Ceļu satiksmes negadījumi ar velo mazinās, ar skūteriem pieaug – kas par tiem maksā?
Ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdu iesaisti 2022. gada pirmajā pusgadā notikuši par 42% mazāk nekā pērn, savukārt satiksmes negadījumi ar elektrisko skrejriteņu līdzdalību ir dubultojušies, liecina Valsts policijas informācija.
Eiropas Mobilitātes nedēļā un Dienā bez auto aicinot izvēlēties videi draudzīgus transportlīdzekļus, kā velosipēdi, skrejriteņi un elektroskrejriteņi, Latvijas Apdrošinātāju asociācija vienlaikus atgādina – arī mikromobilitātes braucamrīku vadītājiem jārūpējas par savu un apkārtējo drošību.
Pēc Valsts policijas ziņām, 2022. gada pirmajā pusgadā Latvijā ir notikuši 204 ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdistu iesaisti (2021. gada pirmajā pusē – 351), ar elektroskrejriteņu iesaisti – 155 negadījumi (2021. gadā – 88).
Ja ceļu satiksmes negadījumu izraisa motorizētais transporta līdzeklis, tā nodarītos zaudējumus citām personām un to mantai sedz OCTA jeb sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana. Velosipēdiem un elektroskrejriteņiem atbildības apdrošināšana nav obligāta, tādēļ, ja nav iegādāta brīvprātīgā civiltiesiskās atbildības (CTA) apdrošināšanas polise, zaudējumi būs jāsedz no saviem līdzekļiem.
“Videi draudzīgu transporta veidu izvēle ir ļoti atbalstāms risinājums, un LAA aicina vismaz 22. septembrī, ikgadējā Dienā bez auto, visus izkāpt no savām mašīnām un pastaigāt kājām vai braukt ar velosipēdiem, nu vismaz ar sabiedrisko transportu. Taču mēs kā apdrošināji vienlaikus gribam vērst uzmanību arī uz riskiem, jo katrs ceļu satiksmes negadījums rada zaudējumus. Kas sedz zaudējumus, ja velosipēdists notriec skūteristu vai otrādi?” aicina domāt LAA prezidents Jānis Abāšins.
Brīvprātīgo CTA apdrošināšanu mikromobilitātes transportam apdrošinātāji piedāvā vairākos veidos un ar dažādiem segumiem. Piemēram, savu un bērnu CTA apdrošināšanu iespējams iekļaut īpašuma (mājas, dzīvokļa) apdrošināšanā, velosipēdu īpašniekiem ir vēl plašāks piedāvājums.
Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Drošas braukšanas skolas direktors: Satiksmes drošības ziņā esam vieni no sliktākajiem Eiropā (+ video)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO)
- Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO)
- Policijas darbiniekus jebkurā paaudzē motivē vēlme aizsargāt, aizstāvēt un būt gatavam palīdzēt (+ VIDEO)
- Eksotiski riepu izmēri rodas katru dienu. Izceļas elektromobiļi (+VIDEO)
- Velosipēda vadītāja apliecība – bērniem jau 10 gadu vecuma. Kā to iegūt? (+ VIDEO)
- Klimata konferencē izskan brīdinājums: Arī Latvija nevarēs izvairīties no klimata pārmaiņu sekām (+ VIDEO)
- Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO)
- TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO)
- Kā aizvest četrus trīsasu vilcējus (+ VIDEO)