Mūsējie uzvar Lietuvas 2000 kilometru sacīkstēs
No 25. maija līdz 27. maijam Lietuvā norisinājās apvidus maratons “4×4 perimetrs”, kurā 18 ekipāžu konkurencē uzvaru izcīnīja vienīgā Latvijas ekipāža Jānis Auziņš un Mārtiņš Lilienfelds.
Šāds apvidus maratons, kur trijās dienās dalībniekiem bezceļu apstākļos 60 stundu laikā jāpārvar divi tūkstoši kilometru, Lietuvā tika rīkots otro reizi. Agrā piektdienas rītā 18 ekipāžas pulcējās Viļņā un viņu uzdevums bija veikt sešus pārbrauciena posmus ar tajos iekļautajiem speciālajiem ātrumposmiem. Trase bija izveidota gar visu Lietuvas robežu un dalībniekiem bija jāpārvar gan dubļains un purvains apvidus, gan jāprot izbraukt šaurie un viltīgie meža ceļi, gan jāpārvar putekļainā smilšu trase poligonā, bet viens no ātrumposmiem bija izveidots pat dolomīta karjerā, kur divām ekipāžām gadījās izbaudīt apmešanos uz jumta. Sportistiem nācās cīnīties ne tikai ar bezceļu apstākļiem, bet arī ar nogurumu un spēku izsīkumu, jo iespēja pagulēt bija ļoti īslaicīga un dažviet par guļvietu tika izvēlēta pļava vai soliņš kādā apdzīvotā vietā.
Svētdienas vakarā apvidus maratona “4×4 perimetrs” dalībnieki atgriezās Viļņā. Saskaitot sešu ātrumposmu rezultātus, kur trīs bija jāveic uz laiku, divos bija jāorientējas pēc leģendas un jāatrod atzīmētie kontrolpunkti, bet viens bija regularitātes ātrumposms ar iespējamo pieļaujamo kļūdu 20 sekundes, par uzvarētājiem atkārtoti tika atzīta Latvijas ekipāža Jānis Auziņš un Mārtiņš Lilienfelds (Mitsubishi Pajero).
Pēc finiša Jānis un Mārtiņš atklāja, ka lielākā cīņa bija ar nogurumu. Dažviet, kur mazāk vajadzējis sekot līdzi leģendai, braukuši pārmaiņus, kamēr otrs laiku izmantojis, lai pagulētu stūrmaņa sēdeklī. Šogad cīņa par uzvaru bijusi jau sīvāka, kur ļoti daudz ko noteica arī mašīnas sagatavotība.
Sacensību organizators Gedimina Grigaitis pastāstīja, ka šogad maratons pulcējis vairākus jaunus sportistus, kuru vidū bija arī maratonrallija Dakaras dalībnieks Arunas Lekavičius. ”Neskatoties uz to, ka jau pirmajā ātrumposmā dažas ekipāžas nespēja izvairīties no negadījumiem un tām nācās izstāties no dalības tālākā sacensībā, mēs esam gandarīti par paveikto. Tas ir pilnīgi jauns projekts gan organizatoriem, gan dalībniekiem, tāpēc pieredzi vēl tikai krājam,” atzina intervētājs.
LASI VĒL
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
- Ik gadu pieaug transportlīdzekļos iebūvēto eZvanu skaits; tostarp arī nepamatotu (+ VIDEO)
- Kruzaks? AUDI Q5? Dacia vai Subaru? Kurš no 5 auto uzvarēs nominācijā "4x4 bezceļu auto 2026"? (+ VIDEO)
- Bijušais Stellantis boss nosauc autobūves uzņēmumus, kas izdzīvos nākamajos 10 -15 gados (+ VIDEO)
- Jānis Rapa (TET transporta daļa) dalās pieredzē par jaunākajiem auto Latvijā un Ķīnas auto pieaugumu (+ VIDEO)
- Kad beidzot pašvaldības un Latvijas valsts ceļi sāks cienīt savu darbu apmaksātājus - autovadītājus? (+ VIDEO)
- Ko Jūrmalā neiznīcināja vētra, to tagad iznīcina vētras seku sakopēji (+ VIDEO)
- Brauciens uz veikalu noslēdzas ar avāriju un pakaļdzīšanos (+ VIDEO)
