Uzsākta parakstu vākšana par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā

Apvienība «Pilsēta cilvēkiem» līdzdalības platformā manabalss.lv sākusi parakstu vākšanu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā.
Brīvības ielā nupat sākušies vērienīgi remontdarbi, un ir pienācis īstais laiks veikt pozitīvas pārmaiņas ielas satiksmes organizācijas ziņā. Rīgas dome pirmos soļus jau ir paveikusi — pieņēmusi Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, Brīvības ielai visā tās garumā jau 2014. gadā detalizēti izstrādājusi sabiedriskā transporta un velojoslu ieviešanas projektu. Nu atlicis veikt svarīgāko soli – sākt īstenot ieceres, lai padarītu Rīgas pilsētvidi cilvēcīgāku — ar mierīgāku, ērtāku un drošāku satiksmi, tīrāku un klusāku vidi, kas būtu pievilcīgāka un patīkamāka iedzīvotājiem un uzņēmējiem.
Šobrīd aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, kājām un uz velosipēdiem, bet ielas telpa iekārtota domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām. Iniciatīvas ierosinātāji aicina Rīgas domes deputātus dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam, pabeidzot šogad veicamos remontus Brīvības ielā, ierīkot joslas sabiedriskajam transportam un riteņbraucējiem un atgādināt deputātiem Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā nospraustos mērķus — Rīgu padarīt gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam draudzīgu un mazināt autotransporta intensitāti pilsētas kodolā, tādējādi samazinot gaisa un trokšņu piesārņojumu.
Pēdējās nedēļās atsevišķi politiķi un ierēdņi uzstājas ar runām un publicē rakstus, klāstot, ka velosipēdu un sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā nav iespējams ieviest bez ielas fundamentālas pārbūves, taču nesen notikusī akcija ar velojoslu uzkrāsošanu un pirms trim gadiem detalizēti izstrādātais projekts pierāda pretējo — jau šogad Brīvības iela var kļūt cilvēcīgāka, trūkst nevis ielas platuma, bet gan politiskās gribas un izlēmības.
Ierīkojot sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā tiks atvieglota pārvietošanās vairāk nekā 100 000 cilvēku, kuri ik dienas pa Brīvības ielu brauc autobusos un trolejbusos un patlaban tiek kavēti sastrēgumos, bet velojoslas nepieciešamas, lai novērstu apdraudējumu gājējiem un cilvēkiem transporta pieturās, jo šobrīd vairums riteņbraucēju pārvietojas pa Brīvības ielas ietvēm, jo atrašanās uz brauktuves patlaban vairumam šķiet pārāk bīstama un tā arī traucē autotransportam. Pārdalot ielas telpu tiktu tiks sakārtota un nomierināta satiksme, padarot ielu drošāku un ērtāku visiem tās lietotājiem.
Iniciatīva jau pirmajās parakstīšanās stundās guvusi plašu atbalstu, to parakstījuši arī vairāki Rīgas domē ievēlētie deputāti un sabiedrībā pazīstamas personas.

Foto: Publicitātes attēls
LASI VĒL
- Brīvdienas pagāja salīdzinoši mierīgi; lielākais reibumā aizturēto autovadītāju skaits bija 3. maijā (+ VIDEO)
- Renault 5 E-Tech Electric un Dacia Bigster debitē izstādē Auto 2025 (+ VIDEO)
- Autovadītājs sabrauc gājēju - kādēļ tā notika? (+ VIDEO)
- Jelgavā par satiksmes drošību gādā jauns policijas auto, kas aprīkots ar ātruma radaru (+ VIDEO)
- BYD Atto 2 pavelk uz leju elektrisko krosoveru cenas latiņu (+ VIDEO)
- Kāpēc autovadītāji notic paziņojumiem no CSDD par it kā neapmaksātu sodu? (+ VIDEO)
- Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO)
- Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO)
- Jēkabpilietis iekaro Baltijas auto izstādi ar “Karību jūras pirātu” auto (+ VIDEO)
- Policija soda: gājējs pārejas malā - apstāties un palaist? (+ VIDEO)