Pētījums: Gandrīz puse autovadītāju vasarā cenšas dod priekšroku velosipēdam

48% autovadītāju vasaras periodā dod priekšroku velosipēdam, kad vien tas ir iespējams. 4% mēdz nomainīt arī pret motociklu, bet 5% - pret skrejriteni. Liela autovadītāju daļa (47%) norādījuši, ka arī vasarā pārvietojas tikai ar auto, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
Arī gada siltākajā laikā uzticību auto kā pārvietošanās līdzeklim visbiežāk saglabā sievietes - 50% norādījušas, ka arī vasarā brauc tikai ar auto, kamēr šādu atbildi snieguši 45% vīriešu. Kungi, savukārt, biežāk dod priekšroku motociklam, nekā dāmas (attiecīgi 7% un 2%). Arī skrejriteni vīrieši izvēlas nedaudz biežāk (6%) nekā sievietes (4%).
“Izvēle par labu velosipēdam vai skrejritenim no zaļās domāšanas prizmas ir apsveicama. Nevajadzētu aizmirst, ka mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku pieaugums nozīmē arī to, ka autovadītājiem jābūt vēl piesardzīgākiem un nedrīkst zaudēt modrību. Papildus riskus vasarā rada fakts, ka šajā gadalaikā uz ceļiem atgriežas tie transportlīdzekļu vadītāji, kuri dažādu apsvērumu dēļ ziemā nebrauc, tostarp ne tikai ar automašīnu, bet arī ar motociklu un velosipēdu," norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
"Tāpat vasarā uz ielām ir daudz vairāk bērnu – ar riteņiem, skrituļdēļiem vai vienkārši skrienot. Bērniem galvā ir vasara, brīvlaiks un rotaļas – autobraucējiem jābūt ļoti prātīgiem," piebilst eksperts.
Velosipēdu vasarā visbiežāk izvēlas autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (61%), tieši šī vecuma grupa visvairāk dod priekšroku motociklam (8%) un skrejritenim (11%). Salīdzinoši bieži velosipēdu izvēlas arī autovadītāji vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem (56%).
Analizējot datus reģionu griezumā, iespējams secināt, ka arī vasarā tikai ar auto visbiežāk pārvietojas Latgales autovadītāji (54%), kuriem seko rīdzinieki (52%) un vidzemnieki (46%). Savukārt, vasaras periodā velosipēdu biežāk izvēlas Kurzemes un Zemgales autovadītāji (56%).
“GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts maijā, piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO)
- Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO)
- Jēkabpilietis iekaro Baltijas auto izstādi ar “Karību jūras pirātu” auto (+ VIDEO)
- Policija soda: gājējs pārejas malā - apstāties un palaist? (+ VIDEO)
- Kā darbojas Neste jaunā Easy Wash koncepta automazgātava Rīgā? (+ VIDEO)
- Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO)
- Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)
- Gada pārsteigums 2025 – jaunais Toyota Camry. Ko saka “Latvijas Gada auto 2025” žūrija? (+ VIDEO)
- Vēja parki - atkal jālauž šķēpi: jautājumu par vēja parku zemju piešķiršanas kārtību nodod EST (+ VIDEO)
- Mercedes-Benz Actros L kravas vilcējs ar ultramodernu kabīni (+ VIDEO)