Visi 28 “Latvijas Gada auto 2022” pretendenti tiekas “Ulbrokas Pērlē” – 10 no tiem ir bezizmešu auto

Foto: iAuto.lv
Gada auto | 28.11.2021

Rudens izskaņa ir darbīgākais laiks konkursā “Latvijas Gada auto”, jo tad noslēdzas jauno automobiļu pieteikšana konkursam un sākas intensīvs žūrijas darbs tos salīdzinot un vērtējot. Arī šis gads nav izņēmums un no 25. līdz 28. novembrim Ulbrokas Pērlē norisinājās “Latvijas Gada auto 2022” Lielais testa brauciens, kur vienkopus ir visi 28 konkursa dalībnieki.

Savstarpēji kontrastējoši modeļi ir sastopami ik gadu, tomēr šogad jauno automobiļu klāsts ir īpaši raibs un noteikt konkursa septiņus finālistus nav viegls uzdevums. Viens no galvenajiem jautājumiem ir vai “Latvijas Gada auto” titulu beidzot iegūs elektriskais auto? Pamatoti, jo trešdaļa no pretendentiem ir šādi bezizmešu automobiļi – 9 elektroauto un 1 ūdeņražaauto. Tie priecē ar straujāku dinamiku, klusu gaitu un pat garākiem braucieniem. Tomēr tie joprojām ir diezgan dārgi un arī pārējie konkursa pretendenti ar tradicionālākiem piedziņas veidiem ir pievilcīgi un titula cienīgi.

Konkursā “Latvijas Gada auto 2022” pieteiktie automobiļi:

§  Škoda Enyaq iV

§  Škoda Kodiaq

§  Mercedes-Benz EQV

§  Audi Q4 e-tron

§  Audi e-tron GT

§  Volkswagen ID.4

§  Volkswagen Arteon Shooting Brake

§  Jeep Gladiator

§  Jeep Compass

§  Fiat 500e

§  Nissan Qashqai

§  Cupra Formentor

§  Renault Arkana E-TECH Hybrid

§  Mini 5-door

§  Opel Mokka

§  Peugeot 508 PSE

§  Peugeot 3008 Hybrid4

§  Hyundai Tucson

§  Hyundai IONIQ5

§  Hyundai i20

§  Hyundai Bayon

§  Hyundai Santa Fe

§  Seat Arona

§  Citroën C4

§  Citroën C3 Aircross

§  Citroën E-C4

§  Citroën E-Space Tourer

§  Toyota Mirai

Dažādus pārsteigumus un aizraujošus iespaidus žūrijai sagādā katrs modelis. Pārliecinoši atšķirīgākais pretendentu klāstā ir Toyota Mirai – ūdeņraža limuzīns, kas prezentē vienu no iespējamajiem automobiļu attīstības virzieniem nākotnē un cena ir no 67 500 līdz 74 500 EUR. Elektriskais Audi e-tron GT ir dārgākais auto ar cenu no 103 900 EUR, bet žūrijai nokomplektēts par 143 156 EUR. Elektriski ir arī Citroën E-Space Tourer un Mercedes-Benz EQV miniveni, kas piedāvā plašas ērtības pasažieriem. Tomēr elektriskās ekspansijas laikā sevi pieteikuši arī tādi iespaidīgi automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, kā bezceļu karalis Jeep Gladiator un sportiskais, bet ikdienai piemērotais Cupra Formentor.

“Latvijas Gada auto 2022” titula ieguvējs un uzvarētāji papildus nominācijās tiks paziņoti tiešraides apbalvošanas ceremonijā 20. janvārī. Savukārt no 10. decembra sāksies balsojums par uzvarētāju nominācijā “Latvijas Gada auto Tautas simpātija”, kur ikviens varēs balsot par savu favorītu tirdzniecības centrā “Mols” un internetā iauto.lv un gadaauto.lv.

Konkurss “Latvijas Gada auto” notiek kopš 1998. gada un tituls kādam no dalībniekiem tiks piešķirts jau 24. reizi.

Informatīvi atbalsta: Zip.lv - gudri sludinājumi, Tvnet, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Auto ziņas, Dieviete.lv, Delfi, Auto Bild, Jauniauto.lv, garaza.lv, dzivoklis.lv. Atbalsta: t/c Mols, LAMB, V4 motors.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv