Pieņem zināšanai informāciju par veloinfrastruktūru Rīgā, bet par Čaka ielas velojoslas nākotni nelemj
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien pieņēma zināšanai informāciju par Rīgas pilsētas velosatiksmes attīstības koncepcijas 2015.- 2030.gadam aktualizāciju.
Komiteja laika trūkuma dēļ nelēma par pagaidu velojoslas Aleksandra Čaka ielā nākotni, lai arī politiķi par šo jautājumu apmainījās ar pretējiem viedokļiem.
Skatot minēto koncepciju, deputāti pievērsās Čakas ielas pagaidu velojoslu jautājumam. Opozīcijas deputāts Mihails Kameņeckis (S) atzīmēja, ka šis "eksperiments" ir radījis neērtības atsevišķu Rīgas apkaimju iedzīvotājiem, kuri pārvietojas ar sabiedrisko transportu.
Kameņeckis interesējās, kā Rīgas domes plānotā izglītošana saistībā ar veloinfrastruktūru palīdzēs Pļavnieku un Purvciema iedzīvotājiem, kuriem, visdrīzāk, jaunās veloinfrastruktūras dēļ nav ērti pārvietoties ar sabiedrisko transportu.
Viņa partijas biedrs Andris Morozovs (S) norādīja, ka gan viņš, gan "Saskaņa" ir par veloceliņiem, taču izmaiņām jābūt izrunātām ar uzņēmējiem un sabiedrību, jo, piemēram, Čaka ielā izmantotā pieeja uzņēmējus tikai uztraucot. Morozovs mudināja izanalizēt, vai līdzšinējā rīcība, piemēram, Čaka ielā, ir pārdomāta, vai arī lēmumi pieņemti "uz PR un haipa" bāzes.
Valdošās koalīcijas deputāte Agnese Logina (PP) sūrojās, ka šajā jautājumā nemitīgi tiekot radītas karojošās puses, lai gan runa esot "par patīkamas, pieejamas, cilvēciskas un ērtas pilsētvides radīšanu".
Rīgas domes darbiniece Anna Posohova skaidroja, ka pa veloinfrastruktūru varēs pārvietoties neatkarīgi no izvēlētā mikromobilitātes pārvietošanās līdzekļa, piemēram, gan ar velosipēdu, gan skrejriteni.
Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domē, līdz gada beigām šo dokumentu ir plānots aktualizēt. Koncepcijas aktualizācija tiek veikta, lai nodrošinātu velosatiksmei piemērotas infrastruktūras tīkla attīstību, sekojot ilgtspējīgas un pēctecīgas plānošanas principiem, kā arī, lai pilnveidotu un atjaunotu veloinfrastruktūras tīklu pieejamo finanšu līdzekļu ietvaros, kā arī ņemot vērā ielu teritorijai rezervēto telpu.
"Rīgas velosatiksmes attīstības koncepcijas aktualizēšana pilsētai ir ļoti būtiska, attīstot velo un citu mobilitātes veidu izmantošanu. Iedzīvotāju pārvietošanās paradumi nepārtraukti mainās un satiksmes infrastruktūras attīstībai ir ne tikai jāiet tiem līdzi, bet jāspēj tos paredzēt. Atjaunotā koncepcija apkopos gan būtiskākos galamērķus pilsētā, gan noteiks mērķtiecīgu velostatīvu izvietojumu, gan arī ņems vērā "RailBaltic" radītās iespējas veloinfrastruktūras izveidē," norāda Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV).
Komitejas sēdē tika skatīti arī citi jautājumi. Izskatot pašvaldības aģentūras "Rīgas gaisma" ziņojumu, Rīgas domes deputāts Einārs Cilinskis (NA/LRA) rosināja, ka "Rīgas gaismai" vajadzētu izvērtēt saules enerģijas izmantošanas attīstības iespējas, ņemot vērā, ka "virzāmies uz klimata neitralitātes pieeju".
Tāpat komiteja atbalstīja līdzdalības saglabāšanu "Rīgas satiksmē" pēc attiecīgā ziņojuma uzklausīšanas, ko paredzēts virzīt izskatīšanai Konkurences padomē.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com
LASI VĒL
- iAuto par satiksmes organizēšanu Rīgā jaunajā krustojumā K.Ulmaņa gatve ar Lielirbes ielu 2.daļa (+ VIDEO)
- Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO)
- Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju
- iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! KO SAKI (+ VIDEO)
- Brīvu vietu nav! Kā autotirgotāji gatavojas pavasara autoizstādei?(+ VIDEO)
- Atkal vajadzēs naudu - “Fitch” pazemina lidsabiedrības “airBaltic” reitingu uz “CCC+” (+ VIDEO)
- Atkalas dēļ aizkavēto vilcienu pasažieri aicināti pieteikties kompensācijai (+ VIDEO)
- Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO)
- Veiklais BMW vai tas otrs - kurš vainīgs sadursmē? (+ VIDEO)
- Pašam sava klase. Pirmais brauciens ar jauno Volkswagen T Roc (+ VIDEO)
