Rīga lūdz Saeimu piešķirt pašvaldībai tiesības uzraudzīt elektroskrejriteņu lietojumu pilsētā

Rīga lūdz Saeimu piešķirt pašvaldībai tiesības uzraudzīt elektroskrejriteņu lietojumu pilsētā, un tas paredzēts Rīgas pašvaldības priekšlikumos grozījumiem Ceļu satiksmes likumā (CSL).
Priekšlikumu galvenais mērķis ir panākt, lai pašvaldībai būtu tiesības regulēt un uzraudzīt elektroskrejriteņu lietojumu pilsētā. Tas ievērojami veicinātu lietotāju un pārējo iedzīvotāju drošību, kā arī uzlabotu mikromobilitātes rīku lietošanas kārtību.
Attiecībā uz elektroskrejriteņiem, kas paredzēti komercpakalpojumu sniegšanai, priekšlikumi paredz pašvaldības tiesības noteikt to izvietošanas un lietošanas aizlieguma zonas. Pašvaldība būtu arī tiesīga noteikt kārtību licenču izsniegšanai, anulēšanai vai apturēšanai uz laiku privātpersonām, kuras nodrošina koplietošanas elektroskrejriteņu komercpakalpojumus.
Likuma grozījumi paredz elektroskrejriteņu ātruma kontroli, kā arī nosaka, ka tā vadītājam jābūt jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām, tostarp velosipēda vadītāja apliecībai.
Tādējādi tiktu nodrošināts, ka satiksmē piedalās personas, kuras ir apguvušas ceļu satiksmes noteikumus, kā arī būtu iespējams veikt ceļu satiksmes dalībnieku kontroli.
Ņemot vērā citu valstu pieredzi, likuma grozījumi arī paredz, ka elektroskrejriteņus jāaprīko ar valsts reģistrācijas numurzīmi, kas piestiprināma pie to konstrukcijas, un to reģistrācija būtu obligāta.
"Rīgā, tāpat kā citās Eiropas metropolēs, elektroskrejriteņu un dažādu citu mikromobilitātes rīku lietotāju skaits pēdējos gados ir būtiski palielinājies. Vienlaikus ir izgaismojušās problēmas, piemēram, drošības aspekts," uzskata Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).
Viņš norāda, ka veiksmīgai elektroskrejriteņu lietotāju integrēšanai ikdienas satiksmē svarīga ir sadarbība starp valdību, pašvaldībām, nozares pārstāvjiem un pilsonisko sabiedrību, bet visu satiksmes dalībnieku savstarpējā cieņa, ceļu satiksmes noteikumu un mikromobilitātes rīku vadīšanas apgūšana jau skolas vecumā padarītu to izmantošanu drošāku un ievērojami novērstu traumatismu.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Ar 197 un 163 km/h – policija fiksē pārgalvīgus braucējus; Porsche vadītājam jāmaksā 2200 eiro (+ VIDEO)
- Sadauza divus Chery Tiggo 9 apvidus auto , lai pierādītu, ka Ķīnas auto ir droši, bet vai izdevās? (+ VIDEO)
- Vēriens pārsteidz, bet jāsāk pierast - iAuto.lv ierodas Chery izstāžu kompleksā (+ VIDEO)
- Euro NCAP jaunākie testi: Volkswagen T-Roc un Dongfeng Box tikai trīs zvaigznes (+ VIDEO)
- Kad aizmugurē braucošs uz priekšu neskatās (+ VIDEO)
- Cik maksā Ķīnā eletroauto uzlāde - cenas šosejas malā (+ VIDEO)
- Chery hibrīdauto pārpeld Ķīnas varenāko upi (+ VIDEO)
- Ar smago kravas transportu Ķīnā ir jāuzmanās un trīs lietas, kas pie mums Latvijā ir labāk! (+ VIDEO)
- Elektromobiļi riepas "apēd" ātrāk nekā degvielas automašīnas (+ VIDEO)
- Par cik Ķīnā degviela ir lētāka nekā Latvijā? Dīzelis 0.87, bet 95 benzīns 0.92 eiro - 14.10.2025 (+ VIDEO)