Matiass Kāle: „Tas bija vienkārši lieliski!”
Augusta pēdējā nedēļas nogalē, 30. un 31. augustā, Matiass Kāle un Kristians Doers pirmoreiz izbaudīja braucienu pa Latvijas ātrumposmiem, sniegdami skatītājiem interesantus mirkļus savā „Škoda Octavia WRC”. Tomēr sacīkstēs bija manāms pieredzes trūkums konkrētajā maršrutā.
„Tas bija vienkārši lieliski,” laimīgi paziņoja septiņkārtējais Vācijas ralliju čempions Matiass Kāle pēc atgriešanās no rallija „Kurzeme 2013”. „Maršruta ziņā šis bija, iespējams, skaistākais rallijs, kādā es esmu piedalījies. Nepārtraukti braucu piektajā vai sestajā ātrumā. Šķērsoju gan pakalnus, gan sevišķi garus līkumus. Vienu no pārbaudījumiem latvieši dēvē par „Mazo Somiju”, salīdzinot to ar pasaules čempionāta maršrutu.”

Rallijs „Kurzeme” bija Kāles un viņa stūrmaņa Kristiana Doera pirmais šāda veida piedzīvojums Latvijā. Turklāt „Škoda Octavia WRC” parādīšanās grants rallijā ap ostas pilsētu Liepāju bija pirmā reize, kad konkrētā automašīna tika demonstrēta Baltijas valstīs. „Daudzi skatītāji bija sajūsmā par mūsu automobili,” teica Kristians Doers no Drēzdenes. „Liela nozīme gan bija arī Matiasa braukšanas stilam. Ja brauc pa kreiso pusi ar piekto ātrumu, viegli pagriezies un driftā paņem visu līkumu, tas patiešām ir kaut kas! Brauciens pa šo trasi bija vienkārši lielisks!”
Saksiešu tandēms Kāle un Doers nepārprotami izbaudīja braucienu uz Latviju, kaut arī sporta ziņā tas viņiem daudz jauna nepiedāvāja. Kāle un Doers neļāva pārtraukt braucienu neveiksmei ar pārnesumkārbu, kas piemeklēja jau otrajā dienā. Pārnesumkārba un kreisā ass tika nomainītas 30 minūšu laikā. Par spīti iekavētajam, pēc 13 ātrumposmiem vairāk nekā 132 km garumā vācieši bija pārspējuši spēcīgus konkurentus no Igaunijas un Latvijas, kopumā ierindojoties divpadsmitajā vietā. Par uzvarētāju kļuva Georgs Gross (Georg Gross) („Ford Focus WRC”), otrajā un trešajā vietā atstājot kādreizējo uzņēmuma „Ford” braucēju Otu Tenaku (Ött Tänak) („Subaru Impreza”) un Egonu Kauru (Egon Kaur) („Mitsubishi Lancer Evo X”).

Foto: Publicitātes foto
Grants ātrumposmos par sevi lika manīt ne vien transportlīdzekļa vecums („Octavia WRC” ir vismaz 13 gadu), bet arī pilotu pieredzes trūkums šāda veida trasēs. „Uzreiz redzams, ka igauņi un latvieši ir apguvuši rallija braukšanas prasmes pa šiem ceļiem un labi pārzina pārbaudījumus,” tā Doers. „Mums tas viss bija jauns, pat Matiasam. Taču esam daudz ko iemācījušies un noteikti gribētu atgriezties.”
LASI VĒL
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
- Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
