Deputāts: Rosinātie grozījumi aizliegt velosipēdistiem un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm ir bezatbildīgi
Partijas "Saskaņa" rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuri paredz aizliegt velosipēdistiem un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm, atļaujot virzīties tikai pa ielām vai veloceļu, ir bezatbildīgi, aģentūrai LETA pauda Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs un Saeimas deputāts Jānis Butāns (JKP).
Viņš norādīja, ka grozījumus, ko Saeimas sēdē paredzēts skatīt ceturtdien, 9.septembrī, nevar pieļaut velobraucēju drošības dēļ, tāpēc Butāns tos neatbalstīs.
SM parlamentārais sekretārs norādīja, ka jebkurām izmaiņām ceļu satiksmes regulējumā jābūt izsvērtām un pārdomātām, un aizlieguma vietā ir jārada risinājumi - jāveido droša infrastruktūra visiem ceļu satiksmesdalībniekiem - gājējiem, velo, skrejriteņu un auto braucējiem.
"Tāpat nepieciešams ilgstošs un strukturēts darbs, veicinot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu gan uz ietvēm, kur "karalis" ir gājējs, gan uz veloceļiem, kuriem pilsētā jābūt brīviem no stāvošām automašīnām, gan uz brauktuvēm, kur automašīnas spēks ir bīstams gājējiem un velo un skrejriteņu braucējiem," uzsvēra Butāns.
Viņš atklāja, ka jau tagadējais regulējums ceļu satiksmes noteikumos liedz gan velobraucējiem, gan elektroskrejriteņu vadītājiem pārvietoties pa ietvēm, ja blakus ir veloceļš, kā arī ir aizliegts pārvietoties ar ātrumu un veidu, kas traucē gājējiem.
Butāns skaidroja, ka, vērtējot satiksmi tādās lielās pilsētās kā Rīga, Rēzekne vai Daugavpils, ir manāms, ka iepriekšējos desmit gados ir darīts nepietiekami, lai izveidotu ne tikai atbilstošu gājēju, bet arī veloceļu infrastruktūru.
"Rīgā, kur satiksmes intensitāte ir vislielākā, iepriekšējā periodā ir izveidoti vien daži veloceļi, piemēram, Centrs-Berģi, Vecrīga-Imanta. Tas nozīmē, ka velobraucēji, izdzīti uz ielas, kur ir intensīva satiksme un ir apdraudējums iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, atteiksies no pārvietošanās ar velosipēdu vispār," teica Butāns.
Politiķis atzīmēja, ka tas ir pretrunā SM izvirzītajiem politikas mērķiem - veicināt iedzīvotāju mobilitātes paradumu maiņu, tajā skaitā, ikdienas braucieniem pa pilsētu izvēlēties nevis privāto automašīnu, bet, piemēram, velosipēdu.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Jēkabpils dome: Ja tuvāko gadu laikā neveiks tilta remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi (+ VIDEO)
- Elektrisku vai benzīna? Jānis Vanks salīdzina divas Cupras (+ VIDEO)
- Kūleņu kūleņiem (+ VIDEO)
- Elektriskā dižpārdokļa otrā dzīve. Pirmais brauciens ar jauno Nissan Leaf (+ VIDEO)
- Tas bija pirms 9 gadiem - Šogad ziema mūs pārsteidza Rīga-Jūrmala šoseja 4.11.2016 (+ VIDEO)
- Degvielas cenas: Dīzelis 1.517 un 95 benzīns 1.537 EUR - 03.11.2025. (+ VIDEO)
- Redzi un esi redzams. Kā uzlabot auto standarta gaismas? (+ VIDEO)
- BMW riskanti apdzen, Seat bremzē un saslīd (+ VIDEO)
- Izmēģinām Latvijas Gada auto 2026 pretendentus 4x4 testā - to spēju braukt ne tikai pilsētas apvidū (+ VIDEO)
- Vai Eiropa pamazām atkāpjas no Zaļā kursa? (+ VIDEO)
