Pirmoreiz igaunis - Tenaks izcīna Igaunijai vēsturisku WRC čempiontitulu

Igaunijas pilots Ots Tenaks ar stūrmani Martinu Jerveoju svētdien izcīnīja savai valstij vēsturisku pasaules autorallija čempionāta (WRC) čempiontitulu.
Ar Igaunijai pirmo WRC titulu viņš pārtrauca Francijas autosportistu 15 gadus ilgušo dominanci.
Lai iegūtu titulu, "Toyota" pilotam WRC sezonas 13.posmā - Katalonijas rallijā - bija jāiekrāj tikai par diviem punktiem vairāk nekā francūzim Sebastjanam Ožjē ("Citroen"). Tenaks izcīnīja otro vietu, bet Ožjē bija astotais.
Uzvaru sezonas priekšpēdējā posmā svinēja beļģis Tjerī Nevils ("Hyundai"), kurš Tenaku summā apsteidza par 17,2 sekundēm, bet vēl nieka 0,4 sekundes atpalika spānis Dani Sordo ("Hyundai").
Aiz pirmā trijnieka bija vēl viens "Hyundai" pilots, titulētais francūzis Sebastjans Lēbs, piektais finišēja soms Jari Mari Latvala ("Toyota"), bet pirmo sešinieku noslēdza brits Elfins Evanss ("Ford").
Ožjē piektdien jau otrajā ātrumposmā saskārās ar auto stūres mehānisma problēmām, kā dēļ tikpat kā zaudēja cerības uz titula nosargāšanu.
Tenaks šajā rallijā uzvarēja piecos no 17 ātrumposmiem, tajā skaitā svētdien notikušajā pēdējā "dopā".
"Jūtos lieliski. Tas spiediens, ko izjutu šajā nedēļas nogalē, bija pavisam citā līmenī," pēc uzvaras pauda Tenaks.
Kopvērtējumā Tenaks 13 posmos iekrājis 263 punktus, Nevila kontā ir 227 punkti, bet Ožjē rēķinā - 217 punkti. Pārējie sekotāji ir vairāk nekā 100 punktu attālumā.
Tenaks, kurš oktobra vidū svinēja savu 32.dzimšanas dienu, iepriekšējās divas sezonas kopvērtējumā bija trešais. WRC savu laimu iemēģinājuši vairāki igauņi, bet pirms Tenaka lielākos panākumus guva Marko Mertins, kurš uzvarēja piecos rallijos un 2004.gadā kopvērtējumā bija trešais.
Ožjē ir iepriekšējo sešu gadu čempions, bet kopumā Francijas piloti bija dominējuši jau kopš 2004.gada, kad deviņus titulus pēc kārtas izcīnīja viņa slavenais tautietis Lēbs.
Līdz čempionāta beigām palicis vairs tikai viens posms, nākamajām sacensībām notiekot pēc trim nedēļām Austrālijā.

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/otttanak
LASI VĒL
- Kāpēc elektromobilim nepieciešams siltumsūknis? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Unikālais Mercedes-Benz All Terrain dīzeļhibrīds (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Kāds ir jaunais Škoda Kodiaq RS? (+ VIDEO)
- Ministrs uzdod pārtraukt līgumu slēgšanu par vēja parku attīstīšanu “Latvijas valsts mežu” zemēs (+ VIDEO)
- 500 km no Zilupes līdz Liepājai – divi vīri ar velosipēdiem šķērso Latviju (+ VIDEO)
- Eiropas tūres ietvaros popularizē Neste MY atjaunīgo degvielu (+ VIDEO)
- Jo trakāk, jo labāk - Lasvegasas Rat Rod šovs (+ VIDEO)
- BMW aiztraucas, Škoda nokrīt ritenis (+ VIDEO)
- Jānis Vanks salīdzina KIA Sorento un Hyundai Santa Fe (+ VIDEO)
- Ar ko atšķiras 400 un 800 voltu elektromobiļi? (+ VIDEO)