskatījām, ka lielas jēgas no tā nav. Arī vienam sportistam ir lielas izmaksas, un tad jau vairs nav tik liela finansiālā starpība, ja to dara divatā."
Vinters atzina, ka "Aprilia" komanda ir bēdīga ar notikumu pavērsienu, jo bija gatava Latvijas sportistiem sagādāt jaunus motociklus. Tomēr tāpat viņš piebilda, ka, iespējams, bez iesaistīšanās "Aprilia" projektā uz sacensībām būtu izdevies aizbraukt daudz lētāk.
"Bez sponsoru iegūšanas, nākamajā gadā mums primārās būs enduro sacensības Latvijā, Baltijā, kā arī Eiropas kausa posmi," teica Jānis Vinters. "Nākamajā gadā vienas Eiropas sacensības risināsies arī Latvijā, tāpēc centīsimies izbraukt arī pārējos posmus, kas notiks Igaunijā, Itālijā un Slovākijā."
"Paralēli gan strādāsim arī ar nākamo "Dakaras" projektu un varbūt uz 2013.gadu izdosies," piebilda Vinters.
LASI VĒL
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
- Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
- Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
- Luksusa minivens vai premium SUV? Iepazīšanās ar Hyundai Ioniq 9(+ VIDEO)
- Kampaņā “Nāvīgi stilīgs” mudina gājējus un velosipēdistus ievērot drošību uz ceļa (+ VIDEO)
